Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

[B2] Loopt onregelmatig en soms op 3 cyl. op gas

Hallo,

sinds een paar weken vind ik mijn omega niet zo soepel meer lopen.
Paar keer gehad dat ik bij het weg rijden maar 3 cylinders tot mijn beschikking had en vandaag bij het ritje van mij werk naar huis opnieuw.
Een stukje 50 gereden in de 4e versnelling op de cruise control. Toen viel mij ook al op dat het allemaal wat onrustig was.
Dus vanavond maar eens wat getest.. Auto gestart en begint dus op benzine, loopt wel normaal, even later gaat hij over op gas en toen begon hij meteen onrustig te lopen.
Met wat gas geven sputtert hij een beetje tegen maar komt verder wel goed op toeren. Daarna weer terug op benzine.. Verhip! hij loopt weer soepel!
Dus weer terug naar gas, en jahoor, een 1.6L 3 cylinder :( Slecht op toeren komen en de auto schud best erg. Na een paar keer gas geven komt de 4e cylinder er ook weer bij, maar loopt nog niet lekker.
Terug op benzine loopt hij weer lekker soepel..

Kunnen jullie mij vertellen wat dit kan wezen?
Ik ga maandag zowiezo even Brouwer LPG opbellen in Hoogeveen. Maar wil wel graag eerst een beetje weten wat zoiets kan zijn.

Ter verduidelijking heb ik even 2 opnamens gemaakt van het geluid uit de uitlaat bij benzine en gas.

Benzine:
https://soundcloud.com/stefan-strampel/ ... -2l-op-gas

Op gas:
https://soundcloud.com/stefan-strampel/spraak-002

Linkjes zeggen anders, maar je hoort het wel welke de goede is ;)

Mvg.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Ik heb ook zo'n gas bak gehad en daar was de bobine bijna gaar van.Op benzine prima,op gas beroerd ...het komt op gas heel pricies.
Nieuwe bobine gemonteerd en het was beter maar nog niet helemaal,en toen is mijn gas verdeler schoon gemaakt en het was weer toppie.
Gr b
 

yoyo

The UK brothers
Nog geen twee maanden geleden had ik dat de auto wel goed startte (op benzine uiteraard) als hij over ging op gas kreeg ik soms een
foutmelding ( miss-fire cil 3) en noodloop ( MM lampje brandde) gereset en gewoon lopen.
Na verloop van tijd liep hij ook steeds meer rommeliger , trillen , stoterig kortom niet echt lekker en toen ineens een herrie uit het vooronder!
Het leek wel of er een enorme lading stoom afgelaten werd (een hard gierend en blazend geluid) , de auto hield direct in , mm lampje ging brandden
en waar ik best wel van schrok ......een enorme gaslucht!!!!

Dus direct de auto op benzine gezet, aan de kant van de weg gereset en niet meer op LPG gezet.
Naar de gasboer gereden en de verdamper vervangen.
Auto starten en hij loopt weer als een tierelier!

Dus samengevat het begon met rot lopen op LPG en stoterig rijden (soms) en na verloop van tijd ellende...... verdamper vervangen en over is de kwaal.
Dus laat daar ook maar eens naar kijken, kan geen kwaad toch?

Dat tikken heb ik ook maar dan in vierfout, dat zijn namelijk de gas plunjertjes die het gas verdelen, ik hoor er bij jou overigens maar één (als het tenminste de plunjertjes zijn die ik hoor)
 
Ik heb morgen een afspraak om hem af te leveren bij die Brouwer LPG in Hoogeveen.
Eens kijken of ze wat kunnen vinden.
 
De heren constateerden dat de lucht massa meter dus stuk is.
Ben dus per direct met enige spoed op zoek naar een andere. Op mp zijn ze alleen te vinden voor een 6 cylinder..
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Welk merk LPG installatie is het?

luchtmassa meter geeft meestal een foutcode.....

Op benzine loopt ie netjes

Op LPG is het net een tractor

Grt. Hans
 
Merk weet ik zo niet uit mijn hoofd. Auto staat 30km verderop.
Volgens de heren daar vonden ze de auto op benzine ook niet zo lekker lopen, wel beter dan gas, maar niet fijn.
 
Zegt me wel iets, maar dat is dat ik het vaker gehoord heb.
Ik weet echt niet wat erin zit. xD

Zit er trouwens nog verschil in een lmm voor een V6 en een 4 cylinder?
 

richard66

500.000+
StefanS zei:
De heren constateerden dat de lucht massa meter dus stuk is.
Ben dus per direct met enige spoed op zoek naar een andere. Op mp zijn ze alleen te vinden voor een 6 cylinder..

Hoi mischien kan ik je helpen heb een 2,2 benzine in afbraak staan van 2001 :Y

Gr Richard.
 
Maar nieuw kost 350 euro. Dat is me iets teveel van het goeie.
Ik ga even contact opnemen met Richard. :D
 
Via Richard een mooie lmm binnen gekregen gisteren! Verzending duurde iets langer dan verwacht, maar dat ligt gewoon aan de bezorgdienst, maar de communicatie met Richard ging perfect. Duidelijk en snel bericht terug. Heb zelfs de slangen er omheen er nog bij gekregen! Helemaal top dus!

Vanmorgen weg gebracht en ik heb rond half 2 terug gebelt. Ze vertelden mij dat de auto op lpg en benzine al beter reed, maar stationair nog niet helemaal fijn was. Dit lag volgens hun aan de boegies, deze gaan ze dus voor mij vervangen. Hij zei ook dat de bobine niet helemaal fijn meer was, maar nog wel goed genoeg.

Ook ging mijn auto altijd heel laat over op gas. Volgens hun ligt dit aan het feit dat er te dunne slangen gebruikt zijn en op de verkeerde plek in het koel systeem zit. Zoals hier op het forum mij dus ook al verteld was. Deze gaan ze ook voor mij verleggen.
 

richard66

500.000+
StefanS zei:
Via Richard een mooie lmm binnen gekregen gisteren! Verzending duurde iets langer dan verwacht, maar dat ligt gewoon aan de bezorgdienst, maar de communicatie met Richard ging perfect. Duidelijk en snel bericht terug. Heb zelfs de slangen er omheen er nog bij gekregen! Helemaal top dus!

Vanmorgen weg gebracht en ik heb rond half 2 terug gebelt. Ze vertelden mij dat de auto op lpg en benzine al beter reed, maar stationair nog niet helemaal fijn was. Dit lag volgens hun aan de boegies, deze gaan ze dus voor mij vervangen. Hij zei ook dat de bobine niet helemaal fijn meer was, maar nog wel goed genoeg.

Ook ging mijn auto altijd heel laat over op gas. Volgens hun ligt dit aan het feit dat er te dunne slangen gebruikt zijn en op de verkeerde plek in het koel systeem zit. Zoals hier op het forum mij dus ook al verteld was. Deze gaan ze ook voor mij verleggen.

Oke Stefan je heb het binnen gekregen , wat je zegt heb lang geduurd . :w

gr Richard.
 
Vandaag telefoontje gehad dat hij op gas toch iets onregelmatig bleef lopen stationair. Dat zou liggen aan een lpg injector. Maar deze zijn nieuw niet meer leverbaar en dan zou er een nieuw setje op moeten wat bij elkaar zo'n 650 euro kost.. :/ En volgens ervaring kan zo'n injector er binnen een jaar mee ophouden.

Maar hij rijd voor de rest prima. Vanmiddag maar ff ophalen en kijken of dat echt zo is.
 
Had hem wel gelezen inderdaad, dit ga ik ze nog over voorleggen.
Misschien dat ze een 'ohja' momentje hebben. xD
 
Bovenaan