Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Blitz 2.5 tds wil niet lopen

Eindelijk alles ingebouwd en aangepast, wil de m51 2.5dt niet aanslaan. Na t voorgloeien wil ie iets leven geven, daarna alleen nog maar droog doorstarten. Verstuivers los gehad en gekeken of er diesel wil vloeien. Bij starten geeft ie paar seconden diesel. Zodra de motor iets van leven wil geven, stopt de brandstoftoevoer. Help....
 
Nee. Wel de leidingen iets los gedraaid om te controleren of ik diesel kreeg. Dat krijg ik dus alleen bij t starten. Zodra de motor dreigt te gaan lopen, valt de brandstoftoevoer weg. Ben al 3 avonden aant tobben. Grrrrr
 
Nou... Die vermoeden krijg ik ook na t doorspitten van de electr schema's in de vraagbaak. Ik heb niet t contactslot van de omi er in zitten, maar zag wel hoe ik m kan omleiden
 
Morgen weer n dagje spitten in de skuur. Dus alle tips zijn welkom . Welke 2 pins zijn nodig om de paperclip methode uit te voeren en de motor uitte lezen? Heb geen diagnosestekker bij mn draadboom zitten, maar mede door t uitpluizen van het schema, heb ik behoorlijk wat draadkleuren en pinnummers van de diagnosestekker kunnen vinden
 
R

Ralph

Gast
Dus je gebruikt de ECU van de omega maar zonder de sleutelring en chip uit de sleutel?
Dan zal ze echt niet gaan starten en lopen.

en de IMO(bilizer) zit verwerkt in de ECU. en zal lastig worden om deze door te verbinden.
al met al hoop ik dat ik je heb geholpen met deze tip en dat ze gaat starten.
 
Toch lijkt t er op door de doorgestreepte IMO dat t moet lukken. Ik ga nog ff tobben. Heeft elke ecu een eingen sleutelring? Of kan ik die van n andere omgea pakken? Ben bang van t eerste
 

Vega

Medewerker
Administrator
Het beste is de originele die erbij hoort. Je kant ook een andere nemen (type die erbij hoort natuurlijk) en er op programmeren, je hebt dan wel de codes nodig en een tech2 of een andere goede obd tool.
 
Heb de ecu opgestuurd. Komt woensdag of donderdag terug. Spannend...... Probeerde m nog 1x te starten. Toen bleef na de poging het contact hangen. Zlefs met draden van contactslot er af. Toen maar ff accupool los gegooid. Ff gewacht en er weer op gezet. Toen was alles weer goed. Rrraaaaarrrrrrr..............
 
Oh ja. Hij had de sleutelchip niet nodig voor de ombouw van de ecu. Hij zei dat t prima ging lukken. Zodra die loopt, maak ik weer n youtubertje en zet ik n linkie
 
Bovenaan