Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Brandstofverbruik 2.0 16V

Hallo, ik had even een vraag over mijn brandstofverbruik.
Ik rijd een 2.0 16V Automaat uit 1995 en ik heb het gevoel dat ie erg veel zuipt.
binnendoor rij ik zon 1 op 8 en op de snelweg 1 op 11/12. Is dit gewoon normaal of klopt er iets niet helemaal.
Op de snelweg maakt ie bij 120 ongeveer 2700 toeren.
 

Joep

Verbannen
Is normaal. Voor zuinig rijden koop je geen Omega en al zeker geen automaat, welke iets schadelijker zijn. Vooral wanneer de automaatbak niet goed is afgesteld kan het verbruik fors toenemen.

--
 

tonboy

Verbannen
Afgelopen weekend met mijn handgeschakelde 2.0 16v uit 1998 ongeveer 440 km snelweg gereden (heen en weer naar Keulen), praktisch allemaal snelweg met een gangetje van 130 km p/u. Net geen 40 liter verbruikt.
Wat jij haalt is dus prachtig.
 
haha dan zal ik maar niks meer zeggen.
Tijd geleden met ons pa naar het Opel museum in Friesland geweest. 50 liter benzine op en neer pff.
Echt een aanrader trouwens. Leuk klein museum met prachtige auto's!
 

tonboy

Verbannen
Jaja, Ecotec motoren. Zou je inderdaad verwachten dat het wat zuiniger zou kunnen, maar heb je wel eens gelet op het gewicht van je Omega. Vergelijkbare tegenwoordige auto's zitten zomaar 25% lager in gewicht. Daar komt in ieder geval een gedeelte van het "hoge" gebruik vandaan. Maar troost je, mijn Grand Cherokee 5.2 haalde met moeite 1:5.....
 

yoyo

The UK brothers
mlchlel zei:
Ik rijd een 2.0 16V Automaat uit 1995 en ik heb het gevoel dat ie erg veel zuipt.
binnendoor rij ik zon 1 op 8 en op de snelweg 1 op 11/12.

Zo, dat is een prima Omega dus, gemiddeld 1 op 8 in de stad ik normaal.
Echter 1 op 11/12 op de grote weg met 120?
Daar teken ik gelijk voor, dat is juist zuinig voor een Omega!
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dan kan hij juist wat onzuiniger zijn doordat er veel korte stukken mee gereden zijn. Maar inderdaad is dat verbruik normaal.
 
Die van mij ziet ongeveer 1x in de week de snelweg als ik naar Breda moet haha, voor de rest allemaal binnendoor en vaak met een koude motor
 
Hiervoor had ik ook een 2.0 16v automaat uit 1997 met net iets meer dan een ton op de teller,
1 op 8 gemiddeld en op de snelweg netjes 120 was 1 op 12 wel haalbaar .
 
Die van mij 2.0 16v doet ook heen en weer werk binnen door 1:8.
En als ik naar school ga op snelweg 1:12 1:12.5.

Had hier voor een astra 1.4 8v die deed ook 1:10 omdat hij geen power heeft trek je langer door.

Een beetje insignia zit ook al op zo'n 1600kg met een 2 liter turbo.
en lees dat die ook gemiddeld 1:10 verbruiken.
 
:X mmmm 3.2 V6:

Het meest onzuinige wat ik ooit gereden heb is 1 op 7,4 in de zomer met de caravan erachter!
Het meest zuinige dat ik ooit gereden heb is 1 op 9,2 in de zomer even op vrienden bezoek in het noorden van het land en 130km p/uur op de cruise-control.

Het valt mij wel op dat de Omega nu het wat kouder is ook meteen meer gaat verbruiken, waar ik bij warm weer redelijk makkelijk 1 op 8 a 1 op 9 haal kom ik nu het wat kouder is echt niet boven de 1 op 7,5 a 1 op 8 (ook al rij ik lekker 100km p/uur op de cruise-control)

Ik wil ook nog eens een keertje proberen hoe snel ik een tank leeg kan krijgen door zo onzuinig mogelijk te rijden 8)7 want 1 op 5 a 1 op 6 moet ik toch ook kunnen halen dacht ik zo hahahahaha
 
Dieselpower kicks ass! 1 op 14 met mijn 2.5 aggregaat. en met 80 op de cruisecontrol bijna 1 op 20 volgens de bc..
 
Swinkley zei:
:X mmmm 3.2 V6:

Het meest onzuinige wat ik ooit gereden heb is 1 op 7,4 in de zomer met de caravan erachter!
Het meest zuinige dat ik ooit gereden heb is 1 op 9,2 in de zomer even op vrienden bezoek in het noorden van het land en 130km p/uur op de cruise-control.

Het valt mij wel op dat de Omega nu het wat kouder is ook meteen meer gaat verbruiken, waar ik bij warm weer redelijk makkelijk 1 op 8 a 1 op 9 haal kom ik nu het wat kouder is echt niet boven de 1 op 7,5 a 1 op 8 (ook al rij ik lekker 100km p/uur op de cruise-control)

Ik wil ook nog eens een keertje proberen hoe snel ik een tank leeg kan krijgen door zo onzuinig mogelijk te rijden 8)7 want 1 op 5 a 1 op 6 moet ik toch ook kunnen halen dacht ik zo hahahahaha


Haha dat heeft mijn vader met zijn vorige B1 2.5 al een keer getest. 1:3 a 1:4, hij heeft toen continu op de sportstand gereden en was overal als eerste weg bij het stoplicht :)

Overigens zijn omega's toch vreemde apparaten, toen ik vorig jaar op vakantie naar Frankrijk ging (met 2 auto's totaal) heb ik gemiddeld 1:13,5 gereden.
Dat was met zo'n 110 km/u op de snelwegen, maar ook veel 90 wegen in de bergjes. Overigens is mijn huidige omega wel iets schadelijker dan de B1 die ik hiervoor had, maar dat zit hem in de automaatbak.
 
ja op sportstand zie ik de meter ook dalen haha.

Is het trouwens normaal dat de omega bij een koude motor slecht schakelt. hij trekt hem ver door in toeren en schakelt dan pas bij 3000 - 3500 toeren. hij rijdt dan echt heel houterig haha
 
Bovenaan