Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

duitse omega b2 3.2 v6 importverhaal

dit weekend in kassel geweest de omega van sparfuchs bekeken en gekocht volgend weekend ga ik m ophalen
al met al viel de auto eigenlijk tegen had meerschade dan verwacht dus kon helaas niet mee op 5 daags kenteken ik vertrouwde het niet om er bijna 400 km mee te rijden volgende week weer weekendje weg en dan met de trailer op en neer (zo kom je nog eens aan de kilometers 8) )

dit zijn wat foto's van voor de schade en ik heb m met orginele 17'' velgen met winterbanden


1
34fo2dw.jpg


2
2u8ue5c.jpg


3
eoopx.jpg


4
359l75l.jpg


5
2pyalc4.jpg


6
261ykb8.jpg

[/quote]


nou nog even het bpm verhaal uitzoeken komt me goed uit als dat lager uitvalt


mbr5p3.jpg



deze geeft een beetje weer dat hij schade heeft bumper is goed te redden koelvinnen moeten vervangen bumperbalk reservoir van ruitensproeier en nog wat spul is plat motorkap heeft ook een knikje kan ook klaar als dat moet maar niet zonder spuiten

de optie lijst

- Nichtraucher
- Navigationssystem NCDC 2015 mit Freisprecheinrichtung
- Bordcomputer
- Bose Soundsystem
- AUX In Eingang
- Klimaautomatik
- Volllederausstattung mit Sitzheizung vorn
- Elek. Heckrollo
- 4x elek. Fensterheber
- Tempomat
- Glasschiebehebedach
- Xenonscheinwerfer
- Solarreflect Windschutzscheibe
- abnehmbare AHK
- Irmscher Cecotto Frontschürze mit integriertem TFL
- Jetex Fortex Gruppe A ab Kat
Folgende Reparaturen wurden u.a durchgeführt:
- Querlenker, Spurstangen vorne und hinten, Koppelstangen, Umlenkhebel, alle Stoßdämpfer, Domlager - Ventildeckeldichtung/Alu-Ventildeckel vom Vectra B V6.
Es wurde aber in den Jahren noch viel mehr gemacht
 

Colinh

Donateur 2023
Re: opel oemga b2 3.2 v6 gekocht in duitsland

Dat is wel heel gaaf Henri d:)b Gefeliciteerd !


Ga je 'm opknappen ??




Gr Colin
 
Re: opel oemga b2 3.2 v6 gekocht in duitsland

Colinh zei:
Dat is wel heel gaaf Henri d:)b Gefeliciteerd !


Ga je 'm opknappen ??




Gr Colin


moet ik kijken het is de bedoeling hem op te knappen vooral als de bpm lager uitvalt desnoods ka hij ook gesloopt qua kosten maar da vindt ik een beetje zonde er zitten verder maar een paar keine plekjes aan verder is hij super netjes
 
Re: opel omega b2 3.2 v6 gekocht in duitsland

Slopen is zeker zonde! => opknappen a.ub.!

Mooie Omega


Groetjes,

Niels
 
Re: opel omega b2 3.2 v6 gekocht in duitsland

Niels zei:
Slopen is zeker zonde! => opknappen a.ub.!

Mooie Omega


Groetjes,

Niels




tja alt t een beetje uiit kan kanp ik m wel op alleen ff grof bpm uitgerekend met online calculator en dankom je al gauw op een 800 euro . 7(8)7 een paar honder voor netjes maken erbij en dan ben je al met al reis ed 1500 verder +aankoop dat bijelkaar meot niet duurder zijn dan een in nederland

ik heb er een map bij met voor de laatste 2 jaar onderhoud en reparaties voor dik 2750 euro dus netjes is ie zeker
 
Re: opel omega b2 3.2 v6 gekocht in duitsland

Voor een schade auto hoef je toch veel minder BPM te betalen als voor een onbeschadigd exemplaar?

Daarbij komt dat een nette 3.2 met de juiste opties bijv. schuif/kantel-dak, en niet te veel km's
best wel moeilijk te vinden is in Nederland.....

Daarom heb ik de mijne uiteindelijk ook in Duitsland gekocht, ik was dacht ik iets van 1200€ bpm armer (schadevrij)

Dat is zeker duurder dan de meeste Omega's die hier op marktplaats stonden, en die site heb ik toch zeker een jaar
in de gaten gehouden, stond nooit iets tussen naar mijn zin!
(geen schuif/kantel-dak, of geen bose of teveel km's, of geen 3.2 enz.)

Moeilijk vergelijken dus als je het mij vraagt, het is maar net wat een gek (zoals ik bijv.) er voor over heeft....


Groetjes,

Niels




Maar ik snap ook wel weer dat je een beetje naar de dag waarde moet kijken :'( :'(
 
Re: opel omega b2 3.2 v6 gekocht in duitsland

Niels zei:
Voor een schade auto hoef je toch veel minder BPM te betalen als voor een onbeschadigd exemplaar?

Daarbij komt dat een nette 3.2 met de juiste opties bijv. schuif/kantel-dak, en niet te veel km's
best wel moeilijk te vinden is in Nederland.....

Daarom heb ik de mijne uiteindelijk ook in Duitsland gekocht, ik was dacht ik iets van 1200€ bpm armer (schadevrij)

Dat is zeker duurder dan de meeste Omega's die hier op marktplaats stonden, en die site heb ik toch zeker een jaar
in de gaten gehouden, stond nooit iets tussen naar mijn zin!
(geen schuif/kantel-dak, of geen bose of teveel km's, of geen 3.2 enz.)

Moeilijk vergelijken dus als je het mij vraagt, het is maar net wat een gek (zoals ik bijv.) er voor over heeft....


Groetjes,

Niels




Maar ik snap ook wel weer dat je een beetje naar de dag waarde moet kijken :'( :'(


de optie lijst staat erbij

ook navi bose schuifkanteldak enz enz enz enz netjes onderhoud eigenlijk alles goed dus rekenwerk en kijken wat ik doe
 
Re: opel omega b2 3.2 v6 gekocht in duitsland

mocht je hem in onderdelen verkopen..ik hoor het graag van je wat je voor t leder wil...(A) maar aan de andere kant zeg ik opknappe haha
gr.
 
Re: opel omega b2 3.2 v6 gekocht in duitsland

Ha Henri,

Mooie Omega d:)b . Volgens mij heb je hieraan wel een goede koop gedaan. Wat is eigenlijk het bouwjaar en de kilometerstand?

Groet,

Walter
 
Re: opel omega b2 3.2 v6 gekocht in duitsland

heey walter . eind 2001 196.---km best wel een mooie auto dat klopt wel . . . . @ rudy mocht het wel zover komen komt t wel teloop dan meld ik t hier
 

yoyo

The UK brothers
Re: opel omega b2 3.2 v6 gekocht in duitsland

Zo een bekende Omega henri en Sparfuchs hebben dus handjeklap gespeeld?
Netjes gedaan heren, en henri gefeliciteerd met een omega die van een liefhebber af komt.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Re: opel omega b2 3.2 v6 gekocht in duitsland

yoyo zei:
Zo een bekende Omega henri en Sparfuchs hebben dus handjeklap gespeeld?
Netjes gedaan heren, en henri gefeliciteerd met een omega die van een liefhebber af komt.
...en die weer naar een liefhebber gaat :f :d

d:)b
 

Joep

Verbannen
Re: opel omega b2 3.2 v6 gekocht in duitsland

Nette Omega hoor! Die schade gaat vast wel goed komen! :)

Is die voorbumper nog te redden? Anders heb ik wel interesse in de koplampsproeiers. :)
 
Re: opel omega b2 3.2 v6 gekocht in duitsland

Mooie aanwinst, Henri d:)b
Ik zou deze zeker niet uit elkaar trekken maar weer in ere herstellen (anders heb je wel een dure sloper gekocht).
Maar ik heb er alle vertrouwen in, dat deze mooie Omi weer op de weg komt :Y
 
Re: opel omega b2 3.2 v6 gekocht in duitsland

MetalRush zei:
Mooie aanwinst, Henri d:)b
Ik zou deze zeker niet uit elkaar trekken maar weer in ere herstellen (anders heb je wel een dure sloper gekocht).
Maar ik heb er alle vertrouwen in, dat deze mooie Omi weer op de weg komt :Y



ik heb hem in iedergeval zo gekocht dat als ik m zou slopen ik er wel meer dan een paar tientjes uit spring :)<br /><br />-- 06 maart 2012 01:44 --<br /><br />
Joep zei:
Nette Omega hoor! Die schade gaat vast wel goed komen! :)

Is die voorbumper nog te redden? Anders heb ik wel interesse in de koplampsproeiers. :)


ik heb weinig kans gehad goed te kijken hij leek wel te redden maar goed zien doe je niet echt int donker

k weet nog niet wat ik doe ik heb evt een orginele bumper straks mocht deze vervallen komt hij wel tekoop al dan niet gerepareerd
 

Joep

Verbannen
Re: opel omega b2 3.2 v6 gekocht in duitsland

Oke, mocht ie niet meer te redden zijn, dan neem ik de sproeiers graag van je over. ;)

Succes met het herstellen van de Omega, deze is dat zekers nog wel waard! :)
 
Re: opel omega b2 3.2 v6 gekocht in duitsland

zo we zijn in kassel weer in het hotel

ik heb net bij tobias de omega b2 op gehaald en die staat nu op de trailer achter de trailblazer bij het hotel
morgen gaan we linea recta terug naar nederland gezien onze kleine man ziek is geworden vandaag anders hadden we morgen nog een uitstapje gemaakt maar we willen nu liever naar huis komende week de omega maar eens onderhanden nemen en bekijken zoals het nu lijkt gaat er weer een orgineel veersysteem onder inplaats van de eibach bilstein 3cm verlaging kijken of ik wat vinden kan of evt kan ruilen met orginele veer delen
 
Re: opel omega b2 3.2 v6 gekocht in duitsland

Ben benieuwd lijkt me een heel dikke/ mooie Omega !

Hoop dat fan's passen Henri :)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: opel omega b2 3.2 v6 gekocht in duitsland

Mooi dat deze bij jou terecht is gekomen. d:)b

Ik hoop dat je hem kunt opknappen. Het zou zonde zijn als zo'n mooi exemplaar verdwijnt.

Succes!
 
Bovenaan