Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Kadootje [calibra] aan mijzelf

En nu..... POETSEN!!! :D . Ben benieuwd wat er nog uit het rode monster te halen valt. Veel plezier ermee! En dit is toch leuker dan een Vectra diesel? :
Gr. Paul
 

Berry

OOP Huisleverancier
Poetsen moet zeker Paul dat heeft de vorige eigenaar ook geprobeerd dus tussen alle kieren en naden is ie wit uitgeslagen.
Enne er gaat niets boven een v6 diesel wat een koppel en rijd een stuk moderner,niets mis met een omi of calibra maar niet voor dagelijks gebruik ;)
 
Rijden veel rustiger die diesels. Tja mn Vec is dan moderner in de zin van ecopech sensoren maar die was al rap en deze c20xe is nog sneller zonder alle eco rommel. Opel/Vauxhall Red Top engines... Oersterk en super snel.
 

richard66

500.000+
Hoi Berry , leuk speeltje er bij gekocht _O-

Ziet er mooie uit zo te zien d:)b

Maar ik vind zo een 4 cilinder niets ik heb er niets mee :'( doe maar een 3,2 liter er in een v6 je _O- _O- past er ook een V8 7,4 liter die heb ik nog op de

plank liggen _O- _O- _O- :9~

Gr Richard. tot binnen kort |:(
 
Vind dit echt erg vet! een originele Calibra! de Steinmetz velgen zijn mijn ding ook niet.. heb er liever de originele bijna dichte velgen onder of de Turbo velgen!

Berry zei:

Ik doe een moord voor dat dekentje :9~ _O-


Berry zei:
En net wat Emiel zegt deze is denk ik sneller weg bij het stoplicht dan een standaard 2.5 v6 .


Ha ! grapjas _O-


Berry zei:
Poetsen moet zeker Paul dat heeft de vorige eigenaar ook geprobeerd dus tussen alle kieren en naden is ie wit uitgeslagen.
Enne er gaat niets boven een v6 diesel wat een koppel en rijd een stuk moderner,niets mis met een omi of calibra maar niet voor dagelijks gebruik ;)



Niet voor dagelijks gebruik? ik rij iedere dag met mijn Calibra ! woon/werk 70KM p/dag, en dan de weekend uitjes niet mee gerekend, heerlijke wagen, iedere dag weer een plezier om in te rijden, en ook altijd leuk om weer een duimpje omhoog te krijgen in het verkeer (omdat i helemaal origineel is en er netjes uitziet) O-)




Niet slopen hoor! zijn er al genoeg aan onder gegaan puur voor die schreeuwende en krijsende motor...




Groetjes,
Sjors
 
Knap ding inderdaad zo'n originele Calibra.

Mocht je (of iemand anders) op zoek zijn naar Turbo velgen, ik heb een zéér mooi setje liggen, ze zijn voorlopig wel oranje gepoedercoat, maar kaarsrecht en als ik me goed herinner bijna geen borduurschade!
 
Milord zei:
Knap ding inderdaad zo'n originele Calibra.

Mocht je (of iemand anders) op zoek zijn naar Turbo velgen, ik heb een zéér mooi setje liggen, ze zijn voorlopig wel oranje gepoedercoat, maar kaarsrecht en als ik me goed herinner bijna geen borduurschade!



Hmm leuk om te weten! ik heb wel eens gedacht een leuke set originele velgen erbij te zoeken, als winterset, maar ik denk niet dat ik er met de winter mee ga rijden, afgelopen winter doorgebracht met een Kadett E 1.8S automaat, welke overigens nog echt knap was en keihard...













lowflyer zei:
hoe zien er die turbo velgen ook weer uit? hebben deze ook niet ooit onder omega gelegen?





Nee, nooit onder een Omega geleverd !




zo zien ze eruit:




25slws8.jpg




warhamstr zei:
Zijn van die waaier velgen geloof ik. Mischien dat zr nog onder een enkele A Vectra Turbo geleverd zijn.


Klopt! echter niet te verwarren met de Astra F waaiervelgen ;) die fout word nog wel eens gemaakt. passen doen ze sowieso niet, Astra heeft 4 gaats.. Vectra en Calibra 5x110.




opel_vectra_1992_photos_1.jpg
 
haha, oké! nee heb hier nog een setje liggen en die heb ik nog al eens op omega zien liggen maar zou daar nieuwe opel embleempjes voor moeten hebben! worden blijkbaar niet meer geleverd :S
 
Sjors-V6 zei:
warhamstr zei:
Zijn van die waaier velgen geloof ik. Mischien dat zr nog onder een enkele A Vectra Turbo geleverd zijn.


Klopt! echter niet te verwarren met de Astra F waaiervelgen ;) die fout word nog wel eens gemaakt. passen doen ze sowieso niet, Astra heeft 4 gaats.. Vectra en Calibra 5x110.

25slws8.jpg

Dan staat die van Berry zeker op het onderstel van een Astra _O-
Kijk nog eens goed naar zijn foto's:


Enne... dat dekentje wil jij niet, Sjors... hebben anderen aan gezeten.
Misschien heeft er zelfs wel een Senseo-pad op gelegen (inside joke :+ )
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
MetalRush zei:
Sjors-V6 zei:
warhamstr zei:
Zijn van die waaier velgen geloof ik. Mischien dat zr nog onder een enkele A Vectra Turbo geleverd zijn.


Klopt! echter niet te verwarren met de Astra F waaiervelgen ;) die fout word nog wel eens gemaakt. passen doen ze sowieso niet, Astra heeft 4 gaats.. Vectra en Calibra 5x110.

25slws8.jpg

Dan staat die van Berry zeker op het onderstel van een Astra _O-
Kijk nog eens goed naar zijn foto's:

Whaha! _O-

Enne... dat dekentje wil jij niet, Sjors... hebben anderen aan gezeten.
Misschien heeft er zelfs wel een Senseo-pad op gelegen (inside joke :+ )

Een varken. :P
 

tonboy

Verbannen
Berry heeft een 2.0 16V , tot 2/1994 was die 4 gats x 100 mm, daarna is dit gewijzigd naar 5 x 110 mm.
Op de V6 is het standaard 5 gats x 110 mm, deze is geleverd vanaf 3/1993.
Klopt dus wel.
 
de calibra en vectra a zijn allemaal 4x100 onderstel behalve de v6 en de 2.0 turbo die zijn 5x110 zelfs de 4x4 is geleverd in 4x100 en 5x110
 
lowflyer zei:
haha, oké! nee heb hier nog een setje liggen en die heb ik nog al eens op omega zien liggen maar zou daar nieuwe opel embleempjes voor moeten hebben! worden blijkbaar niet meer geleverd :S


Haha, excuses, ik heb de laatste 4 uit de Benelux opgescharreld, een garage in Gent had ze toen nog liggen.
Was wel niet goedkoop, zo'n 60euro.
Als je wil denk ik wel dat ik aan nog een setje kan komen. Als je de prijs dus niet uit de pan vindt swingen stuur je maar een PB'tje dan probeer ik nog een setje te traceren voor je!
 
Mooie wagen Berry, zeker dat rode. Is nog geen roze.

Nu heb ik al een paar keer opmerkingen over de zogenaamde redtops van opel voorbij zien komen. Nu weet ik dat de V6 motoren van de Calibra en Vectra A inderdaad een rode of zwarte afdekkap hebben, en die C20XE motoren rood. Mijn vader heeft in een ver verleden nog eens een echte Vectra A GT gehad, dus het komt me bekend voor. Maar wat is bij de V6 dan precies het verschil tussen een rode kap en een zwarte, heb zelf nu een zwarte kap. Is er vermogensverschil o.i.d.??

Groetjes benjamin
 
Helemaal niets geloof ik, de rode zijn door een creatief genie voorzien van een kleurtje. Af fabriek was 't allemaal grijs :)
 
Bovenaan