Vandaag slecht nieuws gehoord. Laatste dag van de vakantie witte rook uit de uitlaat. Prijsopgave van de dealer gehad, en een behoorlijk prijskaartje. Koppaking kapot . Ik laat hem niet meer maken. Mocht iemand nog interesse hebben in een donor auto, laat het weten. Prijsje zal ongeveer 500 € zijn wat de dealer nog geeft. dus is de prijs die ik ongeveer wil aanhouden. Recentelijk 2 nieuwe draagarmen en 4 nieuwe banden.
https://www.marktplaats.nl/plaats/m...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr Hier staan wat foto's
Alle eerdere berichten zijn niet meer relevant. Heb een bedrijf gevonden die het voor een fractie van de prijs doet dan de VOD Ben blij dat ik toch geen afscheid hoef te nemen.
Volgens het boekje mag je hem kort slepen, 15 of 20km geloof ik. Geschreven door dezelfde lui die vertellen dat de bak geen onderhoud nodig heeft waarschijnlijk. Verstandiger is om het niet te doen. Ik heb het een keer gedaan over 12km, kort daarna begon de koppelomvormer lichtjes door te slippen. Toeval of niet, dat stond er niet op. Was een mooie gelegenheid te upgraden naar een van een 3.2 maar als het niet nodig is zou ik het zien te voorkomen.
zaterdag de omega weer opgehaald. en er zijn de nodige reparaties gedaan. Koppaking met alle bijbehorende werkzaamheden. Nieuwe dis. Preventief 3weg klep Multiriem. Alle keerring rubbers. Ben toch blij dat ik hem niet afgedankt hebt. En de eerste kilometers waren heerlijk.
Even een vraagje voor de experts hier. Na de koprevisie (die prima gedaan is ), merk ik dat de motor aanzienlijk meer brandstof lust dan voorheen. Was 1 op 10 , nu 1 op 8. Nu weet ik dat er veel koelvloeistof door de katalysator is geblazen. Kan dit het hoge benzine verbruik verklaren, omdat deze nu verstopt is?
Mogelijk. De lambda sensor zou er ook last van kunnen hebben gehad en niet optimaal meer werken, uitlezen en kijken of het bijregelen binnen specificatie ligt. Wellicht laat deze de motor te rijk lopen.