koppakking kapot

Discussie in 'Algemeen' gestart door renepaul, 22 sep 2020.

  1. renepaul

    renepaul Donateur 2021

    Voornaam:
    rene
    Model Omega:
    B2 2002 z2.2xe station aut. bussines line z20m met mod's
    Na een paar flinke ritten onder de sloffen gehad hebben , (Lees 750 km) met 1 tankd:)b
    Wordt ik wel steeds blijer dat ik hem niet heb afgedankt.
     
  2. B-Buster

    B-Buster Medewerker Administrator

    Voornaam:
    Jacco
    Model Omega:
    B1 3.0 V6 H5 i-Line
    B2 3.0 V6 Executive
  3. renepaul

    renepaul Donateur 2021

    Voornaam:
    rene
    Model Omega:
    B2 2002 z2.2xe station aut. bussines line z20m met mod's
    Helaas een vervolg op de geslaagde reparatie.
    Maandag naar het werk gereden en bij de stoplichten sloeg de motor af.
    ANWB moeten bellen want sloeg niet meer aan.
    Conclusie: dis eraf.
    Met de berging naar de verantwoordelijke garage, en vandaag gehoord dat de spanrol uit elkaar gelopen is.
    Heb geen idee hoe het kan ?
    Het is misschien een fabricage fout.
    Dinsdag komt de leverancier van de spanrol kijken.
     
  4. B-Buster

    B-Buster Medewerker Administrator

    Voornaam:
    Jacco
    Model Omega:
    B1 3.0 V6 H5 i-Line
    B2 3.0 V6 Executive
    Oef, dat is zuur!

    Spanrol wel vervangen toen de riem gewisseld werd? Sommige garages willen nog weleens besparen door de rollen te laten zitten en alleen de riem zelf te vervangen. Al zou je hopen dat bij zo'n revisie het goed gedaan wordt.
     
  5. jefflem

    jefflem

    Voornaam:
    Jeffrey
    Model Omega:
    Omega B2 2.2 16V Z22XE Elegance 2001
    Dat is balen. Heb ‘t eens gehad met een waterpomp. Viel gelukkig volledig onder garantie (VOD ipv FOH). Hopelijk valt de schade mee…
     
  6. renepaul

    renepaul Donateur 2021

    Voornaam:
    rene
    Model Omega:
    B2 2002 z2.2xe station aut. bussines line z20m met mod's
    Alles is nieuw erop gegaan.
    Heb ook een verhaal gehoord dat bij opel een soort veiligheid is , dat er weinig schade kan komen.
    Weten jullie hier iets meer van?
     
  7. B-Buster

    B-Buster Medewerker Administrator

    Voornaam:
    Jacco
    Model Omega:
    B1 3.0 V6 H5 i-Line
    B2 3.0 V6 Executive
    Dat is bij deze blokken niet het geval. Bij o.a. een c20ne raken de kleppen de zuigers niet als het mis gaat. Dat is bij geen van de blokken die in de Omega zijn gemonteerd het geval. Riem eraf = motorschade. Je hebt wellicht wat minder schade omdat je stilstond, maar er zijn delen krom en stuk.

    Als alles er nieuw is opgegaan dan is het een montagefout (stond hij goed afgesteld, is de juiste set gebruikt) of een gefaald onderdeel.

    Hopelijk kun je alle (gevolg)schade claimen.
     
  8. renepaul

    renepaul Donateur 2021

    Voornaam:
    rene
    Model Omega:
    B2 2002 z2.2xe station aut. bussines line z20m met mod's
    fingers crossed dan;(

    Heb er toch 5000 km mee gereden. ( dacht eerst 4000)
    Als er iets niet goed is gemonteerd merk je dat toch vrij snel ?
    Moet ik dan denken aan beschadigde zuigers of kromme kleppen?
    Of nog erger. Beide?
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2021
  9. B-Buster

    B-Buster Medewerker Administrator

    Voornaam:
    Jacco
    Model Omega:
    B1 3.0 V6 H5 i-Line
    B2 3.0 V6 Executive
    5.000km lijkt mij vrij snel voor iets dat 60.000km mee zou moeten kunnen gaan.

    Ik heb het zelf gehad een paar jaar geleden, nieuwe Gates distri set laten monteren en na een week hoorde ik een bijgeluidje. Ik ben een zeurpiet op dat vlak, maar in dit geval heeft het mijn blok gered. Nadat de distri kap eraf was bleek er wat niet in orde met de bovenste looprol waardoor de riem er niet soepel overheen liep. Binnen 500km had ie al aardig wat van de riem af gegumd wat ook te zien was aan de opstaande rand van de rol.
    Dat had vast wel een paar 1000km goed gegaan maar dat lager of de riem was er zeker op stuk gelopen.

    Als hij eraf is gelopen dan hebben er kleppen open gestaan op het moment dat ze dicht hadden moeten zijn dus die hebben de zuiger(s) gekopt. Kleppen geven al snel mee dus die zijn krom. Hopelijk scheelt het dat het niet onder vollast is voorgevallen. Stationair is nog steeds redelijk wat omwentelingen maar hij zal dan snel uitvallen als de nokkenas- en krukassensor afwijkende waarden registeren.

    Ze zullen de kop de vorige keer al gevlakt hebben dus wees kritisch als ze dat nog een keer willen laten doen, dat moet wel kunnen.

    Zoiets hoort niet voor te komen dus ik hoop voor je dat een van de partijen zijn verantwoordelijkheid neemt. Erg zuur na al dat werk.
     
  10. renepaul

    renepaul Donateur 2021

    Voornaam:
    rene
    Model Omega:
    B2 2002 z2.2xe station aut. bussines line z20m met mod's
    Bedankt voor de heldere uitleg.
    Dinsdag weet ik meer.
     
  11. lowflyer

    lowflyer Donateur 2021

    Voornaam:
    yves
    Model Omega:
    omega b2 3.0i V6 | omega b2 2.5tdi break
    Dat is idd een zuur voorval-O-
     
  12. renepaul

    renepaul Donateur 2021

    Voornaam:
    rene
    Model Omega:
    B2 2002 z2.2xe station aut. bussines line z20m met mod's
    Vandaag goed nieuws gehad van de garage, het bleek de waterpomp te zijn met een defecte flens.
    Waardoor de spanrol het erg moeilijk kreeg. Ik weet niet precies hoe of wat.
    Alle schade, en eventuele gevolg schade wordt vergoed door de leverancier.
    De Omega wint weer, en mag dus weer blijven.d:)b
     
    omega_cruiser en lowflyer vinden dit leuk.
  13. lowflyer

    lowflyer Donateur 2021

    Voornaam:
    yves
    Model Omega:
    omega b2 3.0i V6 | omega b2 2.5tdi break
    Dat is zeer goed nieuws*O*
     
  14. B-Buster

    B-Buster Medewerker Administrator

    Voornaam:
    Jacco
    Model Omega:
    B1 3.0 V6 H5 i-Line
    B2 3.0 V6 Executive
    Inderdaad. d:)b

    Fijn dat de leverancier zijn verantwoordelijkheid neemt zonder discussie. Hopelijk kun je snel weer rijden.
     
  15. Joep

    Joep Donateur 2021

    Voornaam:
    Joep
    Model Omega:
    Opel Omega 3.2 V6 Executive - Full Irmscher
    Goed nieuws!
     

Deel Deze Pagina