Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Mijn Omega

Vanavond de Irmscher bumper opgehaald bij de spuiter.
Is super mooi geworden!
Hij zit erop en heb ook dorpel lijsten gemonteerd.
Heb hem zelf strak gemaakt met de complimenten van de spuiter hij ziet er super uit mooi glad en geen schuur krassen!

Gr Wybe.









 
B-Buster zei:
Schitterend. Weer er zuinig op, zo mooi zie je ze niet vaak meer. d:)b

Bedankt,
Ben er ook erg zuinig op.
Nu nog proberen om de achter lip eens compleet te krijgen.<br /><br />-- 12 jun 2013 19:56 --<br /><br />Vooral onder de motorkap zien de meesten er zo niet meer uit!
Origineel hard nooit aan gelast.
Is 9 maanden een demo geweest bij een Opel garage.
Toen heeft een man hem daar gekocht en meteen een dinitrol behandeling laten geven.
En 10 jaar later heeft hij hem nog een keer in dinitrol behandeling laten geven.
Die man is in 2011 overleden en de Rekord is toen naar zijn oom zegger gegaan waar hij een half jaar heeft gestaan.
Die man heeft hem toen tekoop gezet en wij hebben hem toen gekocht.
Maar omdat ik toen nog maar 16 was heeft hij eerst op mijn vader zijn naam gestaan en nu op die van mij daarom staat er bij RDW ook 4 eigenaren.
Dus eigenlijk heb ik hem van de 1e eigenaar gekocht.



 
Zijn er ook Irmscher uitlaat dempers voor de 2.0 16V ?
Of een sierstuk van irmscher zodat je 2 van die pijpjes krijgt ?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Er zijn dempers voor geleverd, maar die zijn nog zeldzamer dan de versie voor de V6.

Op eBay staat er een: klik
 
Ik heb nog een vraagje.
Heb mijn Omega nu verlaagd.
Maar mijn ouders nemen mijn omega mee op vakantie met caravan erachter.
zoals jullie op de foto's wel kunnen zien staat hij achter hoger dan voor.
Maar kan de caravan er zo achter.
Of moet ik er achter hulpveren onder zetten alleen even omdat de caravan erachter moet ?<br /><br />-- 08 jul 2013 20:12 --<br /><br />En zijn mijn koplampen geschikt om xenon in te bouwen ?
Of gaan mijn blakers, lenzen dan kapot ?
word het niet te heet zodat ik geen lichtbeeld meer heb ?

mvg Wybe.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Je kunt er Xenon in bouwen, zit bij mijn B1 ook al jaren zo. Het lichtbeeld is stukken beter daarna.
 
Oké bedankt,

Maar ik bedoel brand de lens niet stuk zodat dat je geen goede lijn meer hebt bij de APK?
Of zijn deze lenzen gelijk aan die van de xenon koplampen ?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dan hadden er al diverse OOP'ers met kapotte lenzen gezeten als die het niet aan zouden kunnen.
 
Nu wil ik in mijn omega ook wel een elektrisch zonnescherm hebben.
heb al het 1 en ander door gelezen dat de stekker voorbereid boven de linker schokbreker zit.
Ik heb net even gekeken en er ligt inderdaad een stekker met 3 draden.
Nu is mijn vraag of dit de goede stekker is ?
Maar zoals op de foto's wel is te zien is de rode draad er af geknipt (denk constante plus / geschakelde plus).
En die is door gelust op de constante stroom van de trekhaak.
Die draad wil ik weer op de stekker hebben maar kan de constante plus naar de trekhaak er dan ook nog bij op.
Of moet ik een nieuwe plus trekken naar voren ?

Ik denk dat er ook een schakelaar dan in moet voor het zonnescherm ?
Ligt die stekker ook voorbereid en waar moet die dan komen? (iemand daar een foto van)

gr Wybe.







 

Vega

Medewerker
Administrator
Tja daar gaan we weer, we hebben een kabel nodig dus knip maar af. 7(8)7 7(8)7

Dat is de goede stekker voor de rollo, en die rode draad hoort daar ook bij.
 

Andrew

600.000
Volgens mij ligt de constante + 12 Volt voor de trekhaakdoos gewoon standaard kant en klaar in de kabelboom naar achteren, bij mijn Omega althans wel. Ik heb de contact geschakelde + 12 Volt (deze is niet standaard aanwezig in de kabelboom voor de trekhaak) afgetakt van de stekkers die onder de achterbankzitting liggen voor de achterbankverwarming, dat lag bij mijn Omega althans voorbereid en achterbankverwarming heb ik toch niet. Ik weet niet meer of ik er een zekering moest bijpluggen in de zekeringkast (is zo'n 8 jaar geleden, he).

Andrew
 
oke bedankt.
Wil hem er ook weer aan vast solderen.

Heeft iemand ook nog een afbeelding waar de schakelaar hoort te zitten op dashboard voor de rollo ?
En ligt die bedrading ook voor bereid ?

gr Wybe.
 
Laat eens een paar foto's zien van dat zonnescherm als je het er in hebt zitten? Ben benieuwd of het ook wat voor mij is...
 
Bovenaan