Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Mijn Omega

B-Buster

Medewerker
Administrator
Niet vergelijkbaar met de elektrische rollo voor de sedan.

Voor de station zijn dan wel weer aftermarket setjes privacy shades verkrijgbaar, voor de sedan niet.
 

Joep

Verbannen
Wybe, ik heb de schakelaar voor de rollo liggen voor je, mag je zo hebben. Doe maar een PB bij interesse. Het gaat om een B1 schakelaar.

Mvg,
Joep
 
Als het goed is komt morgen mijn laatste Irmscher deel voor de Rekord uit Duitsland. :*) :*) :*)
Ook nog nieuw!
 
Het uitlaatspruitstuk vervangen verliep vandaag heel anders dan verwacht! :( :(
Met los draaien van het spruitstuk kwamen de voorste ''bouten'' wel heel makkelijk eruit.
en nadat ik de onderste bout eruit draaide (dus geen tapeind) kwam het koelwater mij al tegemoet!
Omdat een of andere dombo al eens eerder er mee bezig is geweest heeft de 2 voorste tapeinden afgebroken en geprobeert uit te boren maar er dus naast geboord te hebben en de bouten zo met kit erin gedraaid (geduwd) heeft.

Foto's zeggen genoeg!
Heb de kop er inmiddels samen met mijn vader afgehaald.
En een revisie kop opgehaald!

Koppakkingen etc komen morgen binnen.
Maar de pakking van de Dis ontsteking pas maandag! |:(

gr wybe.









 

Berry

OOP Huisleverancier
Daar word je niet blij van.Kom het wel vaker tegen,kost ook weer een paar centjes extra :F
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Zonde. Zeker met dat geklungel erbij, daar wordt je niet vrolijk van.

Zak straks wel weer mooi lopen. :)
 

yoyo

The UK brothers
Daar kan jee best wel boos om worden, wat een geklooi.
Maar net wat Jacco zegt, zo meteen zal ze weer mooi lopen. :Y
 
Idd baal er erg van!
En dan te bedenken dat de omega altijd dealer onderhouden is tot wij hem kochten!
Boekjes zijn allemaal ingevuld door dealer.
 
Ik heb het volgende probleem:
Dit was ook al zo voordat de kop vervangen is!
Als ik stationair met warme motor sta te wachten springt het motorstorings lampje aan en als ik een beetje gas geef gaat hij uit!
Met uitlezen geeft hij aan: p0100 MAF-Sensorcircuit lage input

Wat kan dit zijn?

Gr. Wybe
 
Heb nu het volgende:
Als de motor stationair loopt dan hoor je in het EGR gebeuren links voor bij het wiel (voorverwarmer) een geluid net of hij er lucht in blaast zo hoort het!
Wat kan dit zijn ?

En als hij een tijdje stationair loopt valt heel even het toerental weg maar pakt hem dan meteen weer op.
Dit gebeurd als de motor warm is als hij nog even stationair loopt.
wat kan dat zijn?

gr Wybe
 
wybe zei:
Idd baal er erg van!
En dan te bedenken dat de omega altijd dealer onderhouden is tot wij hem kochten!
Boekjes zijn allemaal ingevuld door dealer.

Helaas zegt dat dealer onderhouden , zo blijkt nu maar weer, helemaal niks. :N

-- 14 sep 2013 00:55 --

wybe zei:
Gister avond om 21:00 uur liep hij weer en meteen goed!

Als je het zelf doet komt het goed ! d:)b
 
Donderdag avond naar Henri toe gereden om een elektrische rollo te halen (moest nog uit de auto)
Waarschijnlijk is er eens een nieuw achterraam in gekomen want de hoedenplank zat vast ik de ruitenkit dus wou er niet uit.
Maar Henri had ook nog een Opel Rekord E2 met Irmscher spoilers en 2.6 dual ram motor met 5 bak getrag!
En er zit een senator A2 dashboard in die nog heel is wat zeldzaam is want meestal zijn ze gescheurd.
Er even over nagedacht en gisteren opgehaald.
Is ook nog een originele Nederlandse met 6 cilinder op kenteken!
Ga hem slopen en het meeste hou ik zelf, motor en versnellingsbak gaan wel in de verkoop.
Maar dat word pas volgend jaar omdat we nog met de garage aan het bouwen zijn!

Even een paar foto's:































Hij staat nu eerst gestald moet nog even een kleed overheen!
 
Bovenaan