Andrew
600.000
Re: motor loopt .....niet goed.
Een oldtimer heeft vaak geen harde klepzetingen, dus dat is meteen vragen om problemen met LPG. Neem van mij maar aan, dat de Z2.2XE motor echt wel geschikt is om op LPG te rijden. Bedenk wel, dat bovenstaande foto gebeurde na ruim 4,5 ton op LPG gereden te hebben (welke oen doet dat nou ). En inslaan van de kleppen op de zetels was zelfs helemaal niet aan de orde.
Bij Aart's Omega heeft het niks met de LPG te maken, maar met een gare bougie. Overigens heb ik nog nimmer speciale LPG-bougies gebruikt, maar gewoon de originele OEM-bougies.
Aart, ik zou alleen de 2 kleppen van de betreffende cilinder vervangen. Die kun je alleen per set van 2 kleppen kopen en ik moest er bijna een week op wachten voordat de VOD ze binnen had. Het zou sneu zijn als je daardoor nog een extra week geduld moet hebben (lees: nog een extra week met het OV moet reizen).
Andrew
carenbar zei:Ik zelf zou nooit een gas wagen kopen of het moet een dikke Amerikaan wezen (oldtimer) of de kop moet daar helemaal op aangepast zijn
Een oldtimer heeft vaak geen harde klepzetingen, dus dat is meteen vragen om problemen met LPG. Neem van mij maar aan, dat de Z2.2XE motor echt wel geschikt is om op LPG te rijden. Bedenk wel, dat bovenstaande foto gebeurde na ruim 4,5 ton op LPG gereden te hebben (welke oen doet dat nou ). En inslaan van de kleppen op de zetels was zelfs helemaal niet aan de orde.
Bij Aart's Omega heeft het niks met de LPG te maken, maar met een gare bougie. Overigens heb ik nog nimmer speciale LPG-bougies gebruikt, maar gewoon de originele OEM-bougies.
Aart, ik zou alleen de 2 kleppen van de betreffende cilinder vervangen. Die kun je alleen per set van 2 kleppen kopen en ik moest er bijna een week op wachten voordat de VOD ze binnen had. Het zou sneu zijn als je daardoor nog een extra week geduld moet hebben (lees: nog een extra week met het OV moet reizen).
Andrew