Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2011

Vega

Medewerker
Administrator
 
Belangrijke mededeling over de nieuwe Navteq navigatiekaarten 2010- 2011 voor NCDR / NCDC systemen.

Losse kaarten zijn niet meer verkrijgbaar alleen nog maar Europapakketten, dit bestaat uit 8 navigatie cd's en één firmware update cd.
CD 1 Alpen
CD 2 Benelux
CD 3 Frankrijk
CD 4 GB/Ireland
CD 5 Duitsland
CD 6 Italië
CD 7 Scandinavië
CD 8 Spanje/Portugal

Op de Navteq site staat onder als waarschuwing bij de nieuwe kaarten het volgende.

Waarschuwing!!!

Dit product werkt niet in uw navigatiesysteem totdat u het systeem geupdated hebt met de bijgevoegde software CD.

U dient ervoor te zorgen dat de software update volledig uitgevoerd is voordat u probeert een van de kaart CD’s uit dit pakket in het systeem te steken. Door het niet volgen van deze instructie kan er ernstige schade ontstaan aan het navigatiesysteem, waarbij een geautoriseerde Opel dealer ingeschakeld zal moeten worden.

Wanneer de update volledig is uitgevoerd, kunt u geen gebruik meer maken van vorige (oudere) kaartversies van NCDR/NCDC.

Volgens een betrouwbare bron zijn de Opel dealers hier nog niet van op de hoogte dat de navigatiesystemen kapot kunnen gaan als je toch een oude cd gebruikt nadat het systeem geüpdatet is.


Mocht er al iemand zijn die de nieuwe kaarten heeft, laat het weten, ik ben wel nieuwsgierig wat er allemaal zo nieuw is aan de nieuwe set.

 
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

Hmm, daar ben ik ook benieuwd naar.

Wel goed om te weten dat dit zo'n ingrijpende update is. Ik wacht nog even met nieuwe kaarten, heb nog weinig gemerkt van missende wegen.
 
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

En wat kost dat vernietigende pakket van 8 cd's dan ?

Zeggen ze dat er ook nog bij ?
 
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

Mwah... dat vind ik nog wel meevallen.
Krijg je daar dan ook een niet-destructieve cd-carrier bij ? :P
 
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

Zie dit nu net,had al ergens eerder een opmerking neergezet. Ik heb via iemand in zevenbergen voor 10 euro een mooie goed werkende copie van Navtech 2010 welke gelijk goed werkte ipv mijn originele uitvoering van 1999. Deze kaart is alleen Benelux, maar deze man kan alles leveren. Ik heb zijn nummer voor geinteresseerden, ik zit hier niet tussen, maar ik weet niet of ik zijn nummer zonder toestemming zomaar hier neer kan poten. Ik heb geen update gedraaid, de cd kwam als 1 stuk en werkte gelijk goed, ben er al een maand of 2 mee aan het rijden. Graag reaktie ivm de update, wat doet deze dan????
Grtz, AJ
 

Vega

Medewerker
Administrator
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

Nee dat is niet toegestaan om informatie naar niet legale software te plaatsen.
Het is waarschijnlijk versie 2009-2010.
Er moet een firmware update gedraaid worden die de navigatie radio upgrade, pas daarna kan je nieuwe navigatie cd's gebruiken.
Bij de oude navigatie cd's zat de firmware cd de cd's zelf.
 
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

Ook ik heb een schoonbroer die in de it zit en mij elk jaar via internet, ik weet niet waar maar hij weet ze te traceren een nieuwe cd maakt voor de navigatie van de benelux dat is er een en vervolgens nog van duitsland frankrijk en engeland
 

Vega

Medewerker
Administrator
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

Heeft er nog iemand interesse in de nieuwe Europa set.
Ik kan ze voor € 160,00 kopen bij Navteq normale prijs is € 199,00

Bij interesse is het wel vooruit betalen ik ga geen € 160,00 voorschieten.

Interesse
Metalrush
Niels
Vega
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

Is er al bekend wat die nieuwe firmware doet / toevoegt?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

zijn er nog andere die mee willen doen
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

Is deze prijs eenmalig geldig of kan dat over een paar maanden nog steeds?

Ik heb wel interesse als er ook interessante verbeteringen in die nieuwe firmware zitten, maar heb tevens nog wat andere investeringen die wat meer prioriteit hebben dan dit.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

prijs geld tot de 31-1 daarna weer normale prijs.
nieuwe firmware heb je nodig voor de nieuwe cd's, staat niet bij wat die verder doet.
 

yoyo

The UK brothers
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

Zou graag willen maar heb net zoals Jacco nog wat andere dingen op mijn lijstje staan.

Maar toch weer mooi dat je weer wat heb weten te regelen, trouwens afgelopen week even bij
Eef & Huub geweest en daar de bougiekappen en olieafscheider gekocht en kreeg het hele spul
voor iets van € 36,00 mee incl slangen klemmen.(mooi 20% korting) d:)b

Ook heb ik antenne kabel (50 ohm) die dunne, alleen zitten er niet de juiste pluggen aan.
Ik denk dan ik die zelf moet gaan fabriceren.
 
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

Heb ook wel interesse, maar vind t toch een hoop geld zonder te weten wat er vernieuwd is ( afgezien van de wegen dan) ik red mezelf nog goed met de oude cd'tjes
Wel perfect dat je zon mooie korting heb weten te regelen!
 
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

Vergeet niet dat normaal gesproken alléén de BeNeLux cd al bijna 100 euro is, hè.
Dit mag dan als een behoorlijke investering klinken... hij is het dubbel-en-dwars waard :Y

Ik kan momenteel mijn geld ook wel beter gebruiken, maar heb deze bestelling toch maar gedaan... wie weet wanneer er weer een dergelijke aanbieding voorbij komt :?
 
Bovenaan