Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2011

Vega

Medewerker
Administrator
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

B-Buster zei:
Is er al bekend wat die nieuwe firmware doet / toevoegt?

Volgens de informatie die ik heb kunnen achterhalen is dat ze compressie technieken hebben aangepast voor onze systemen.
Aangezien het al wat oudere systemen zijn lopen ze tegen het kunnen van deze systemen aan vandaar de major firmware update.
Of er gelijk andere items (beperkingen) aan de firmware update zijn toegevoegd is niet bekend.
 
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

Ik hoop voornamelijk dat ze de 'Traffic berichten' -bug hebben aangepast.
Ik stoor me er wezenloos aan dat die iedere keer weer aan staat als ik mijn navi heb gebruikt.
Ook als ik deze heb uitgezet :(
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

MetalRush zei:
Ik hoop voornamelijk dat ze de 'Traffic berichten' -bug hebben aangepast.
Ik stoor me er wezenloos aan dat die iedere keer weer aan staat als ik mijn navi heb gebruikt.
Ook als ik deze heb uitgezet :(

Same here, vreselijk irritant.

Als er zulke fixes in zitten moet ik ook zo'n nieuwe set hebben.
 

yoyo

The UK brothers
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

B-Buster zei:
MetalRush zei:
Ik hoop voornamelijk dat ze de 'Traffic berichten' -bug hebben aangepast.
Ik stoor me er wezenloos aan dat die iedere keer weer aan staat als ik mijn navi heb gebruikt.
Ook als ik deze heb uitgezet :(

Same here, vreselijk irritant.

Als er zulke fixes in zitten moet ik ook zo'n nieuwe set hebben.

Ook ik heb daar geen problemen mee.
Het klinkt raar maar (voordat er gezegd wordt dat dat er niets mee te maken heeft),zou het ook niet aan de unit in kwestie kunnen
liggen?
Nu hoor ik van Ruud en Jacco berichten dat die "traffic "berichten steeds naar voren komen en Ruud en Jacco hebben beide de NCDC2015.
Ik zelf heb er een NCDC2013 in zitten (moet hezelfde zijn als de 2015 alleen zit hier een voorbereiding voor de telefoon in.
Maar.........zou het niet zomaar kunnen dat het hier om een interne fout in de Unit zelf zou gaan?
In de vorm van "je klikt wel aan dat hij uit moet staan , maar.........doet niets! en dat dat dus geen software fout van NavTeq is maar
dat de schakeling in de unit het niet correct uitvoert.

Ben benieuwd naar de diverse Omega rijders die één van deze systemen in de Omega hebben hangen en hoe die reageren.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

Ik denk niet dat het een fout in de unit is, eerder een bug in de software / firmware.

Toen ik mijn 2013 erin had zitten (nu die van Aart) had ik dit ook niet. Mijn 1e 2015 had hier ook geen last van. Nummer 2 wel.

Aan de kaarten ligt dit niet aangezien ik dezelfde gebruik als met de 2013 destijds.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

B-Buster zei:
Ik denk niet dat het een fout in de unit is, eerder een bug in de software / firmware.

Ik ga dat wel even na bij mijn contact in DE, misschien weet hij hier iets meer van en of het op te lossen is.
Zelf heb ik er geen last van met mijn NCDR 1100, ik kan het testen met mijn NCDR 1500 die ik nog heb liggen.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

Net als mijn NCDR1100 die ook nog ergens bij je rondzwerft. _O-
 

Vega

Medewerker
Administrator
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

Vega zei:
Interesse
Metalrush
Niels
Vega
yoyo
Illuminat0r

Zijn er nog anderen die interesse hebben, korting is nu €40,00.
Normale setprijs is €199,00.
 
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

MetalRush zei:
Ik hoop voornamelijk dat ze de 'Traffic berichten' -bug hebben aangepast.
Ik stoor me er wezenloos aan dat die iedere keer weer aan staat als ik mijn navi heb gebruikt.
Ook als ik deze heb uitgezet :(

Ik weet niet goed wat jullie bedoelen, maar ik krijg wel aan het begin van de rit de mededeling
dat de huidige radiozender geen TMC ondersteund!

Dan kies ik zender handhaven, en heb ik er verder de gehele rit geen last meer van!

Bedoelen jullie dat?
 
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

Ook bij mij komen de traffic berichten steeds naar voren op elke plaats waar ze staan, ik denk dat het gewoon in het systeem zelf zit ik heb ook een ncdc 2015 erin. Trouwens nu we het toch over het systeem hebben is het bij jullie ook zo dat als je in de auto zit en de radio staat gewoon aan dat je het systeem steeds op de achtergrond hoort ik noem het maar updaten of schrijven je hoort zo n zacht gezoem niet over de boxen maar in de radio unit zelf.
 
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

Ik hoor niks hoor onder het rijden!

Is volgens mij wel zo dat de navigatie continu bij houd waar je met je bolide
onderweg bent!
Dus de navigatie cd blijft dan ook altijd draaien, maar daar hoor je bij mij in de auto
in ieder geval niks van!

Groet,

Niels
 
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

Niels zei:
Ik hoor niks hoor onder het rijden!

Is volgens mij wel zo dat de navigatie continu bij houd waar je met je bolide
onderweg bent!
Dus de navigatie cd blijft dan ook altijd draaien, maar daar hoor je bij mij in de auto
in ieder geval niks van!

Groet,

Niels



Klopt Niels ! idd omdat het systeem zo sneller een route berkent heeft op het moment dat jij wilt navigeren, en zo het systeem sneller een route en fix heeft d:)b dat heeft het OEM nav systeem in de B1 nog niet (vandaar dat het een stuk langer duurt!)


Groetss,

Sjors
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

@ Niels:

Je geeft het zelf al aan, je hebt dan een radio zender aan staan die geen TMC berichten ondersteunt. Wanneer je hem wél op zo'n zender hebt staan zal hij continue berichten blijven spuien over de files en andere meldingen die je tegen gaat komen. Die kan je dan wel wegklikken, maar ze blíjven terugkomen.
 
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

B-Buster zei:
@ Niels:

Je geeft het zelf al aan, je hebt dan een radio zender aan staan die geen TMC berichten ondersteunt. Wanneer je hem wél op zo'n zender hebt staan zal hij continue berichten blijven spuien over de files en andere meldingen die je tegen gaat komen. Die kan je dan wel wegklikken, maar ze blíjven terugkomen.

O ja idd. dat is vervelend!

Was het dan maar zo dat hij zoals jij zegt alleen de files en mededelingen spuit die je tegen gaat komen!
Maar hij begint ook gerust over de a28 te zeuren, terwijl ik daar helemaal niet kom!

Wist alleen niet dat dit niet uit te schakelen is! zover was ik nog niet :?

Groet,

Niels
 
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

Ja dat is idd echt stom en mijnerzijds gewoon gebrekkig programmatuur in de software ! evenals dat niet uit te schakelen TMC al zet je 'm op Deactiveren !

Lichte hop dat ze dat met het nieuwe landen pakket en software update hebben opgelost..
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

Precies daarom ben ik erg nieuwsgierig naar wat die firmware update allemaal doet.

Achja, ik zal er dan zelf even achter moeten komen denk ik.

Vega zei:
Interesse
Metalrush
Niels
Vega
yoyo
Illuminat0r
B-Buster
 

Vega

Medewerker
Administrator
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

Volgens mij is het het zeer simpel uit te schakelen.

Ga naar tuner
210nmrm.jpg

Ga naar TMC instellingen.
343ohnr.jpg

Haal het vinkje weg bij Direct Info. Als er een vinkje staat dan wordt je verblijd met alle info.
2qbyhw7.jpg

Bij Filtering kan je aangeven wat voor berichten je wilt zien.
11brhie.jpg


2mo2exw.jpg
<br /><br />-- 30 jan 2011 13:59 --<br /><br />
MetalRush zei:
Morgen laatste kans om te bestellen, Peter ??

Ja morgen de laatste kans.
Dus wie nog.
 
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

Bijna, Peter :)

Jouw beschrijving klopt wel... alleen is niet helemaal wat ik (en Jacco) bedoel.
Wij zetten de TMC helemaal UIT (via Tuner of Instellingen van NAV).
Vanaf dat moment geen berichten meer... tót je het in je hoofd haalt om tussentijds de motor eens uit te zetten (tanken bijvoorbeeld) of de eerstvolgende keer dat je je NAV weer gebruikt. Dán heeft ie TMC vrolijk weer aangezet... dát wil ik dus niet. Ik bepaal liever zelf wanneer ik van TMC gebruik wil maken.
 
Bovenaan