Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2011

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

Als ik die filters instel, wat ik uiteraard gedaan heb, lost dat niets op en blijft ie spammen. Het is nu wel gereduceerd tot alleen dingen die op mijn route liggen. Maar gooi je die hele TMC functie via die weg uit, komen ze toch weer omhoog als de navigatie aanstaat.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

MetalRush zei:
Bijna, Peter :)

Jouw beschrijving klopt wel... alleen is niet helemaal wat ik (en Jacco) bedoel.
Wij zetten de TMC helemaal UIT (via Tuner of Instellingen van NAV).
Vanaf dat moment geen berichten meer... tót je het in je hoofd haalt om tussentijds de motor eens uit te zetten (tanken bijvoorbeeld) of de eerstvolgende keer dat je je NAV weer gebruikt. Dán heeft ie TMC vrolijk weer aangezet... dát wil ik dus niet. Ik bepaal liever zelf wanneer ik van TMC gebruik wil maken.

Als ik mijn TMC deactiveer met de hand dan blijf deze ook uit, gaat wel weer aan als ik een route ga plannen.
Maar bij staat direct info uit dus heb zo wie zo er geen last van.
 
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

Ik zal het eens instellen zoals jij aangeeft.
Moet straks toch nog even op pad, dus dan kan ik dat direct even uittesten :)
 
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

We zijn met Sjors z'n Omi op pad gegaan... :$
Maar ik kan beamen dat zijn uitlaat-reparatie wonderen heeft verricht m.b.t. het geluid maar vooral het vermogen :Y d:)b
 
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

[mod]Heren, dit gaat niet meer over het onderwerp waar dit topic voor bedoelt is,
gaarne een ander draadje hier voor openen
:w Robin[/mod]

Haha, sorry Ruud, ik weet niet of dit legaal is om jouw berichtjes te kopieren, maar ik vond m wel leuk

Ben blij dat de uitlaat goed is, maar hoe ging t met zijn navi?

groetjes, Robin
 
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

Goed dat je mij er op wijst, Robin.
Dit is een bug in het systeem... niet-modjes zouden dit niet moeten kunnen...
Tevens heb ik het al eens eerder aangekaart.
Gelieve dus de daartoe geëigende buttons voor te gebruiken :>

Je hebt (deels) gelijk. Maar volgende keer liever even op dat uitroeptekentje klikken :Y
 
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

MetalRush zei:
We zijn met Sjors z'n Omi op pad gegaan... :$
Maar ik kan beamen dat zijn uitlaat-reparatie wonderen heeft verricht m.b.t. het geluid maar vooral het vermogen :Y d:)b


Dat heeft het zeker ! bedankt ;)
 
Re: Navteq Navigatiekaarten 2010 - 2010

Beste mensen die zon nieuw navi systeem update gebeure hebben besteld: werkt het een beetje??
Is er veel veranderd?
 

yoyo

The UK brothers
Ik heb zo'n setje en om eerlijk wezen ben ik nog niet ver weg geweest en weet niet wat
ik ervan moet denken.
Tot nu toe lijkt het vrijel hetzelfde als de 2009-2010 uitvoering.
De rotonde die hier bij mij in de buurt al twee jaar bestaat, bestaat op deze uitvoering
nog steeds niet!

En die software update???.....Je doet de cd erin en hij vraagt om hem te aktiveren en
twee tellen later schijnt de software update gereed te zijn en kan je de door jou gewenste
cd erin doen.

Maar echte veranderingen euh.....ik vind van niet.
( zal wel in de aanpassingen door geheel Europa liggen, en in totaal is er dan misschien veel veranderd, maar bij mij in de buurt hebben ze het wel even overgeslagen,... helaas)
 
Hmm ok. Jammer Aart. Ik hoop voor je/jullie dat ie de grotere veranderingen van wegen wel netjes dr in heeft.
Idd raar van die rotonde, maar je weet wel wat de bedoeling is al de daar op af rijdt, neem ik aan...
Maar als er nieuwe wegen bij zijn gekomen, of oude wegen weg zijn, moet ie dat wel aangeven natuurlijk.

Ik hoor t wel als iemand meer met zn nieuwe setje heeft gereden en veranderingen heeft opgemerkt
 

yoyo

The UK brothers
tsjaaa , zo ervaar ik het wel....helaas.
Moet ik dan zeggen dat je er tom tom achtige beelden bij krijg? :N

Maar ik zal er niet zo'n raamplaknavigatiesysteem in plakken.
de originele vind ik gewoon heel mooi in het interrieur lijnenspel staan.
(phoe .....wat een dure woorden allemaal zeg!) 8)7
 

Vega

Medewerker
Administrator
Er is een soort van 2D kaartweergave en het iets sneller geworden.
Veel spannender kunnen we het niet maken.
Hier staan nog steeds 4 dozen
 
Ff voor mijn info, hebben we het hier over het mooie B2 scherm, of is er ook iets geupdate voor de B1 inbouwscherm naast de radio. Ik blijf die tijdmelding missen over hoe lang je rit duurt. Wil ook niet aan zo'n raamding maar zou leuk zijn als dit geupdate zou kunnen worden. Weet iemand hier meer van?
 

Vega

Medewerker
Administrator
AJ09 zei:
Ff voor mijn info, hebben we het hier over het mooie B2 scherm, of is er ook iets geupdate voor de B1 inbouwscherm naast de radio. Ik blijf die tijdmelding missen over hoe lang je rit duurt. Wil ook niet aan zo'n raamding maar zou leuk zijn als dit geupdate zou kunnen worden. Weet iemand hier meer van?

Hier kan je het een en ander lezen over het NCDR systeem met een CID in een B1.
[B1] Siemens NCDR 1100 navigatie in een Omega B1
 
Ik heb deze eerder al gelezen, mooi topic maar ben bang dat ik deze oversla. Heb 1x van een Vito een Viano gemaakt en heb nu nog hoofdpijn. Zijn leuke projecten maar net ff teveel werk en teveel vragen. Mijn doel hier is om de huidige B1 standaard te houden maar wel perfect werkend te hebben en te houden. Wil er nog een paar jaar mee verder, ding is te groot voor mijn vriendin van 1.60m, en moet bus erbij hebben, want Omi gaat kapot van al dat gewerk. Vrouwtje dalijk maar in Astra G, en deze erbij voor de lol. Ik zal dus genoegen moeten nemen met de beperkingen van het ding, maar ach, 235 pk onder de kap en als verder alles werkt zoals het moet..... Maar dank voor de input.
 
Vega zei:
Er is een soort van 2D kaartweergave en het iets sneller geworden.
Veel spannender kunnen we het niet maken.
Hier staan nog steeds 4 dozen

Haha, ook een van mij als het goed is!

Maar dat komt toch wel op de meeting hoop ik? :O
Anders kom ik hem gerust een x eerder ophalen.....

Groet,

Niels
 
Bovenaan