Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Was op waalse wegen. Schade daar aan het wegdek is niet erg zijn toch al slecht. De onderste bout was los waardoor de klauw door het draaien op de plek werd gehouden.
 

yoyo

The UK brothers
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Vega zei:
Vanmiddag bij de VOD een nieuwe ww/rs voorruit laten plaatsen.
Door steenslag was er in de oude ruit een mooie scheur ontstaan.

Kom ik daarvan thuis krijg ik de melding koelvloeistofpeil te laag :S te zien in het display, kijk ik onder de auto, ja dat klopt alles lag eronder in plaats van het potje. :F

Even een test doen, kachel uit - stoppen met lekken, kachel aan - lekken.
Ook ik moet er aan geloven KLEPSYSTEEM, KACHELOMLOOP ((Heater Bypass Valve) originele naam uit de EPC) te vervangen. -O-

Dat is geen leuke melding, maar het kan je beter hier als in je vakantie gebeuren.


jack-omegax3.0xe zei:
Ik heb vandaag nog stil gestaan met de omega. Ik hoorde een kling en een slag tegen of de uitlaat danwel de cardanas.

De oorzaak was een afgeschoten projectiel vanuit de randstad , na je laatste opmerking over een doorgezakte Opel. :P

(wees maar blij dat de rest (door de krachten die erop komen te staan) ook niet afgebroken is, want dan hadden
er gevaarlijke situaties kunnen onstaan.)
 

Vega

Medewerker
Administrator
@Jack
Mooi dat de schade beperkt is gebleven en dat je ter plekke heb kunnen oplossen.

Klep is op voorraad bij de VOD, ik ga er zo naar toe om er een te halen.
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Vega zei:
@Jack
Mooi dat de schade beperkt is gebleven en dat je ter plekke heb kunnen oplossen.

Klep is op voorraad bij de VOD, ik ga er zo naar toe om er een te halen.



Anders had RAC motors in Rotterdam er vast nog wel een stel liggen _O-
 
Middag mannen!

Na het ge-eikel met het massaprobleem afgelopen 3 dagen weer mooi 1600KM op het klokje bijgeteld naar Zwitserland (via Brussel en de Franse Provence) zonder problemen of wat dan ook heerlijk!

Vandaag een klein euveltje, ik rij maar in z'n 1 en 2 onder de 2000 toeren echt moeilijk doen en weinig vermogen hebben..... Nee toch! Dus aan de kant gezet, motorkap open en kijken. Ik had de auto net gewassen dus dacht dat er ergens water was gekomen, waar het niet hoort, niet dus.. Zoeken en zoeken, na een kwartiertje eens de bougiekabels bekeken en zie daar een kabel die gebroken is ?!?! WTF? anyway even improvisorisch in mekaar getaped, testen en ja hoor geen problemen meer. Pheeeew!

5 garages afgereden in Geneve voor een nieuw setje, nergens op voorraad :( lastig dus. 2 Opel dealers afgereden, ook niet op voorraad :(

"hebben jullie hier een sloperij?" in m'n beste Frans :p

Opel monteur: "meneer u bent in Geneve, auto's zijn hier gemiddeld niet ouder als 5 jaar, wij zijn een rijk volk..."

Goed.... Die kon ik dus in mijn zak steken hahahaha beetje jammer maar ja!

Toch een garage gevonden die een setje had liggen voor een Astra F. Niet helemaal hetzelfde, maar even getest en weer draaien als een tierelier!

Terug de winkel in, "doe deze dan maar"

"das goed" zegt de beste man, "wordt dan CHF 164,-"

*#%*#% dus..... Setje improvi bougiekabels, waar ik er maar 1 van nodig heb, hak me ff €130,- uit de zak, maar goed...

Kabel erop gezet, alles weer netjes dichtgedraaid, motor starten en snel weer vergeten zijn wat het me kostte hahahahaha, in de tussentijd weer 300k
KM afgelegd zonder enig probleem dus tsja... Ze is het waard he ;)

Uiteraard kon vriendin lief het niet laten om een aantal foto's te schieten van mijn verbeten gezicht (de hele rit lopen praten over hoe lekker ze wel niet rijdt berg op, berg af) toen ik onder de motorkap hing, die volgen nog, zit op het appie!

Groeten uit Zwitserland ;)
 

Joep

Verbannen
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

IN2thaDO zei:
Middag mannen!

Na het ge-eikel met het massaprobleem afgelopen 3 dagen weer mooi 1600KM op het klokje bijgeteld naar Zwitserland (via Brussel en de Franse Provence) zonder problemen of wat dan ook heerlijk!

Vandaag een klein euveltje, ik rij maar in z'n 1 en 2 onder de 2000 toeren echt moeilijk doen en weinig vermogen hebben..... Nee toch! Dus aan de kant gezet, motorkap open en kijken. Ik had de auto net gewassen dus dacht dat er ergens water was gekomen, waar het niet hoort, niet dus.. Zoeken en zoeken, na een kwartiertje eens de bougiekabels bekeken en zie daar een kabel die gebroken is ?!?! WTF? anyway even improvisorisch in mekaar getaped, testen en ja hoor geen problemen meer. Pheeeew!

5 garages afgereden in Geneve voor een nieuw setje, nergens op voorraad :( lastig dus. 2 Opel dealers afgereden, ook niet op voorraad :(

"hebben jullie hier een sloperij?" in m'n beste Frans :p

Opel monteur: "meneer u bent in Geneve, auto's zijn hier gemiddeld niet ouder als 5 jaar, wij zijn een rijk volk..."

Goed.... Die kon ik dus in mijn zak steken hahahaha beetje jammer maar ja!

Toch een garage gevonden die een setje had liggen voor een Astra F. Niet helemaal hetzelfde, maar even getest en weer draaien als een tierelier!

Terug de winkel in, "doe deze dan maar"

"das goed" zegt de beste man, "wordt dan CHF 164,-"

*#%*#% dus..... Setje improvi bougiekabels, waar ik er maar 1 van nodig heb, hak me ff €130,- uit de zak, maar goed...

Kabel erop gezet, alles weer netjes dichtgedraaid, motor starten en snel weer vergeten zijn wat het me kostte hahahahaha, in de tussentijd weer 300k
KM afgelegd zonder enig probleem dus tsja... Ze is het waard he ;)

Uiteraard kon vriendin lief het niet laten om een aantal foto's te schieten van mijn verbeten gezicht (de hele rit lopen praten over hoe lekker ze wel niet rijdt berg op, berg af) toen ik onder de motorkap hing, die volgen nog, zit op het appie!

Groeten uit Zwitserland ;)
Gaat lekker dan! Denk dat die kabel ergens tegenaan heeft gelegen en zo heet is geworden dat ze is geknapt... Iets anders kan ik me niet voorstellen.

Wel hulde voor het herstellen ervan, je zult maar op een boerenlandweggetje staan zeg...
Ik ben erg benieuwd naar de foto's kerel!

Ze is het zeker waard, je hebt een mooi exemplaar! ;)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Zomaar doormidden, dat is wel apart. Mooi dat het weer opgelost is.

Ennuh..

IN2thaDO zei:
Kabel erop gezet, alles weer netjes dichtgedraaid, motor starten en snel weer vergeten zijn wat het me kostte hahahahaha, in de tussentijd weer 300k KM afgelegd zonder enig probleem dus tsja... Ze is het waard he ;)

Dat doe je vlot :P

Heb je Ralph tussendoor wel netjes 5x opgezocht voor een nieuwe distributieriem? _O-
 
Hahaha ja inderdaad ja, van Geneve naar Bern gecruised en in het hotel ingechecked. Daarna naar Zurich om watervallen te bekijken en weer terug naar het hotel :)

Morgen eindelijk optimaal geniet want we gaan via een nachtje Duitsland weer terug, dus een flink stuk (850KM) Autobahn cruisen YEAH!!

Zal wel 4x tanken worden, maar goed hahaha!
 

Vega

Medewerker
Administrator
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

afgelopen woensdag is er een nieuwe originele voorruit ingegaan.

En vanavond heb ik de driewegklep vervangen.
 

Joep

Verbannen
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Vega zei:
afgelopen woensdag is er een nieuwe originele voorruit ingegaan.

En vanavond heb ik de driewegklep vervangen.
Lekker bezig geweest Peter! :)
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

morgen is het dan eindelijk zover :)
lekker vroeg naar de spuiter rijden zodat alle tijd goed benut word.
en natuurlijk des te sneller ik me auto weer terug heb.
grondverf op de spoilers is niet zo mooi meer dus dat moet jammer genoeg helemaal opnieuw bewerkt worden :(

nog even paar foto's voorde laatste keer in ''originele'' staat :*)
376848_335191499898178_157800457_n.jpg


487833_335191573231504_321110298_n.jpg


558300_335191599898168_1747700831_n.jpg


zodra ik de omega weer terug heb komen de nieuwe foto's erop.
van natuurlijk me spoiler pakket :)
jammer genoeg moeten de gril en de achterklep spoiler nog even wachten :'(


gr Daan
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Vandaag weer ff lekker in de weer geweest met de Omega :)

-wassen, waxen en de velgen gepoetst
-interieurverlichting vervangen voor blauwe leds
-tablethouder ingebouwd

Zal morgen even de foto's en video's online zetten, nu nog even ontspannen voor we weer aan het werk moeten morgen :(
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

IN2thaDO zei:
Vandaag weer ff lekker in de weer geweest met de Omega :)

-wassen, waxen en de velgen gepoetst
-interieurverlichting vervangen voor blauwe leds
-tablethouder ingebouwd

Zal morgen even de foto's en video's online zetten, nu nog even ontspannen voor we weer aan het werk moeten morgen :(


eey Johnny

vet man blauwe leds welke verlichting heb je gedaan?
ook toevallig die buisjes in je deur ?
ik wil dat namelijk doen maar weet niet waar ik die blauwe led buisjes kan kope en of ze tekoop zijn

ben benieuwd naar de foto's d:)b
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Na een paar weken stofhappen vandaag grote schoonmaak gehouden.

Gewassen met Dodo shampoo, vers laagje Collinite op de liggende delen en rondje met de Trim Restorer gedaan (zo klaar bij een B2 :P ).

IMG_0500m.jpg


Tevens een stukje Catera toegevoegd:
IMG_0490m.jpg


Meer daarover hier.
 

Joep

Verbannen
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Zo Daan, ik ben erg benieuwd naar heel je verbouwing hoor! Je hebt er lang op moeten wachten maar uiteindelijk is het dan zo ver! :)

Tja, Jacco... Gewoon sprakeloos mooi natuurlijk... ;)

Johnny ook weer lekker bezig geweest zeg, top! Hoe was het nog in Zwitserland en op das Autobahn? :P

Morgen heb ik met Jacco afgesproken om m'n Vauhall logo voor op de kofferklep te overhandigen. Heb der zin in! :P
Ook heb ik met het oog op eventueel warm weer de airco laten vullen en nakijken. Was allemaal goed gelukkig. Tevens zijn alle rubbers en wielkasten weer schoon gemaakt. :)
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

@ Joep:

Je logo al op de auto?

Zojuist is Carglass langs geweest en mijn dame heeft weer een nieuwe verse voorruit, zonder vochtplekken en sterretjes _/-\o_ ondanks dat het wederom een klein detail is ben ik er erg blij mee!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan