Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Met die lont heb ik ook nog een eindje gereden xD Hij was door de wint iets anders gaan liggen.
Vanmiddag rond 1 uur de auto weg gezet. Rond een uur of 4 wil ik weer in de auto stappen.. Hé, wat ligt daar nou?

Aart, weet je toevallig ook hoe duur een normale uitlaat is? Dus met 1 pijpje?
 

yoyo

The UK brothers
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

StefanS zei:
Aart, weet je toevallig ook hoe duur een normale uitlaat is? Dus met 1 pijpje?

Nope, ik wil echt die dubbelloops hebben dus heb eigenlijk helemaal niet naar die enkelloops gevraagd.
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Oeps :-), Je moet er niet te veel mee rijden nu omdat er nogal druk op komt te staan als er een prop glaswol voor de uitgang schiet. Heb ik met een Daihatsjoe gehad, vond hem al zo inhouden haha.

Gr. Paul
 

yoyo

The UK brothers
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Nee Stefan dat is geen optie voor mij.
Dit zijn imitatie uitlaten en daar moet je maar van hopen dat hij op de originele tussen pijpen past.
Ook het uitgaande pijpje vind ik niets (kaal , niet mooi glimmens enz)
(uiteraard is de prijs wel redelijk)
Ik wil deze keer voor een mooie gaan met dubbel rond uit.
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Tijdje niet meer hier geweest,en ondertussen al het 1 en ander veranderd aan de Omi.Eerst een stel klare koplampen op de kop kunnen tikken en deze gemonteerd met GP Thunder lampen (xenonlook) en meteen ook maar US modules erbij.
WP_000069_zps19fa2f15.jpg

een nieuw setje zwarte zijknippers en sinds gisteren in het bezit van een heel mooi ongeschonden setje Dotz Mugello velgen 8x18 5x112(met springbouten) ET35 met Continental banden 225/40-
WP_000076_zpscabc18e6.jpg
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Mooie velgen man! Ben benieuwd hoe ze onder je Omega staan!
 

Colinh

Donateur 2023
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Goed bezig !! Dikke velgen en knappe lampen :9~ :9~
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Gisteren op vakantie beginnen sleutelen om een waterlek te vinden.
Afgelopen dagen werd het steeds erger, en uitendelijk moest bij elke rit iets meer dan 1l water bijgevoegd.
Gisteren namiddag stond er dan een flink plasje rond de voorwielen en was het expansievat helemaal leeg... :'(

Het gaat waarschijnlijk om de schakelklep van de hulpverwarming, deze is nat aan de buitenrand.
Normaal kan ik ze dadelijk gaan halen bij Westhoek Automobiles te Dunkirk Eurauto te Lille(Westhoek had alsnog niet het juiste type op voorraad 7(8)7 ).

Ben blij dat ik de beperkte werkkoffer en LED verlichting meehad om te sleutelen...

Zo, de boosdoener is vervangen:
5tg9.jpg


Een eerste test lijkt warm en daarna ook onder normale werkingsdruk waterdicht.
Even laten afkoelen en dan morgen verifieren, en dan ook bij koude motor alles weer errond bouwen zoals ruitenwissers e.d.
Deze waren tijdens de testrit niet nodig d:)b _O-

De tijdelijke werkplek
815b.jpg


Het plasje van mevrouw:
yrjw.jpg


Toch wel even opletten met de inlaatcollector van de Y25DT!
Rubbertjes geraken makkelijk beschadigd, deze zat er zo onder gewrongen toen ik hem losmaakte:
0s03.jpg

Maar ik heb er zelf ook nog ééntje vern** -O-
Ook nog 2 verdwenen, vermoedelijk bij de laatste installatie bij de VOD of bij mijn afname van de inlaatcollector.
 

richard66

500.000+
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

ziet er mooi uit zo lekker stoer.

Heb je hem verlaagt zo te zien wel , als je naar de keuring ga mag het dan blijven zitten of bouw je alles weer even om .?

Gr. Richard. :b
 
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

is verlaagd ja,met zwarte Eibach veren en ga er zo mee naar de keuring.Heb toendertijd ook gedaan met de Corsa B en gezegd dat ze eronder zaten bij aankoop en het was ok.Dus geen attesten of montagerapport.Bij deze ga ik dat ook zo doen.Heb al politiekontrole gehad en gezegd dat hij sportophanging heeft van fabriek af en het was in orde.
Wagen staat op -7 met deze veren.
BTW,ik zie dat je van Essen bent.Ik kom daar regelmatig bij plantencentrum Cools.
 

richard66

500.000+
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Oke dus je mag het voor de keuring laten zitten ,
Want ik vind ze op de keuring wel moeilijk doen met een hoop dingen .
Zo dus je komt geregeld in Essen , Kom eens voor bij als je weer eens in Essen ben kan ik je Omega eens bekijken .
Ik zelf heb indertijd genoeg gezeur gehad op de keuring met mijn VW Corrado G60 die was ook verlaagd en dat was ook van af de fabriek zo geleverd het eerste jaar
keer ik hem er door maar 2 de jaar kon ik er mooi alles onder uit halen dat was even ballen kon ik hem mooi op hogen .

even een dag sleutelen en het was het naar de keuring en na de keuring als weer om bouwen na een paar keer doen ging bijna vanzelf je krijgt er handigheid in

Maar ik vind je Omega en zo mooi bij staan .
Ik zelf ga het niet doen om dat ik dan last heb met hem aan boord van het schip te krijgen , Voornamelijk de auto steigers om dat deze drijven en bij laag water
de knik te groot word waar door je dan met de bodem over het steiger ga . ik ben al blij dat achter nivo regelbare schokdempers heeft

Gr. Richard. :b
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

Vanmorgen even de airco van de B2 laten vullen, na 3,5 jaar bleek er nog 450 van de 950 gram over te zijn.
 
A

Anonymous

Gast
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

B-Buster zei:
Vanmorgen even de airco van de B2 laten vullen, na 3,5 jaar bleek er nog 450 van de 950 gram over te zijn.

8)
 

Vega

Medewerker
Administrator
Re: Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL

B-Buster zei:
Vanmorgen even de airco van de B2 laten vullen, na 3,5 jaar bleek er nog 450 van de 950 gram over te zijn.

Droogfilter gelijk laten vervangen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan