Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ?

Helemaal goed _/-\o_

Bij me zelf staat de Omega al een tijd in de opslag vanwege de winter. Stiekem een beetje aan het rondkijken voor een MV6 of een B2 met 6 cilinder erbij :$
 
Kopen is op dit moment geen probleem, staan best nog aardige exemplaren te koop (zeker in Duitsland), niemand wil ze... :N*O*
 
Ja klopt. Dat zag ik dus ook. Ik moet even overleggen met mijn stalling maar zodra ik een ruimte heb ga ik zoeken. Plan is om hem dan eerst geachorst een tijd te stallen. Zodra ik dan een ruimte heb gevonden voor alles samen hem mooi gebruiken. Nu zijn ze er echter nog en voor normale prijzen. Mochten jullie een tip hebben (liefste in NL) hoor ik het graag!
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Wat in NL te koop staat is in de regel van matige kwaliteit of ze vragen de hoofdprijs. En bij die laatste moet je ook nog alle standaard Omega kwalen gaan aanpakken.

Het is inmiddels allemaal dermate op leeftijd dat je geluk moet hebben en er tijd in moet willen steken, zowel in het zoeken naar de juiste (en durven weglopen bij de minder slimme opties) als het goed rijdend maken. Tot op heden wint de Omega het hier nog altijd in betrouwbaarheid van elke Mercedes die ik ernaast heb gehad. Al is dat hoofdstuk sinds vandaag afgesloten.
 
Tot op heden wint de Omega het hier nog altijd in betrouwbaarheid van elke Mercedes die ik ernaast heb gehad. Al is dat hoofdstuk sinds vandaag afgesloten.


Mercedes verkocht?

En wat heb je dan in de plaats gekocht? BMW 5?
 
Ja klopt. Ik heb geen haast dus kijk goed rond. Voor mijn A heb ik ook een jaar gezocht en rond de 8 verschillende laten staan. Heb op de verschillende sites alerts aanstaan dus zie meteen als er wat nieuws binnenkomt. Wat werk vind ik trouwens ook niet erg ;-)
 
Het is inderdaad goed zoeken. Zelf heb ik ook al eens zitten kijken naar een 6 pitter (heb nu de 2.2). Probleem is voornamelijk roest en ander achterstallig onderhoud bij aankoop van een andere. In Nederland worden ze toch over het algemeen flink afgetrapt. Met €0 restwaarde is er ook geen noodzaak er zachtaardig mee om te gaan en da’s jammer. M’n huidige Omega is perfect voor wat betreft roest, cq gebrek hieraan. Heb er meteen vanaf het begin al alles aan gedaan dat ie niet overmatig kan roesten en de boel bijgehouden. Zo ook nog altijd keiharde spatbordranden achter. Daarom vind ik ‘t toch zonde ‘m weg te doen voor ‘n andere.
 
Dat is inderdaad erg mooi dat hij dan nog zo goed is. Mijn A is geheel overgespoten dus staat er ook top bij. (dorpels wat plekken en toen maar alles goed laten doen). Het mooiste vind ik een MV6 vanwege het mooie interieur (staat nu een zilveren 2,0 te koop met het leer). De B2 vind ik qua uiterlijk weer mooier. Ik beide gevallen moet er in elk geval leer in. Voor een B1 met leer en een andere 6 cilinder dan de MV6 ben ik ook te porren. Stalling is in elk geval geregeld dus nu rustig afwachten. Als ik voor een redelijke prijs aan een B1 met 6 cilinder kan komen en een B2 2,2 met veel opties zou het ook nog een optie zijn. Ergens wil ik stiekem wel 1 van alle drie de generaties hebben maar ja.... maar zien hoe het loopt.
 
61518009_1994578800647128_8577805771859820544_o.jpg

Dit is mijn A trouwens. Momenteel zitten de zwarte kappen al om de dorpels en liggen er nog in kleur gespoten spiegels klaar. Er liggen ook nog originele ATS velgen klaar aangezien deze velgen officieel van een Senator komen. De velgen moeten alleen nog even opgeknapt worden.

Hij heeft er niet altijd zo uitgezien...... XD
42940161_1657579581013720_240878404662984704_o.jpg

43066080_1657578924347119_8911285050109067264_o.jpg
 
Bovenaan