ciaobapao
Donateur 2023
Ja klopt. Rij ik al 1.5 jr mee zo. Is gaan branden toen tijdens rijden de motor wel eens uitviel. Zag je de toerenteller "op hol slaan". Gaf bij uitlezen met de apk in juli 2022, bobine, krukas en nokkenassensor aan. Daarna echter geen last meer hiervan en reed de auto verder goed met brandend lampje tot nog toe. Wilde het aankijken, maar nog niks aan laten doen.Zit wel nog melding in ...motor lampje brand nog of zie ik t verkeerd ?
Afgelopen dinsdag toen ik van mijn werk naar huis reed, was lampje ineens uit. Dacht, mooi, totdat op de snelweg de motor af en toe begon in te houden en toerenteller weer op hol sloeg. Motor draaide steeds lagere toeren totdat ik stilstond op de vluchtstrook. Kon de motor weer starten, motorlampje weer branden, maar reed verder weer goed tot nog toe, pffff...
Toch zaak om dit te (laten) fixen. Las hier op forum over bedrading vd nokkenassensor die half gesmolten kan zijn en slecht contact maakt, totdat de motor op een geg moment niet meer start. (ook al eens meegemaakt met een van mijn vorige Omega's met een niet brandend motorlampje).
Maar zit nog dan steeds met naar rechts trekken auto bij remmen. Ga straks de remklauw links nog eens checken.