Nee niet echt. Ik las ergens hier op het forum daar wel iets over: meerdere keren tot 80 km optrekken en dan remmen. Heb dat wel een paar keer gedaan na vervanging maar niet exact volgens de beschrijving. Heb de schijven en blokken in juni vv dus rij er al weer een half jaar mee.
Opbouwen. Beginnen met rustig afremmen tot net voor stilstand en dan weer optrekken en iets harder remmen, dat een aantal keren achter elkaar tot je hem een keer of wat vanaf 80 met flinke kracht afremt (niet overdrijven, de ABS mag in rust blijven), uiteraard met tussenpozen zodat het ook weer wat kan afkoelen.
Heb je gecontroleerd bij het v.v. van de blokken of de zuigers van de remklauwen vrij bewegen? Als er een niet helemaal terugtrekt (of vertraagd) dan gaat ie ook naar die kant trekken.
Uitlijnen wil ik nog laten doen nu ik die linker draagarm weer heb vv.
Jammer. Dat kun je beter direct na het wisselen doen. Velen onderschatten wat een lichte afwijking in de uitlijning kan doen.
Dit i.c.m. slechts aan één kant eerst een draagarm (laten) vervangen heeft als vervelende consequentie dat je slechte arm nog harder achteruit gaat als dat nog mogelijk was, en je nieuwe rubbers krijgen ook hard op hun flikker dus die schrijf je ook in een paar 1000km af.
Ik zie dat helaas vaker, één voor één dingen doen en tussendoor wel kilometers maken, het resultaat is meestal dat het nieuwe spul in no-time weer stuk is en dat is zo zonde van het geld en tijd.
Draagarm rechts was door mijn garage met apk begin juli gedaan. Daar was ik niet bij dus weet niet of het op de juiste manier gedaan is. Mag ervan uitgaan van wel.
Links heb ik onlangs zelf gedaan zoals eerder beschreven (120NM vastgezet met asondersteuning).
Dat is niet de manier. Bij het vervangen zet je de draagarmen vast op een manier dat ze er niet uit rammelen maar de bussen wel vrij kunnen bewegen. Auto heen en weer rollen, in normale stand in zijn veren laten komen, en dán vast trekken op moment.
Alleen de as ondersteunen voldoet niet: het is je vast weleens opgevallen dat de auto na het opkrikken en weer laten zakken hoog op z'n veren staat. Dan staan je draagarmen dus ook nog niet in de normaal stand. Als je hem zo gaat vast trekken zakt het later weer wat verder in, zeker met verouderde slappe schokdempers zijn die nieuwe bussen dan vlot klaar.
Ik zou voor uitlijnen die bussen nog eens los zetten, even aan je subframe trekken zodat ie lekker heen en weer schommelt, en dan alsnog goed vastzetten. Dan is het hopelijk nog op tijd en heb je wat aan je nieuwe onderdelen.
Er zit maar 1 hulp pitmanarm onder de auto. Heb je die aan het stuurhuis ook moeten vervangen?
Let erop dat je de voorkant nog zo goed kunt maken, als de achterbrug speling heeft ga je nooit een auto krijgen die rechtuit spoort. Bij een vroegere B1 durf ik de aanname te doen dat de achterste rubbers van het subframe achter gaar zijn, dan heb je een kwispelende kont. Heb je die al eens bekeken, hoeveel scheurtjes zitten daar in?