Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Omega gespot op Marktplaats

Ook al ben ik nog steeds heel gelukkig met mijn Omega, ik kijk zo nu en dan toch een beetje rond op voornamelijk Marktplaats, en nu kwam ik daar deze Omega tegen.

Het is niet ver om er even een kijkje te gaan nemen.

De kilometerstand is aantrekkelijk. Maar ik weet hoe snel deze oploopt.

Een half jaar geleden had mijn witte omega nog maar 117000 gelopen en nu al 135000, dus een beetje meer of minder maakt ook niet uit.

Ik was benieuwd naar jullie meningen over deze Omega:

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel ... ousPage=lr

Is dat wat?

En anders misschien deze op LPG, maar de kmstand is wel een heel stuk hoger.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel ... ousPage=lr
 

ommie b2

Heer van Stand
Martijn,

Ommie komt bij Quality cars vandaan, was om het maar simpel te zeggen niet direct een plezante ervaring :N

Toedels Yvonne
 

Joep

Verbannen
De bovenstaande is een mooie wagen met een zeldzaam kontje. Donkere achterlicht units, Irmscher einddemper en een Irmscher klepspoiler. :P

De 2e zou niet mijn keus zijn. Hoewel die een stuk minder kost als de bovenste.

Met je huidige Omega weet je wat je hebt. Jouw exemplaar is in unieke staat. In een redelijk unieke kleur voor de Omega.

Keuzes, keuzes. :+
 
De 2.6 vind ik persoonlijk ook wat prijzig en de 2.2 zou niks voor mij zijn. Motor is te licht en uitvoering nogal sober. Maarja ieder zijn mening en keuze.
 
De eerste is een mooie auto, wel knap aan de prijs.
En gezien wat je in je oude witte B1 hebt gestoken, twijfel ik of je er echt op voor uit ga!
De kilometer stand is wel erg mooi natuurlijk, maar staar je er niet blind op.
En je kunt natuurlijk altijd even gaan kijken en er een proefrit mee maken!
Vertrouw alleen je eigen ogen en niet luisteren naar de bekende verkoop praatjes!
Maar ik denk dat ik dat niet hoef te vertellen!

Ik ben wel nieuwsgierig of je nog aan je wiite B1 hebt gepoetst?

Groeten Hans
35l9e7a.jpg
 
ommie b2 zei:
Martijn,

Ommie komt bij Quality cars vandaan, was om het maar simpel te zeggen niet direct een plezante ervaring :N

Toedels Yvonne


Ja, dat geeft al niet echt een positief gevoel.
Ik heb meerdere negatieve reviews gelezen over dit bedrijf, en aangezien ze deze Omega al voor een veel te hoge prijs aanbieden past dit wel een beetje in hun straatje.
Wie weet klopt de km-stand ook van geen kant! Ik vertrouw het zowiezo niet zo snel. :N

Wie weet maak ik nog wel een proefritje.
 
Joep zei:
De bovenstaande is een mooie wagen met een zeldzaam kontje. Donkere achterlicht units, Irmscher einddemper en een Irmscher klepspoiler. :P

De 2e zou niet mijn keus zijn. Hoewel die een stuk minder kost als de bovenste.

Met je huidige Omega weet je wat je hebt. Jouw exemplaar is in unieke staat. In een redelijk unieke kleur voor de Omega.

Keuzes, keuzes. :+

Ja, ik weet nu in ieder geval wel wat ik heb. Maar iets nieuws blijft altijd kriebelen natuurlijk :Y

We zullen zien, ik weet het zelf ook nog niet _O-
 
lowflyer zei:
De 2.6 vind ik persoonlijk ook wat prijzig en de 2.2 zou niks voor mij zijn. Motor is te licht en uitvoering nogal sober. Maarja ieder zijn mening en keuze.


Jij bent al veeeeeel te verwend _O-

Ik vind m'n 2 litertje al heerlijk rijden, en voor mij is een klein stapje hoger al een hele vooruitgang!

Misschien zoek ik straks wel een leuke 3.2 :*)
 
hans4791 zei:
De eerste is een mooie auto, wel knap aan de prijs.
En gezien wat je in je oude witte B1 hebt gestoken, twijfel ik of je er echt op voor uit ga!
De kilometer stand is wel erg mooi natuurlijk, maar staar je er niet blind op.
En je kunt natuurlijk altijd even gaan kijken en er een proefrit mee maken!
Vertrouw alleen je eigen ogen en niet luisteren naar de bekende verkoop praatjes!
Maar ik denk dat ik dat niet hoef te vertellen!

Ik ben wel nieuwsgierig of je nog aan je wiite B1 hebt gepoetst?

Groeten Hans
35l9e7a.jpg

Klopt Hans, ik heb er genoeg in gestoken. De omi is er niet witter van geworden maar het rijdt perfect!

Mijn werkgever heeft een kennis die een professioneel autopoets-bedrijf heeft. Ik heb daar een afspraak gemaakt. Voor een klein prijsje zal de auto daar heel goed uit komen werd mij gezegd. Ik ben benieuwd en ik zal de foto's zeker hier posten als ik tevreden ben met het resultaat. Zelf heb ik nog steeds geen tijd gehad om het te doen. Druk druk druk ivm werk!

Ik ben vandaag wel naar de VOD gegaan voor de Opel testdag.
De witte Omi kwam er glansrijk doorheen met de complimenten voor de goede staat.
De enige opmerking ging over de accu die niet origineel van Opel is.

Ik heb 19.50 betaald en nu heb ik dus tot april 2016 een soort garantie op wintergevoelige onderdelen. Als bijvoorbeeld de waterpomp of radiateur kapot gaat dan word dit kosteloos gerepareerd. Dit heb ik vroeger ook gedaan toen ik nog in het bezit was van een Opel vectra C2.0NE GT uit 1992 (facelift)
Toen ging de radiateur kapot, en er werd gratis en voor niks een nieuwe gemonteerd. Dat scheelt behoorlijk wat geld.

Ik vind het trouwens nog steeds jammer dat ik die auto weg heb gedaan in 2006. Was een fantastische auto. Dat was nog een 2.0 8V. En geen eco-tec.
Een C2.0NE GT uit 1992 (facelift) met van die rode striping rondom, en het was een sedan, geen hatchback. Die zijn nu echt nergens meer te vinden!

Tijdens het wachten bij de VOD viel het oog van mijn vrouw op de nieuwe Opel Karl.
Hier hebben we een proefrit mee gemaakt, het is eigenlijk precies wat ze zoekt, dus wie weet staat er straks nog een Opel voor de deur.

Toch vind ik de Omega veel beter, niet te vergelijken natuurlijk. Zo'n karl vind ik maar een koekentrommel. :P
 
Het is een magneet voor de vrouwtjes, dan kunnen ze heerlijk hun eigen autootje samen stellen!

Groeten Hans
 
Driver1980 zei:
Wie weet klopt de km-stand ook van geen kant! Ik vertrouw het zowiezo niet zo snel.

De km.stand van die tweede Omega klopt niet. Hoewel het bedrijf zegt dat ze een km-historie erbij leveren. Je kan een NAP opvragen. Maar sinds deze week kan je op de site v.d. RDW ook de km-stand controleren. Als je het kenteken intikt zegt hij: km-stand onlogisch. Ze hebben het dan over metingen vanaf 2014. Er kan dus vrij recent nog mee gerommeld zijn. (Als je het bedrijf hiermee confronteert, krijg je waarschijnlijk een verhaal te horen over een teller die pas geleden vervangen is door een sloopteller...)
 
Martijn zei:
Driver1980 zei:
Wie weet klopt de km-stand ook van geen kant! Ik vertrouw het zowiezo niet zo snel.

De km.stand van die tweede Omega klopt niet. Hoewel het bedrijf zegt dat ze een km-historie erbij leveren. Je kan een NAP opvragen. Maar sinds deze week kan je op de site v.d. RDW ook de km-stand controleren. Als je het kenteken intikt zegt hij: km-stand onlogisch. Ze hebben het dan over metingen vanaf 2014. Er kan dus vrij recent nog mee gerommeld zijn. (Als je het bedrijf hiermee confronteert, krijg je waarschijnlijk een verhaal te horen over een teller die pas geleden vervangen is door een sloopteller...)


Ja daarom ben ik ook wantrouwend. Het is goed dat je nu ook via de rdw een melding krijgt over de kilometerstand of deze correct is ja of nee.

Deze wagen laat ik zowiezo links liggen..
 
Km-stand is maar een luck als die als logisch word aangemerkt bij RDW. Kan je op die leeftijd niks van zeggen. Als de auto er netjes bij staat (technisch ook) vind ik de km-stand altijd maar een nutteloos gegeven. En is voor mij nooit doorslaggevend bij aankoop van een auto.
 
hans4791 zei:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m984776170-opel-omega-2-2i-16v-onyx-automaat-leder-143-000-km.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&lr_snippet=horizontalRichSnippet

Nog een mooie gespot, met een mooie km stand ook!
Gezien de deurklink.... denk ik dat dit heeeeeel veeeeeel boodschappen bezoekjes zijn geweest. Weet niet of je zoiets wel wil kopen...
 

Vega

Medewerker
Administrator
Aapje zei:
hans4791 zei:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m984776170-opel-omega-2-2i-16v-onyx-automaat-leder-143-000-km.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&lr_snippet=horizontalRichSnippet

Nog een mooie gespot, met een mooie km stand ook!
Gezien de deurklink....

Wat is daar mis mee, omdat de coating eraf is en dat deze niet helemaal op zijn plek zit?
Wat ik zo zie erg nette auto, knopjes ecc en radio zijn nog mooi, leer ziet er nog mooi, al met al een best aardige auto.
 
Vega zei:
Aapje zei:
hans4791 zei:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m984776170-opel-omega-2-2i-16v-onyx-automaat-leder-143-000-km.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&lr_snippet=horizontalRichSnippet

Nog een mooie gespot, met een mooie km stand ook!
Gezien de deurklink....

Wat is daar mis mee, omdat de coating eraf is en dat deze niet helemaal op zijn plek zit?
Wat ik zo zie erg nette auto, knopjes ecc en radio zijn nog mooi, leer ziet er nog mooi, al met al een best aardige auto.
Hoeft niks mis mee te zijn, maar alles wat 't op 't eerste gezicht 'mooi' lijkt kan heel goed op de foto gezet zijn. Vooral gezien de bandjes zo mooi glimmen... Zelfs nieuwe banden doen dat niet...
 
Heb je opzich wel een punt, ware het niet dat Opel daar de meest zwakke, kras en slijtgevoelige klotecoating ooit voor gebruikt heeft. Die troep aanraken zorgt ervoor dat de vellen eraan hangen.
 
warhamstr zei:
Km-stand is maar een luck als die als logisch word aangemerkt bij RDW. Kan je op die leeftijd niks van zeggen. Als de auto er netjes bij staat (technisch ook) vind ik de km-stand altijd maar een nutteloos gegeven. En is voor mij nooit doorslaggevend bij aankoop van een auto.

Doorslaggevend is de kilometerstand ook zeker bij mij niet! Maar wel een prettige eerste indruk. Uiterlijk vertoon gaat bij mij een beetje samen op met de kmstand. Is dit beide perfect dan wil ik zowiezo een proefrit maken, want dan gaat het bij mij om het innerlijk. Is dat ook prima in orde dan probeer ik de prijs nog een beetje te verlagen. (ben niet voor niks in Zeeland gaan wonen) :P
 
Bovenaan