Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Omega gespot op Marktplaats

hans4791 zei:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/opel/m984776170-opel-omega-2-2i-16v-onyx-automaat-leder-143-000-km.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&lr_snippet=horizontalRichSnippet

Nog een mooie gespot, met een mooie km stand ook!

Inderdaad een mooi exemplaar!! De prijs is nog te hoog vind ik. Of zijn jullie het daar niet mee eens?

Waar ik mezelf dan nog aan kan ergeren is dat nummertje 1 op de kentekenplaat. Misschien ben ik wel de enige mens op de aarde die zich daar aan stoort hoor maar dat is dan mijn beperking _O-

Hoewel.. ik kan me herinneren dat een garagehouder mij wel eens verteld heeft dat 'm dat soms klanten kost. Het is toch een auto met een "stempel"

Maar de auto is gewoon erg mooi en netjes.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Aapje zei:
Vooral gezien de bandjes zo mooi glimmen... Zelfs nieuwe banden doen dat niet...

Dat doen ze allemaal, dat staat mooi denken ze. 8)7

warhamstr zei:
ware het niet dat Opel daar de meest zwakke, kras en slijtgevoelige klotecoating ooit voor gebruikt heeft. Die troep aanraken zorgt ervoor dat de vellen eraan hangen.

Inderdaad, al zou je de auto wegzetten en niet aanraken dan is waarschijnlijk na al die jaren de coating toch opgelost.

Driver1980 zei:
aan kan ergeren is dat nummertje 1 op de kentekenplaat"

Oorzaak daarvan kan van alles zijn, van een verloren kenteken of kentekenplaat tot schade.
 
Ik heb ook een hekel aan een extra cijfer op de kentekenplaat!
Dat cijfertje krijg je als een deel van het kenteken ( platen, of kentekenbewijzen) verloren is geraakt!

dus in principe geen enkel beletsel voor het niet kopen van een auto!
Al vind ikzelf het een smet op je auto!

Groeten Hans
 
hans4791 zei:
Ik heb ook een hekel aan een extra cijfer op de kentekenplaat!
Dat cijfertje krijg je als een deel van het kenteken ( platen, of kentekenbewijzen) verloren is geraakt!

dus in principe geen enkel beletsel voor het niet kopen van een auto!
Al vind ikzelf het een smet op je auto!

Groeten Hans
Tegenwoordig staat de duplicaatcode los van het kwijtraken van kentekenplaten en de papieren zover ik weet.. Was echter wel een aantal jaren zo dat je ook nieuwe platen moest kopen bij verlies.

Volg alleen niet waarom je daarom een auto zou laten staan. Die hele boete plaat is niks anders dan een smet op je auto...
 
warhamstr zei:
Heb je opzich wel een punt, ware het niet dat Opel daar de meest zwakke, kras en slijtgevoelige klotecoating ooit voor gebruikt heeft. Die troep aanraken zorgt ervoor dat de vellen eraan hangen.

Dat hadden ze bij de B1 dus duidelijk beter voor elkaar. Ik heb nergens last van *O*
 
hans4791 zei:
Ik heb ook een hekel aan een extra cijfer op de kentekenplaat!
Dat cijfertje krijg je als een deel van het kenteken ( platen, of kentekenbewijzen) verloren is geraakt!

dus in principe geen enkel beletsel voor het niet kopen van een auto!
Al vind ikzelf het een smet op je auto!

Groeten Hans


Precies, zo denk ik er ook over. Dan ben ik dus toch niet de enige ;-)

Als ik een auto zie rijden met een extra cijfer op de kentekenplaat denk ik toch meteen van hee, die is zijn documenten een keer kwijtgeraakt, zouden ze met de auto ook zo slordig omgaan of de kentekenplaten zijn gestolen geweest. Het valt toch op! Ik heb al een keer het cijfer 6 erop zien staan. Zo'n auto zou ik toch echt wel laten staan, komt gewoon dom over. 7(8)7

Niet iedereen is zo kieskeurig en letten op kleine dingetjes, en gelukkig kijken de meeste mensen niet naar de plaat. Maar Hans en ik dus wel :s
 
Vega zei:
Aapje zei:
Vooral gezien de bandjes zo mooi glimmen... Zelfs nieuwe banden doen dat niet...

Dat doen ze allemaal, dat staat mooi denken ze. 8)7
Ik negeer eigenlijk altijd auto's die gewassen zijn op de foto's. Waar het water nog eraf loopt zeg maar :) Natuurlijk glimt de lak dan prima... Tot je er naast staat :D

Ook advertenties waar foto's van de auto niet op een logische plek zijn gemaakt. Bijvoorbeeld langs de weg of een openbare parkeerplaats langs de snelweg...

Maargoe, zijn altijd mensen die in dat soort advertenties trappen... Anders was JetCars allang out-of-business :Y)

Valt mij trouwens op dat er verdraait weinig omega a's te koop staan op marktplaats e.d. Zouden ze allemaal naar de eeuwige jachtvelden gestuurd zijn?
 

Joep

Verbannen
Ik ben wel benieuwd hoeveel Omega's er nog op kenteken staan. In 2013 heb ik een lijst gezien met van elk merk ook elk type en daarachter het aantal wat er op kenteken staat. Ik kan die lijst helaas niet meer vinden.
Wie wel? In 2013 waren er nog 9300 Omega's staat me iets van bij. Ik ben benieuwd naar de cijfers van dit jaar.

Overigens is voor mij de algehele staat en indruk van een potentiële auto die ik wil kopen het belangrijkste. Iedereen kan wel eens de papieren kwijtraken of een plaat verliezen door diefstal etc.
 
hier rijden nog meer dan genoeg omega s rond zowel met gele als witte platen, soms denk ik wel eens meer omega te zien dan insignia, want zo vaak zie je die niet, die auto is de markt alweer mis aan het lopen en ben erg benieuwd wat en of er een opvolger van komt, opel komt alleen maar met nieuw klein trutte spul
 
Haha. Ja iets degelijk gelijk de omega zal er niet meer komen Denk ik..

@joep: doe een rekensommetje 9300 in 2013. Min een 150 tal die Heerenveen gepasseerd zijn, een 2000 tal die voor export zijn gegaan. En pakweg een 20 tal accidentwagens. Dan zit je in 2015 op 7130 :)
 

Berry

OOP Huisleverancier
lowflyer zei:
Haha. Ja iets degelijk gelijk de omega zal er niet meer komen Denk ik..

@joep: doe een rekensommetje 9300 in 2013. Min een 150 tal die Heerenveen gepasseerd zijn, een 2000 tal die voor export zijn gegaan. En pakweg een 20 tal accidentwagens. Dan zit je in 2015 op 7130 :)

Whawhaaa _O-
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Je mist nog de 100'en die men naar de sloop heeft gebracht.

Het zijn er aanzienlijk minder.
 
't zijn er nog maar 5000 ofzo geloof ik.

jpehxg.png


RDW zegt het.

En daarvan zijn er slechts minimaal 137, 3.2's
 

richard66

500.000+
en niet te vergeten de 4 omega,s die ik heb mee genomen naar het beloofde land en 3 sloopers die ook nog uit Nederland heb gehaald. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

gr Richard. :b
 
jacques zei:
valt me nog wel mee kijk eens naar de antara b.v die is nieuwer en is ongeveer de helft van de omega
Weet je hoeveel Antara's er verkocht zijn? Tegen hoeveel omega's? Er zijn er gewoon ontzettend veel plat gestampt. Wat overigens niet meer dan logisch is, je moet een liefhebber zijn wil je een (dikke) Omega met dito motorisering blijven rijden.
 
Afijn als ik jullie getallen moet geloven, dan komt m'n eigen database (http://opeltjes.nl/) aardig overeen...
Al zou dat betekenen:
Omega A: 161 met actief kenteken
Omega B1: 1040 met actief kenteken
Omega B2: 2714 met actief kenteken...

Al betwijfel ik hoeveel m'n leeftijd/modeljaren afwijken enzo...
 
Ja, tegenwoordig kijkt men meer naar de centen dus het moet een zuinige auto zijn. Een Omega is dat nou bepaald niet. Of je moet lpg gaan rijden, maar de inbouw kosten van een dergelijke installatie is ook een behoorlijke investering. Dus ik begrijp wel waarom er weinig rond rijden. Jonge mensen kiezen toch ook niet zo gauw voor een Omega, dit heeft ook weer te maken met de hoge kosten en niet iedereen past bij een Omega ;) erin past altijd wel..
Er zullen er ook veel geëxporteerd zijn. In Oost Europa rijden nog heel veel Omega's rond. En ook stuk voor stuk op lpg omdat deze brandstof daar zeer goedkoop is en omdat de wegenbelasting niks voorsteld, wat je weer terug kunt zien aan de slechte wegen. Nederland gaat steeds kleiner rijden en daar rijden ze gewoon in auto's met een zware motorisering.

Het valt mij ook op dat eer nog redelijk veel Kadetten rond rijden! Ongeveer net zo veel als het aantal Omega's, terwijl ik nooit een Kadett tegenkom.
 
Bovenaan