Omega overleden?

Discussie in 'Motorisch' gestart door Weerprofeet, 17 jul 2017.

  1. rtvankampen

    rtvankampen Donateur 2017

    Voornaam:
    Rob
    Model Omega:
    2.6 V6 automaat Caravan 2001
    Sorry Patrick, ik heb voor jou geen wijsheden, ik weet het ook niet
     
  2. Weerprofeet

    Weerprofeet

    Voornaam:
    Patrick
    Model Omega:
    2.5i.v6 Diamond Full options automaat xenon
    Maakt niet uit.7(8)7
    Alle input is welkom. :)
     
  3. Weerprofeet

    Weerprofeet

    Voornaam:
    Patrick
    Model Omega:
    2.5i.v6 Diamond Full options automaat xenon
    Ben alweer een stapje verder.
    Omdat mijn koelvloeistof reservoir leeg was heb ik deze met water gevuld.
    Niet veel later stroomde het water terhoogte van de waterpomp eruit. Waarschijnlijk toch iets met de waterpomp?
    Daarbij kwam ik erachter dat 3 bougies zwommen in de olie. De andere bougies kon ik niet bij, maar die zullen ook waarschijnlijk ook wel een oliebadje hebben. Verklaart wel de startproblemen.
    Dus vooralsnog een waterpomp met issues en een kleppendekselpakking die waarschijnlijk naar de kl#te is.
    Dus overleden is ie nog niet. Maar wel incontinent met opstartproblemen
     
  4. Joep

    Joep

    Voornaam:
    Joep
    Model Omega:
    Opel Omega 3.2 V6 Executive - Full Irmscher
    Als je beide zaken aanpakt kun je zomaar van je problemen af zijn. ;)
    Het is even zoeken maar dan weet je het wel (bijna) zeker.
     
  5. rtvankampen

    rtvankampen Donateur 2017

    Voornaam:
    Rob
    Model Omega:
    2.6 V6 automaat Caravan 2001
    Klinkt als of het nog wel te overzien is. Waterpomp kost ongeveer 130 Eu, aangeraden wordt er een orgineel in te zetten
     
  6. rtvankampen

    rtvankampen Donateur 2017

    Voornaam:
    Rob
    Model Omega:
    2.6 V6 automaat Caravan 2001
    Zou moeten kunnen zonder de distriekap te verwijderen. Koelwater op de distrie riem is niet goed!
     
  7. Weerprofeet

    Weerprofeet

    Voornaam:
    Patrick
    Model Omega:
    2.5i.v6 Diamond Full options automaat xenon
    Update:
    Het waren alleen de bougies aan de linkerkant (1,3 en 5) die een oliebadje hadden.
    Deze zijn nu weer droog en schoon.

    Waterpomp besteld dus nu nog ff wachten.
    Zijn er nog zaken waar ik op moet letten bij het vervangen van de waterpomp?
     
  8. Weerprofeet

    Weerprofeet

    Voornaam:
    Patrick
    Model Omega:
    2.5i.v6 Diamond Full options automaat xenon
    Wederom update
    Waterpomp geplaatst en geen lekkage meer.
    Starten doet ie nog steeds niet.
    Startmotor gaat rond en ik hoor zachte plofjes maar geen gegrom uit het vooronder.
    Mijn vermoeden is dat de bougies overleden zijn. Iemand een idee hoe ik deze kan testen?

    Grtz
    Patrick
     
  9. omega_cruiser

    omega_cruiser

    Voornaam:
    Hans
    Model Omega:
    2.6I V6 Autm. Onyx Edition 2003
    Ff checken of er benzine komt uit de slang onder de motorkap

    Hogedrukleiding niet helemaal voorzichtig losdraaien met 19 steeksleutel

    Als je start (eventjes maar) zou daar benzine moeten uitkomen

    Het beste met 2 mensen testen

    Bij mij is kort geleden de slang in de benzinetank gescheurd zodat de druk wegliep in de tank

    Grt. Hans
     
  10. Weerprofeet

    Weerprofeet

    Voornaam:
    Patrick
    Model Omega:
    2.5i.v6 Diamond Full options automaat xenon
    Hans,
    Benzine krijgt ie wel. Want de bougies waren 'nat' van de benzine. Daarbij rook ik na een aantal keer starten een benzine lucht. Dus dat zit wel goed.

    T.a.v. de bougies, deze vonken. Dus de bougies en bougiekabels aan de linkerkant zijn okay.

    Starten doet ie nie, wel zachtjes ploffen.......
    Wordt vervolgd
     
  11. B-Buster

    B-Buster Medewerker Administrator

    Voornaam:
    Jacco
    Model Omega:
    B1 3.0 V6 H5 i-Line
    B2 3.0 V6 Executive
    Als je probeert te starten, bewegen dan je toerenteller- en snelheidsmeter naald even kort?
    Zo nee, krukassensor stuk.
     
  12. Weerprofeet

    Weerprofeet

    Voornaam:
    Patrick
    Model Omega:
    2.5i.v6 Diamond Full options automaat xenon
    Das idd een goeie, want die zorgde bij warm weer ook al voor startprobleempjes.
    Maar die plofjes bij het starten, die vind ik dan zo vreemd. Dat deed ie voorheen niet.
    Grtz
    Patrick
     
  13. B-Buster

    B-Buster Medewerker Administrator

    Voornaam:
    Jacco
    Model Omega:
    B1 3.0 V6 H5 i-Line
    B2 3.0 V6 Executive
    Als die sensor stuk is gaat hij niet meer starten, dus als je er eerder problemen mee had lijkt me dat een duidelijk aanknopingspunt.

    Had je de andere kant ook al bekeken @ bougies?
     
  14. Weerprofeet

    Weerprofeet

    Voornaam:
    Patrick
    Model Omega:
    2.5i.v6 Diamond Full options automaat xenon
    De andere kant was droog. Dwz die bougies hadden geen oliebadje gehad.
    Maar die zou ik nog weleens na kunnen kijken. ;)

    De sensor heb ik al liggen en die ga ik er ook maar eens in zetten. :)

    Maar iig bedankt voor de input.
    Grtz
    Patrick
     
  15. Weerprofeet

    Weerprofeet

    Voornaam:
    Patrick
    Model Omega:
    2.5i.v6 Diamond Full options automaat xenon
    Met welke sleutel/dop zit die krukassensor vast? 6 is te klein en 7 net te groot. Krijg het kreng niet los. Vermoed dan 6.5 maar die heb ik nou net niet.

    Heb hem trouwens nog doorgemeten en die waarde was goed. Tenminste dezelfde waarde als die van de nieuwe.

    Oh ja starten doet ie nog steeds niet.
     
  16. dolf24v

    dolf24v Donateur 2017

    Voornaam:
    Ruud
    Model Omega:
    B2 Station H 3.0 Sport '00
    Torx doppie gebruiken
     

Deel Deze Pagina