Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Polyurethaan bussen up-date.

R

Ralph

Gast
Re: Polyurethaan bussen.

Illuminat0r zei:
B-Buster zei:
Ik voeg me a.s. zaterdag bij het testteam met de eerste sedan (op het OOP) met deze modificatie.
Dan houd ik mij zondag de 23e voorbehouden voor een vergelijkende testrit:
:f (3x?) 18" op PU bussen vs. 20" op nieuwe OEM bussen :b

voor als nog een prima/ betere/ super enz. enz. mod.
nog geen gekraak of wat dan ook. banden slijten recht af, geen afgeronde hoeken of zo......

let wel deze mod. omvat zoals eerder beschreven is, rondom afgelaste draagarmen, andere fusee kogels en andere achter rubbers ook wel horizontaal rubbers genoemd en een klein vleugje van mezelf en peter er aan toegevoegd.
kosten plaatje aan onderdelen loopt rond de € 230 aan materiaal.
 
Re: Polyurethaan bussen.

Oké, ik doe mee aan het polyurethaanavontuur.
Ralph, ik meld me bij je na de zomervakantie. De GMC buscamper eist in de aanloop van de zomervakantie vrijwel al mijn aandacht op. Ik heb, vanwege de geringe kilometers van de importauto, nog originele OPEL-draagarmen. Zijn die voldoende afgelast?
En terwijl jullie vergelijkingsritten maken tijdens het OOP-weekend, rijd ik zwabberend naar en door Berlijn.

Nico
 
R

Ralph

Gast
Re: Polyurethaan bussen.

de draagarmen zullen mondjes maat gebouwd en ter beschikking gesteld worden daar het een monniken werk is.
er zal ook een prijskaart aan vast geknoopt worden voor vergoeding, denk hierbij aan natuurlijk lasdraad en afdek gas.
ook de coating.

we spreken af, ze komen te koop op het omega marktplaats zodra er een set klaar is en wie het eerst komt het eerste maalt.

1 op 4 draagarmen is geschikt voor ombouw en dit heeft te maken met diversen maten en andere dingen.
 
R

Ralph

Gast
Re: Polyurethaan bussen.

wederom is gebleken dat de armen die gemodificeerd zijn toch zwak blijven, het betreft hier dit maal de achterste bussen of te wel de horizontaal bussen.
hier hebben wij ons licht wederom laten schijnen en naar wat blijkt is dit niet zomaar op te lossen.
het probleem is dat nu de voorste bussen heel blijven maar de achterste toch weer kapot gaan.
het volgende gaan wij doen na mijn vakantie, de achterste ophanging van de armen gaan wij vergroten zodat ook hier de pu bussen geplaatst kunnen worden.
dus de armen gaan nu compleet uit elkaar en het oog waar de omega bussen inzitten worden verwijderd en komt een nieuw oog aan van 58 mm. reden is dat er geen pu te koop is in deze maat ook na bellen en lang zoeken, men zegt dat op deze maat alles te stijf word en moet vergroten naar 58 mm i.p.v. 48 mm ook met betrekking tot het dempen van trillingen. dus er komt een geheel nieuw concept (draagarmen) voor de voorkant op te hangen.

ook bij dit project kijken wij uit naar een succes vol einde en dat het mag slagen.
 

Berry

OOP Huisleverancier
Ach het hoort gewoon bij een omega,ik heb er nooit geen moeite mee zijn ook geen sportive wagens maar dat is mijn mening he :)
Vooras is bijna hetzelfde als de omega A dus is al een heel primitief concept.Heb net de lange vakantie reis achter de rug,met boven gemiddelde snelheiden [lees 200 plus]en hij rijd,remt en stuurt prima.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik mis alleen in het verhaal hoe de achterste rubbers bij je eigen set nu zijn Ralph.

Zelf heb ik nog te weinig met m'n B1, waar ze onder zitten, gereden om daar wat van te kunnen zeggen.
 
Vooralsnog heb ik geen problemen. Denk dat hij al weg is voordat er problemen komen want zoveel kilometers als Peter maak ik niet.

Gr. Paul
 
Ik vind het leuk om te lezen hoe jullie bezig zijn met modificeren van draagarmen. Maar ik vraag mij wel af wat dit van voordelen heeft? Je hebt het hier over auto, s van ongeveer 10 jaar oud, en mijn ervaring met modificeren is dat als je 1 ding beter (sterker) maakt, dat je ergens anders weer een zwakker punt krijgt en daar gaat de boel dan weer stuk. Zo blijf je bezig. Kost klauwen met geld en over een paar jaar staat de auto toch op de sloop.

Mvg, Jan Wieger
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Als je er naar kijkt zoals in je laatste zin dan heeft het allemaal erg weinig nut.

Mijn Omega's staan daar niet over een aantal jaar, ik heb er veel te veel plezier van en mee om dat te laten gebeuren. En als ze dan toch in een goede staat zijn, dan is het leuk een poging te doen iets beter te maken dan origineel. Daarbij kost je dat niet zo gek veel meer t.o.v. de nieuwe OEM rubbers die anders nodig waren geweest.

Dachten we allemaal rationeel dan waren we het Corsa EcoFlex Portal. :P
 
R

Ralph

Gast
mijn achterste rubbers zijn na 10.000 km nog goed. geen gekraak o.i.d.
 
R

Ralph

Gast
zit ook een ander verhaal achter, er gebeuren dingen bij zijn voertuig die ik zelf niet eens kan plaatsen.
tot op de laatste dag voor de vakantie heeft hij mij met het voertuig samen doen verbazen.
inmiddels kan hij gelukkig wel met een gerust hard op vakantie.
en kunnen dingen beter of zijn ze voor verbetering vatbaar proberen zij dit in ieder geval te doen.
het is en blijft een gok om e.e.a. te verbeteren en uitvoerbaar te krijgen.
 

Joep

Verbannen
Ralph zei:
zit ook een ander verhaal achter, er gebeuren dingen bij zijn voertuig die ik zelf niet eens kan plaatsen.
tot op de laatste dag voor de vakantie heeft hij mij met het voertuig samen doen verbazen.
Heeft Peter vorig jaar een kat in de zak gekocht dan? Of zijn er verborgen geheimen? Lijkt me niet dat er bij een Omega met toen 77.000 km zo veel mis kan zijn toch? :$ En Peter is ook wel zo kundig om een goede Omega te herkennen lijkt me. Vooral toen ie haar ging halen. Tenzij Peter zo met z'n Omega om gaat dat alles 10x zo hard slijt... Maar daar geloof ik niks van.
 

Colinh

Donateur 2023
jwsmedinga zei:
Kost klauwen met geld en over een paar jaar staat de auto toch op de sloop.

Mvg, Jan Wieger


Zooo lekker bezig :? :?


Jammer dat we niet allemaal hetzelfde zijn, dan ben je helemaal apart met een Omega -O-
 

Joep

Verbannen
Colinh zei:
jwsmedinga zei:
Kost klauwen met geld en over een paar jaar staat de auto toch op de sloop.

Mvg, Jan Wieger


Zooo lekker bezig :? :?


Jammer dat we niet allemaal hetzelfde zijn, dan ben je helemaal apart met een Omega -O-
Gelukkig zijn we hier allemaal hetzelfde. Athans met hetzelfde doel hier, om de Omega op de weg te houden omdat het een geweldige auto + hobby is.
 
jwsmedinga zei:
Kost klauwen met geld en over een paar jaar staat de auto toch op de sloop.

Mvg, Jan Wieger

Zit wel enige grond van waarheid in Jan en ik moet je hierin enigszins bijtreden.
De mijne bijvoorbeeld, begint roest te ontwikkelen aan de wielrand en ik denk niet dat ik daar veel aan ga doen.
Ik heb dit reeds doorlopen bij de B1 en uiteindelijk blijkt het toch weggegooid geld.
Ondanks het feit dat er slechts 180.000 km op de teller staan en hij mechanisch top is geef ik de omi nog een jaartje of twee denk ik.
Het zijn leuke wagens en geen van beiden hebben me ooit laten staan maar er is een tijd van komen en van gaan.
 
Bovenaan