Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

problemen v6

heb je al koppen gehaald? ik was vandaag bij een bedrijf die een mv6 station heeft staan een en sedan mv6 van de sloop premie, en netjes gvd.1tje had net 80dkm op de klok staan hij had ook nog een 3ltr motor staan waar de koppen nog goed van zijn, mocht je nog op zoek zijn voor weinig geld. jack je moet ze er zo af kunnen halen, zullen wel vast gekoekt zitten. heb je geen speciaal gereedschap voor nodig.
 

Xedrah

Donateur 2024
Ja precies, die auto's horen hier in Ned gewoon op de weg. Als ik dat soort dingen lees heb ik zin om ze beiden op te halen.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Aan de ene kant is het maar goed dat ik hier de ruimte er niet voor heb... mijn hart zou dan iets te vaak van zich laten spreken vrees ik. Maar inderdaad, je zou zo'n auto gewoon op moeten halen en redden van de ondergang. Wat is dat nou zeg, 80k gelopen.
 
nog niet eens ingereden jacco. de caravan ziet er als nieuw uit. beide hebben de telefoon console erin zitten. de ruimte heb ik wel maar die staat echt mutje vol. er zal eerst ruimte gecrieerd moeten worden maar dat zie ik met deze crisis nog niet gebeuren en weggooien doe ik het niet als hetgoede onderdelen zijn. maar ze mogen alleen nog voor onderdelen gebruikt worden helaas.
 
vertel jacco!!!!!!! ik kan er nog wel weer een hal bij nemen maar ik ken mijn eigen die staat zo vol hahaha en thuis staat ook alles vol.die station is groen net zoals die jij en ik hebben. die zou ik wel compleet hier willen hebben. ook al is het voor de motor en bak. hij verkoopt hem alleen in onderdelen, maar heb via via eens een balletje op gegooid voor de hele auto.
zag vandaag in venlo een 99er v6 op de oprijwagen staan, met de achteras onder de achter deuren. zoooo die is echt plat. maandag eens ff neuzen bij deze omega. was zo te zien verder nog een erg nette. oke nu ga ik wel erg offtopic sorry jack en modjes.
 
Ja martijn ik heb twee koppen gehaald. Kreeg ze mee voor een prijsje waar ik geen nee tegen kon zeggen. En ze zijn in weer goede staat. eind van de week weg brengen om ze te laten vlakken. En dan de kleppen opnieuw inslijpen. Dan ze eens in de vaatwasser zetten en dan monteren.



Gr jack
 
jack-omegax3.0xe zei:
knip

Dan ze eens in de vaatwasser zetten en dan monteren.
Ha ha, zal je vrouw blij mee zijn. Bij mij zou het dan :N of nog waarschijnlijker :N :N worden :) .

Succes met de opbouw daarna.

Groet,

Walter
 
LOL, ik hoef daar ook niet mee aan te komen hoor... :D
Maar we hebben nu een adresje waar het wél kan: @ Jack-OmegaX3.0XE _O-
 
oh fijn jack, dan kun je eindelijk weer bouwen, en daarna RIJDEN, het is je gegunt kerel.
enne jack ik heb nog een paar motors staan die gewassen moeten worden, kennen die bij jou ff in de vaatwasser lol.
 
Zoals de titel al zegt " we gaan gewoon weer verder".

Afgelopen week de koppen weg gebracht voor te vlakken. Was weer voor €40,- voor twee klaar.
Ben gisteren begonnen met het inslijpen van de kleppen.

Donderdag kreeg ik een pakketje uit Engeland binnen.


Na eerst geklooid te hebben met droge pasta op het idee gekomen om het iets te vermengen met water. Nou dat ging meteen een stuk beter.

Hierbij de foto's.

De nieuwe koppakking set voor €75, uit engeland

ABCD0001.jpg


Kleppen slijpen. (Let niet op de rommel)
Met de zuignap op de kleppen.
ABCD0002.jpg


De onder rechtse uitlaat zitting links is zoals ze waren.

ABCD0005.jpg


Allebei de uitlaat zittingen gedaan.

ABCD0007.jpg


Klep voor.
ABCD0009.jpg


Klep na.
ABCD0010.jpg


Kreeg de klepsteel rubbers er niet uit. Maar met een beetje creativiteit en oud eigen gereedschap en een las apparaat is het dan toch gelukt.

ABCD0011.jpg


Vanavond de kleppen erin zetten king: en dan kunnen de koppen er weer op.

Gr Jack
 
Ik heb de luxe van twee vaatwassers _/-\o_ waarvan eentje in de garage staat.
ABCD0002-1.jpg


ABCD0003-1.jpg


oude kleppen
ABCD0012.jpg


Enkele foto's van de zelf gemaakte hulpmiddelen.(Daar alle gebruikte gereedschappen een god's vermogen kosten)

ABCD0013.jpg


ABCD0014-1.jpg


ABCD0020-1.jpg


ABCD0018-1.jpg


Maar nu foto's van de koppen. 7(8)7

ABCD0004.jpg


ABCD0001-1.jpg


ABCD0016-1.jpg


ABCD0006-1.jpg


ABCD0005-1.jpg


ABCD0006-1.jpg


Gr Jack
 
Respect Jack... ik doe het je niet na.






Ik zou het wel kúnnen... maar ik doe het lekker niet _O-
Zo te zien, gaat dat blok van jou straks weer heerlijk spinnen... maak een filmpje van de eerste keer dat je hem start :)
 
Bovenaan