Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

problemen v6

ruud niet schelden he, die ster staat beter op een ruit lol.
oke een echte brasbus mag je ook geen mercedes meer noemen, kanon op wielen zo'n brabus.
 
Ik wilde net zeggen... zo'n Smartje met een V6 Brabus biturbo... mjam :P

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Xdjj63jOPA0[/youtube]
 
volgende update.

Vandaag weer wezen shoppen.

Kwam weer thuis met 20 kopbouten en een distibutie set en jawel hoor ook deze is van Gates. :'(
En hulp om het erom te leggen zodat ik eens kan spieken. Misschien dat ik zelfs de bouten ga vervagen door sterkere types.

Gr Jack
 
Gisteren avond de koppen af gemonteerd maar nu valt mij op dat er kleppen zijn die niet helemaal dicht zijn en de nokken assen draaien niet helemaal lekker.

30012010350.jpg


30012010351.jpg


30012010352.jpg


Waar kan dit aan liggen???
Heb de hydraulische stoters niet leeg gedrukt, daar mij is gezegd dat dan de kans is dat ze sneller kapot gaan, maar laten staan waardoor er wel olie uit is gelopen.

Gr Jack
 
Vandaag begonnen aan het monteren van de koppen *O*

Dadelijk de nokkenassen erop en dan een kamaraad erbij halen voor de disriem |:( .

Hoop vanaavond te kunnen posten dat ze weer loopt.

Gr Jack
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Succes Jack! Ik hoop van harte dat alles lukt en je weer een goed lopend blok hebt vanavond. :)
 

yoyo

The UK brothers
Maar ik begrijp één ding niet: je zegt kleppen sluiten niet goed af en de nokkenas doet het niet lekker!
Ga je dan toch die kop erop zetten?
Ik vind wel dat je lef heb Jack! :?

Ik zou als de dood zijn dat het hele zaakje weer in de soep loopt of heb ik het verkeerd? |:(


In ieder geval veel succes.
Enne....... don't forget the movie! :Y

gr,
Aart
 
Nou zal het hier ook even posten. DAn heb ik het verhaal compleet.

Gisteren avond de nokkenassen en hydraulische stoters gemonteerd, toen bleek dat en een stuk of 5 kleppen niet sloten.
Dat was om 1,30uur vanmorgen. Toen ben ik ermee gestopt en zou vanmorgen wel zien wat het probleem zou zijn. Verwachte dat ik de klepstoters moest leeg persen. zouden wel zien.

Vanmorgen in de garage aangekomen bekeek ik de kleppen en zag dat ze allemaal sloten en er olie naast de koppen lag(idd van de klep stoters) Probleem opgelost.
Dat de nokkenassen niet draaide was het feit dat ik er iets olie tussen had gedaan ipv Mos3 vet.
Na er wat vet aan te hebben gedaan draaide alles zoals het hoorde.

Vandaar dat ik het aandurf om de koppen te monteren.
Nu breek ik net bij de laatste ronde 90 graden de kopbouten aan trekken men torx bit af.
Was het gelukig half 4 en de automaterialenm zaak is hier tot vier open.

Hoop dat ik jullie iets gerust gesteld heb.
Gr Jack
 
Ik heb er alle vertrouwen in, dat je straks weer een snorrende V6 voor de deur hebt staan.

Als dat zo is, pak ik een biertje op jouw gezondheid :Y
Als het niet zo is, pak ik een biertje op jouw gezondheid :Y (tja, wat moet ik anders ?? :> :P )
 

yoyo

The UK brothers
Twee biertjes _O- _O- ......maar oke het zal nu best wel goed gaan lopen denk ik.

Het wordt weer tijd dat Bolide van jou weer eens gaat rijden......(zal wel vierkante banden hebben)

Succes we wachten met spanning af. :Y

gr,
Aart
 
vierkant wielen valt mee wordt regelmatig verplaatst.

Maar mag wel weer gaan rijden.

Hierbij nog een foto update.
Ben gisteren niet zover gekomen omdat die kamaraad niet kon, maar komt vanaaf.

ABCD0001-2.jpg


ABCD0002-2.jpg


ABCD0004-1.jpg


ABCD0003-2.jpg


ABCD0005-2.jpg


ABCD0011-1.jpg


ABCD0012-2.jpg


ABCD0008-1.jpg


ABCD0018-2.jpg


Meteen de EGR afgedopt
ABCD0017-2.jpg


en hier komt zeker weten commentaar op.

ABCD0009-1.jpg


ABCD0010-1.jpg


Gr Jack
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Zo is dat. Als hij er zo uit ziet na al die tijd stilstaan valt er niets te zeuren imo. :)
 
Doet ie het al ??

_O-


Over die EGR-klep: ik ben er, persoonlijk, nog steeds niet over uit of dat nu voor- of zelfs nadeel heeft, dat afdoppen.
En is er zelfs verschil qua blok (4-cylinder, 6-cylinder, motorinhoud...).
Wat zijn jullie meningen ?
 
Nee ze loopt nog niet. Morgen wel.
Kreeg de uitlaat er niet meer onder en zonder :S

Wil ik m'n ouders niet aan doen.

Maar hier nog wat kijk voer. *O*

ABCD0019-2.jpg


ABCD0020-2.jpg


ABCD0001-3.jpg


ABCD0002-3.jpg


ABCD0003-3.jpg


ABCD0004-2.jpg


Gr Jack
 
Kijk... begint weer op een dikke V6 te lijken.
Respect voor dat soort klussen hoor... ik begin er niet aan; veel te bang dat ik onderdelen over hou, terwijl ik al denk klaar te zijn :P
Ik zal morgen voor je duimen :Y
 

yoyo

The UK brothers
Hey Jack,

Eindelijk begint het erop te lijken dat er weer leven in gaat komen, enne.....zonder uitlaat wat maakt dat nu uit!
Dan weten je ouders ook dat hij het doet en hoef je het ze niet meer te vertellen. _O-

Nee ik moet zeggen petje af hoor (maar dat petje zag ik ook al liggen op één van de foto's) ik moest vanavond nog aan je denken, zovan "ik ben benieuwd of hij al draait". :Y

Maar morgen weten we meer toch?
Succes met het omdraaien van je sleutel.(spannend moment toch?) :D

Gr,
Aart
:w
 
Wauw wat een werk , ik heb niet zo snel angst om iets open te smijten maar dit gaat mijn petje toch te boven !

Natuurlijk zonder het nodige stelmateriaal voor het vastzetten van de nokkenassen enz is het helemaal niet te doen.

Zou voor mijn volgende omega ook graag een v6je willen maar hier in Belgie betaal je je dan blauw aan taksen
(alhouwel Nederland zeker niet goedkoper is om auto te rijden)

Prachtig gedaan , hopelijk mag je morgen "vandaag" een zoemende v6 horen !

gr , peter
 
Bovenaan