Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

problemen v6

yoyo

The UK brothers
Het lijkt hier wel een thee krans,, Jack heeft het over een "naaimachine " op het Mokken gedeelte hebben ze
het weer over een "borduurmachine" (Zelfs met filmpje) :?

Op het gedeelte van Sjors wilt er een kerel zijn lippenstift weer gaan gebruiken bij het kijken in de spiegels
van de zonneklepjes. *;

Helpppp het moet niet gekker worden. :N

Ok dit was ff off topic

Gr,
Aart :w
 
jack gefeliciteerd kerel word al je werk mooi eindelijk na een hoop ellende toch beloond door het spinnende v6je. zal je vrouw ook wel blij mee zijn.
 

yoyo

The UK brothers
Jack , ben gewoon nog even nieuwsgierig.
Doet ze het nog steeds??????? ;)

gr,
Aart
 

yoyo

The UK brothers
Had ik ook last mee, ik kreeg ze wel omhoog en naar beneden , maar horizontaal was een ramp en eerlijk gezegt verbaast het mij
dat ze nog heel zijn door al dat gedraai met aan die inbus.

gr,
Aart
 
Vandaag na de roes van carnaval te hebben uitgeslapen maar eens met de omega op herkeuring.

Vind nog altijd een plas sludge onder de auto als deze gelopen heeft.(Kan zijn van de olie die na het lekken van de klepdekselpakkingen op het blok is blijven liggen en zich nu mengt met sneeuw.

We zullen zien.

Gr Jack
 

yoyo

The UK brothers
he dat is toch een puntje van aandacht (maar toch niet leuk die troep onder je auto je weet maar nooit.) caterventilatie goed?

Enne........ succes met de herkeuring.(laat het horen he)

gr,
Aart
 
krijg der langzaam hand de schijt van.

Vandaag weer op keuring geweest met de omega.
afgekeurd:mad:

Vanmorgen lekte ze geen druppel olie maar aangekomen op het keurings station zeikte de olie er onderuit.

Kut Klepdeksels weer. ( had ze moeten vervangen.)

en zie nog altijd wat sludge onder de auto liggen.

Ik weet het niet meer.

Wie kan en wil mij helpen?????(liefst voor nop) Ik kan het niet meer bolwerken.

Gr Jack
 

Xedrah

Donateur 2024
Verd*#% das balen Jack. Was het probleem alleen de lekkage of waren er nog andere aandachtspunten?

Ik kan je helaas niet helpen, want zit echt krap in de tijd. Sorry.
 
de rechter koplamp staat te hoog en van de linker doet de verstelling het dan wel en dan niet. Zit volgens mij in de stekker. Maar dat is het minste. Ik wil van die olie lekkage af.

Gr jack
 
pfff krijg je toch de ....... :N van zou willen dat ik je kon helpen maar ik heb zelf 2 linker handen qua auto`s en een kennis van nix
hoop dat je het toch voor elkaar krijgt om ze goed gekeurd te krijgen !!


Gr Kevin
 

yoyo

The UK brothers
GO.......ME Jack, }) }) })
Het zit je niet mee joh, je had toch van die vectra deksels liggen? probeer die eens joh.

Had ik er maar verstand van, ik vond het juist mooi jou te volgen met je project.
Maar dit is gewoon k.t!!!!!!!! :X

Hopelijk lukt het weer om haar lekvrij te krijgen maar voor nu sorry jack ik kan je niet helpen hoe graag ik ook zou willen..
Is er nog een forum lid bij jou in de buurt want die lampen kan je omruilen en na de keuring weer terug hangen.

succes
 
je had bij de vorige keer toch nieuwe deksels gemonteerd? dan is dat na 400 km eigenlijk nog niet nodig, die zijn dan nog niet krom. de pakking had je toch goed gelegd na verkeerde montage. zit deze nu nog goed op zijn plek, pakking niet beschadigd, en heb je dit alles goed schoon gemaakt en vloeibaar er tussen gedaan?
deksel niet te los of te strak aan gedraaid? boven kant van kop geen schade?

een lekkage is geen apk punt!! mits het geen gevaar op leverd in het verkeer of milieu. dan zou er tijdens de keuring al een plas onder moeten liggen. maar dan heb je een serieus probleem.
je koplamp afstelling moet werken bij de apk.welke er ook op zit. bij jou zal er wel een motortje niet lekker zijn of corrosie op de stekker op de of andere manier. heb je de motortjes al eens gewisseld om te proberen?
en anders alles eraf en alleen hand bediening op de lampen voor de apk. alleen zit je met de schakelaar in de auto.
wanneer moet de omega op herexamen?
maar is allemaal weer lekker k*t kerel.
 
jack-omegax3.0xe zei:
de rechter koplamp staat te hoog en van de linker doet de verstelling het dan wel en dan niet. Zit volgens mij in de stekker. Maar dat is het minste. Ik wil van die olie lekkage af.

Gr jack
Inderdaad, dat met die koplampen zal waarschijnlijk niet zo moeilijk op te lossen zijn maar die olielekkage is na alles wat je er al aan hebt gedaan zeer vervelend. Kan natuurlijk een kleinigheidje zijn maar zelfs bij lekkende klepdekselpakkingen moet de zaak weer deels los. Man, je kan het onderhand met de ogen dicht.

Heel veel sterkte ermee d:)b .

Groet,

Walter
 
@ yoyo : We gaan ook door tot dat ze weer fatsoendelijk loopt. Alu deksels heb ik niet liggen maar kan ik als het goed is eind van de week gaan halen.

@martijn: Heb geen klepdeksels vervangen de koste van €160, per stuk vond ik te veel van het goeie en was wel op zoek naar alu versies.

@omegauser : kan het idd ondertussen blindelings maar dat is eigenlijk ook niet goed want dan heb je het tevaak gedaan.

Gr Jack
 
en de 1e keer ook niet? heb je alleen de kleppen deksel pakkingen vervangen de 1e keer? was het deksel al niet te krom dan? kijk anders eens of dit nu niet het geval is. zoja en ze moeten vervangen worden shop eens bij saab die hebben het lekkage probleem bij de v6 turbo (gm Motor) veel beter ondr controle, deze gaan meer lek vrije km mee als van onze v6en. of de alu's alleen de vul opening aanpassen dan.zodra de mijne aan vervanging toe zijn ga ik dit ook doen. maar waar heb je hulp bij nodig dan bij de deksels? kan me voorstellen dat je er onderhand genoeg van krijgt. kop kerel, wanneer moet hij voor herkeuring? want de volgende jeuring zal wel weer betalen worden.
 
Nee na de eerste keer waren de klepdeksels redelijk recht en goed dicht met vloeibaar.
Nu de tweede keer zaten enkele scheuren in de rand van de deksels die zijn gaan lekken.

Morgen als het goed is alu deksels. eens kijken hoe dat gaat passen.

Waar ik hulp bij nodig heb is dat er nog altijd sludge uit het blok komt |:( Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.
De koppen waren goed, de wisselaar is nieuw, ik weet het niet meer. Volgens mij verlies ik geen koelvloeistof.

De auto is nu twee keer afgekeurd op olie lekkage. Die lui zullen het toch wel weten. MAakt me trouwens ook niet uit het blok moet gewoon vloeistof dicht zijn. Baal der echt serieus van

Gr Jack
 

yoyo

The UK brothers
Jack er moet toch ergens een spoor van die sludge zijn?
Kan je niet op een brug en dan met draaiende motor kijken waar het vandaag komt?. :?

Ik hoop ook dat die vectra deksels goed zijn en niet lekken, want je hebt al genoeg shit gehad nu zo zachtjes aan. :|

Succes man.
 
jack-omegax3.0xe zei:
Nee na de eerste keer waren de klepdeksels redelijk recht en goed dicht met vloeibaar.
Nu de tweede keer zaten enkele scheuren in de rand van de deksels die zijn gaan lekken.

Morgen als het goed is alu deksels. eens kijken hoe dat gaat passen.

Waar ik hulp bij nodig heb is dat er nog altijd sludge uit het blok komt |:( Ik weet niet meer waar ik het moet zoeken.
De koppen waren goed, de wisselaar is nieuw, ik weet het niet meer. Volgens mij verlies ik geen koelvloeistof.

De auto is nu twee keer afgekeurd op olie lekkage. Die lui zullen het toch wel weten. MAakt me trouwens ook niet uit het blok moet gewoon vloeistof dicht zijn. Baal der echt serieus van

Gr Jack


als je als je bij de 2e opbouw al wist dat er scheuren in het klepdeksel zaten, had je deze eigenlijk al niet meer moeten monteren. of waren de scheuren zo minimal en op het lig vlak van het deksel dat het met de pakking en vloeibaar af te dichten is? maar door de druk van boutjes kan het natuurlijk snel door scheuren.

maarre je hebt al een setje alu's? d:)b . beter jack, waar heb je die vanaf geschroefd? _O-

wat je sludge betreft. kan het natuurlijk een flinke condens vorming zijn in je onderblok, door het lange staan, ik weet niet hoe koud/warm de ruimte iswaar de omega heeft gestaan. eigenlijk. de 1e keer heb je blok compleet los gehad en schoon gemaakt. en nu heb je alleen de koppen eraf gehad maar door de vast loper lijkt het mij onwaarschijnlijk
dat olie/koelvloeistof zich met grote mate hebben kunnen mengen.
heb je nieuwe olie en kvs erop gezet, en bij aftappen niks raars gezien?
drap afkomstig uit de radiateur mischien?. ww heb je pas vervangen door een nieuwe zei je dus dat zou wel heel bizar zijn als deze nu al lek is.
de beide koppen scheurtjes tusen de vloeistof kanalen? waardoor er sludge vorming kan optreden en zich via het lekke klep deksel naar buiten drukt? ik noem ff wat in erge mate he, maar wel mogelijk.
kop pakkingen zijn nieuw dus dat is uit gesloten eigenlijk.
geen witte of blauwe rook? zit het ook in je carter ventilatie? is koelsysteem in geheel schoon?
dan heb ik volgens mij zo'n beetje alle opties gehad. kun je lokaliseren waar het precies vandaan komt? en anders wil ik wel eens jou kant op komen.WANT DER DREI LITER MUSS LAUFEN OHNE SCHEISS!!!
 
Bovenaan