Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

problemen v6

Mag ik jullie vragen hier een ander draadje voor te openen, heren?
Dit is tenslotte Jack's draadje en gaat over problemen met zijn V6.

kthnxbye :+
 
ik heb eens ff bij gelezen en ziet er weer goed uit, het is weer een 211 pk monster goed werk kerel.
je post over kleppen die niet goed sloten en dat je toch ging monteren had ik ff zoiets van, of je hebt de stoters toch wat leeg gedrukt of je wil de motor nog eens doen lol. maar 2 post later lag je tijdens het sleutellen al te slapen en heb je de update achteraf gedaan.
en ja stoffig is je ommi wel maar eerst de hart operatie tot een goed einde brengen, poetsen komt daarna wel. leuke foto update. en dis riem zeker dubbel gechecked? en nu de ham vraag.......... en en en vroem??????

jack dop jij de egr alleen op je inlaat brug af of ook nog onder de egr?
 
alleen op de inlaat brug laat de egr maar regelen dan krijg ik geen storing.
Als je hem eronder afdopt geeft hij geen waardes meer door en heb je kans op storingen.
Had de stoters niet leeg gedrukt maar dat hebben de kleppen zelf gedaan. (heb ik ook veel liever, nu zit er al olie in de stoters en slaan de nokken niet direct op de kleppen).

Dis riem is er zeer vakkundig opgelegd.
Vanavond zullen we het zien.


Gr Jack
 
bij de x motoren kun je zondeer storingen afdoppen onder de egr word heel veel gedaan. maar dat is ieder voor zich natuurlijk.
ik merk alleen weinig tot geen verschil in het verbruik en na een aantal maanden moet dit toch wel merkbaar zijn, goed nu hebben we een strenge koude winter en stijgt het verbruik wel maar 1:8 heb ik nog niet mee gemaakt in de winter.
ik zal voor je duimen kerel. maar het zal wel los lopen.
 
Fillempjeh ! :P

Gratz, Jack !
Ik steek er ff één op voor je... een sigaartje hè :7 ... géén kaarsje (die heb je nog (lang) niet nodig ;))
 

yoyo

The UK brothers
Yessssss Jack!!! *O* *O* *O*
Jij weet het wel spannend te houden zeg! :7

Denk je dat je de enigste ben die wil dat het blok goed loopt :)

Gr,
Aart
 
jack-omegax3.0xe zei:
ZE LOOPT. de rest komt nog.

Gr jack
Aha, toch voor elkaar gekregen d:)b . Petje af (hé daar is geen smilie voor). Zal nu wel een goed gevoel geven :).

Inderdaad; filmpje. Nu wil ik het ook zien en vooral horen.

Groet,

Walter
 
Bij deze het filmpje.

Nu moet ik er eerlijker wijs wel bijvertellen dat het niet de eerste start was. Die heb ik voor me zelf gehouden :) En de camera weigerde dienst. :'(



Onder tussen vandaag ook op keuring geweest :( afgekeurd. op 5 punten

1. fuse kogel rubber rechts ( valt mee is zo te doen)
2.uitlaat is niet dicht (stuk erger en deze zijn nieuw)
3. lv koplamp verstelling kapot (kwestie van nieuwe erin en klaar waren het niet dat die krengen €53, Bruto kosten)
4. rv koplamp staat te hoog ( kwestie van imbus draaien)
5.olie lekkage motor olie en ATF olie ( :? wtf heb net het hele blok iot elkaar gehad.(ondertussen er achter gekomen dat de linkse klepdeksel naast de cilinderkop zit in plaats van erop)).

Valt me nog mee.

Gr Jack
 
Hoor ik daar het bekende Irmscher uitlaat geluid?
Of gaat mijn gehoor achteruit _O-

Goed te horen/zien en lezen dat ie weer loopt d:)b Kudo's voor Jack :Y
 
Heel mooi kerel, gefeliciteerd. Nu dit gelukt is, is de rest (dat van die APK) een peuleschilletje. Volgens mij zit daar nu een man zeer tevreden achter een biertje op de bank :) .

Groet,

Walter
 

yoyo

The UK brothers
Mooi man, eindelijk heb je haar dan toch weer aan het snorren. d:)b
Prachtig en nu maar hopen dat ze het een tijdje volhoud.

Die linker kleppendeksel moet daat de hel boven zooi weer los? :S

Maar ja je weet nu hoe het moet. :Y

Proficiat Jack
 

Vega

Medewerker
Administrator
Gefeliciteerd Jack.

Eindelijk loopt ze na al die ellende, knap werk *O*
 
knap staaltje werk ,wou dat ik zelf zo kon sleutelen *O* ,ben blij voor je dat ze weer loopt na al die ellende
en dat ze je nog vele kilometers zonder problemen mag bezorgen!!
loopt ze voor de rest wel naar je zin? geen gekke geluidjes die je voorheen niet had?
Gr Kevin
 
geen gekke geluidjes behalve de uitlaat.
Maar daar zijn we onder tussen ook mee bezig ik betaal niet voor iets dat niet past.

en lopen als een naaimachine.

Gr Jack
 
Bovenaan