Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Verdrietig baasje van een gebroken Omega (riem)

Vandaag tijdens een ritje naar Antwerpen , ineens een vreemd ratel geluid van onder de auto ! :(

Ben dadelijk naar de kant willen rijden maar tijdens deze handeling viel ineens de motor stil . :') :')
Dus zat er niets anders op de de omie aan de kant te duwen en de pechdienst te bellen . O-)

Deze bevestigde wat ik reeds vermoede '' een gebroken distrubutiriem meneer , zei hij" :( 7(8)7 :(

Dus de omie laten wegtakelen naar een Opel dealer in de buurt maarja op vrijdagavond is het niets meer he
Maandag even bellen en horen wat de kosten en stukken zijn . -O-

Mischien een geluk bij een ongeluk dat ik nog een volledige cilinderkop heb liggen , moesten er kromme kleppen zijn . :Y

Het strafste is dat de vorige eigenaar mij met hoog en laag beweerde dat hij zelf (was ook een opel klusser) de distrubutie- en multiriem pas had vervangen op 145.000km , ik kocht de wagen op 148.000 : maar nu op tellerstand 158.000 ineens patat !

Ik houd jullie op de hoogte d:)b


Peter
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Outch, dat is noooo good !

Ik hoop maar dat de verdere schade meevalt, maar leuk wordt het vast niet.. :(
 
Helaas kan ik uit eigen ervaring vertellen dat er geen enkele klep gespaard is gebleven.

Laat de kop die je hebt liggen maar klaarmaken.

Staan in mijn topic <a class="postlink-local" href="http://forum.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=7&t=231" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=7&t=231</a> foto's van de kleppen.

suc6 ermee,

Gr Jack
 
Oei, dit zijn geen goede berichten. Misschien valt het mee maar bereid je maar op het ergste voor. Je kleppen zullen nu wel krom zijn. Gelukkig heb je nog een reserve cilinderkop.

Sterkte ermee en hou ons op de hoogte.

Groet,

Walter
 
Boel repareren (zit niets anders op) en de cylinderkop die eraf komt aan de vorige eigenaar opsturen (liefst onder rembours) danwel afgeven (met de ha(r)telijke groeten :( ).

Sterkte met de reparatie.
 
dat is mooi kl*te voor jullie. reken maar op kromme kleppen die kans is 100% met een hoge snelheid,
ik zou toch de vorige eigenaar hier mee confronteren. hoewel je een particulier hiervoor juridisch kunt aan pakken (weet niet of dit in belgie ook zo is) zal je gelijk krijgen nog niet mee vallen. maar succes met de hart operatie. gr,martijn
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Particulier kan je denk ik niet veel beginnen...
Dealer koop is een ander verhaal, die zijn verplicht garantie te geven,
ook al staat op papier 'geen garantie' ...

Succes!
 

yoyo

The UK brothers
Potver..... das geen leuk nieuws joh.

Ik hoop dat je de ander kop goed voor elkaar krijgt, en dat er ook niet teveel aan de rest van je blok naar de klote is.

En net wat de rest al zij.....toch maar even met de vorige eigenaar een babbetle maken (als is het maar een gedeelde last
het helpt misschien toch)
Sterkte en succes.
 
Ah donders zeg !


Mja een nieuwe Riem is ook geen garantie dat deze zijn leeftijd of periode zonder problemen volbrengt hoor !

I.i.g veel succes en hoop dat het allemaal een beetje meevalt !!
 
Gisteren even met de garage gebeld , deze kunnen pas donderdag aan de wagen starten . }:O

Er werd verteld rekening te houden met +- 1000 euro , hiervan is natuurlijk het merendeel werkuren he . :( })

Pppf mooie dikke streep door mijn rekening om andere dingen al dan niet aan de omega te doen . |:(

Heb de wagen zelfs niet zoveel meer betaald , maarja op wat roest aan de deuren na is hij nog te goed om weg te doen .

Straks nog nieuwe schokdempers , ophangingsdriehoeken en voor en achterbumper en ik heb een bijna nieuwe loool d:)b 7(8)7
 
yoyo zei:
Juist that's the spirit!! d:)b d:)b
Inderdaad! Je moet maar denken dat je daarna weer als een vorst in het rond rijdt (maar ik zou er niets van opkijken wanneer je je onderschrift "Rijden met de Omega is altijd een beetje reizen !" zou uitbreiden met de tekst "en het mag wat kosten" :) ).

Ik ben benieuwd wat de garage donderdag gaat zeggen.

Groet,

Walter
 
Vind het anders toch knap zuur als je meer geld uit moet gaan geven dan dat je Omega daadwerkelijk nog waard is. Het is al geen goedkope wagen in de houderschapsbelasting o.a.

Kan er helaas over meepraten.
Mijn Omega heeft me aan onderhoud en reparaties letterlijk duizenden Euro's gekost in anderhalf jaar tijd, en nog geen 10.000 km. De (dag/verkoop/inruil)waarde van de wagen is dramatisch gewoon. Denk aan een Euro of +/- 2.500 in mijn geval.

Ik zit momenteel echt met een giga afschrijving van ongeveer 5000 euro per jaar als ik 'm straks inruil of verkoop.. De kilometer prijs dan natuurlijk helemaal schandalig.

Als het rijd, rijd het zalig, en is een fraaie en tijdloze auto om te zien.... Daar niet van hoor.



Succes Belgje met de reparatie ! Hoop dat je 't kosten-acceptabel kan houden.

grt.
 
Hoi Iedereen , :w

Even een update van wat ik nu al weet : Dat ratelgeluid dat ik ineens hoorde was de waterpomp die vastgedraaid was . 7(8)7

Nu heel even raar doen ; volgens de dealer is omdat de waterpomp vastdraaide even later de distributieriem geknald (raar in mijn ogen maarja)
deze was daadwerkelijk over . :X

Ook zijn er van de 16 kleppen de helft ongeveer voor de vuilbak en is er een sheur in mijn cilinderkop ! !! pppfff :(

Kan dat echt allemaal door een vastgelopen waterpomp of heeft onze vriend Murphy een beetje geholpen in de samenloop van omstandigheden??

Net nog gebeld en het zou ondertussen al +1000 euro kosten in plaats van max 1000 euro ! 7(8)7 7(8)7 7(8)7

Ik was nooit een echte opel liefhebber (als tiener veel ellende gehad met een kadett) en deze situatie heeft me redelijk op stang gejaagd , maar als het beestje rijd doet hij dat ook wel zeer goed en met charme ! d:)b

Spijtig dat ik het niet eerder wist van de kostprijs , op ebay duitsland heb je "nieuwe" totaal geriviseerde motorblokken met 0km voor hetzelfde geld als ik nu betalen moet ! tetomme , maar ja dan moet je nog de blok laten wisselen en alle onderdelen aanbouwen dat kost natuurlijk ook een pak euries .

Ik heb nog geen idee wanneer de wagen gereed is , normaal gezien vandaag of morgen denk ik , maar omdat ik hem in Antwerpen moet afhalen
zal dit wel maandag worden denk ik .

Ik houd jullie op de hoogte


Peter :w
 
Gatverdamme, dat zijn geen goeie berichten, Peter :N

En ja, ik denk dat onze wel bekende Mr. Murphy geholpen kan hebben bij het vastlopen van jouw blok.

Ik hoop alsnog dat de kosten enigzins gaan meevallen (hoewel iedere euro uitgegeven er één is...)

Succes ermee.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Hmm vervelend Peter. Met Ruud hoop ik dat de bijkomende kosten alsnog meevallen, voor zover het nog mee kán vallen natuurlijk. :/
 
Bovenaan