Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Verdrietig baasje van een gebroken Omega (riem)

Belgje zei:
Ik weet dat dit een slechte plaats is om dit te zeggen , maar soms overdrijven jullie hoor ! (ik wil hiermee zeker niet iemand in het harnas of tegen mij in jagen) O-)

De Omega B is straks 20 jaar geleden ontwikkeld ! De wielbasis van een nieuwe Astra is net zo groot als van de omie !
Qua comfort is er op 20 jaar toch veel vooruitgegaan hoor , een goede nieuwe middenklasser van nu rijd net zo zacht en stil als de omega.



Dus nu ff verder sparen en dan verder "prullen" aan mijn "onze" zilveren blitz !!!!


Peter :w


Ha Peter,


Nou ik heb in veel, heel veel stevige midden klasses gereden en er is er geen zo als de Omega, het GM V-Platform is écht heel goed.
Ja en wat kan ik er aan doen, ben dan wel af kindsaf gek van Opel in het bijzonder de Omega :w maar ik blijf wel objectief en niet merken blind, ik vind de Volvo V70 van 2001 (om maar even wat te noemen) ook écht heel goed rijden, super comfortabel en stil, ligt tevens als een huis op de weg.


De Nieuwe iNSIGNIA rijd eveneens geweldig, schakelt echt super en verder gewoon écht een hele fijne auto, maar het evenaart de Omega niet, het is anders, maar dat wil niet zeggen dat het minder is, absoluut niet !

Ach het is ieder het zijne, en je moet doen wat je zelf fijn vind ;)

Wij geven slechts onze mening, dat heb je op een forum d:)b




Groetjes,
Sjors
 
Belgje zei:
....

Maar om jullie gerust te stellen de omie blijft

....

en dan verder "prullen" aan mijn "onze" zilveren blitz !!!!


Peter :w
Een heel goed besluit. Je zal er geen spijt van krijgen d:)b .

Groet,

Walter
 
Ik viel voor de omie wegens de laatste der Mohikanen "achterwielaandrijving" .

Ondanks dat de omie zeker niet een slechte auto is , wordt hij wel wat erg opgehemeld , als ik alle ellende lees met waterpompen , allerlei pakkingen
op alle type's van motors , sensoren die het begeven enz... waar zit die duitse betrouwbaarheid die ik al mijn heel leven hoor over opel, ford en vw !
In mijn eigen woorden dikke bulls.... :(

Ik zal op de omie zeker nooit ze verliefd worden als op onze Fiat coupé die ondanks alle afbraak op franse en italiaanse auto's wel betrouwbaar blijkt te zijn ! op 275.000km NIETS anders vervangen dan ophangingsdriehoeken vooraan , uitlaat en remschijven en het normale onderhoud natuurlijk !!!! de rest is nog origineel uit 1998 ! EN GEEN ROEST !!! d:)b d:)b

ik zie geen enkele omie of andere duitser dit nadoen buiten enkele diesels .
Altijd problemen met een sensor daar of pakking hier begrijp het gewoon niet , denk dat eigenaars van duitse wagens meer liegen over hun auto omdat ze fier zijn of er wordt teveel met de mantel der liefde bedekt !

Heb ooit een Alfa 146 2.0ti gehad waar ik letterlijk iedere dag mee racete op de openbare weg, nooit 1 probleem wagen had toen ik hem kocht 155.000km en toen ik hem verkocht 212.000km draaide nog als een klok , reed dat ding iedere dag in iedere versnellling tegen de begrenzer aan
dat noem ik betrouwbaarheid! akkoord dit ding was steenhard opgehangen en niet zo stil maar dat stoorde mij toen niet .

Mijn vader heeft een Fiat Marea 1.9jtd uit 1999 met nu +-200.000km deze heeft buiten onderhoud nog nooit een garagesleutel gezien !
En geen problemen met lekken of pakkingen of waterpompen enz... Enkel dat er een deuropener binnen afbrak (dankzij een oude boma) en het slot van de koffer niet meer opende (gewoon stangetje bijgeregeld en ok ) 8)7

Ben hier zeker niet om franse of italiaanse auto's op te hemelen en onze omie blijft ! maar aub de omie is geen wonderwagen , verre van zelfs!
Ik begrijp dat ieder van jullie fier zijn op die blitz op de oprit of de straat , ikzelf ook hoor kijk maar naar mijn laatste fotos op "wat heb je vandaag aan de omega gedaan" . d:)b

Even een vraagje ben ik verkeerd als ik zeg dat de B2 betrouwbaarder is en dat de beste (betrouwbaarste) motor hiervoor de 2.2 benzine is ? :Y

Zo nu even naar de omi en de coupé kijken , met al dat getyp hier worden de auto's zelf nog vergeten _O-


Peter :w
 
Als je het over onderhoud gaat hebben, is de Omega zeker geen goedkope auto... dat bestrijden we hier ook niet.
Ik kan er zelf heel goed over meepraten, daar wij nu met onze 4e Omega bezig zijn (1e was een lease btw).
De B2's hebben idd heel gevoelige sensoren en pakkingen. Onze zwarte moest zelfs heel rigoureus onder het mes en heeft een flinke aderlating veroorzaakt.
Desalniettemin rijden wij met heel erg veel plezier in onze Blitz. Het is een auto met karakter, een tijdloos model en uitstekend comfort.
Opel heeft toch altijd mee op kop gelopen qua ontwikkelingen en dat heeft zich wel bewezen.

Andere merken daarentegen staan ook niet stil. De Avensis is bijvoorbeeld niet voor de grap als meest betrouwbare auto uitgeroepen (v.w.b. storingsgevoeligheid).
Maar ook daar kan het wel eens tegen zitten: kijk naar de (gehypte) Prius.

Het is meer de beleving en ervaring die mij, iedere keer weer, naar de Omega trekt (en ik spreek ook voor mw. MetalRush).
Uiteraard hebben wij ook gekeken naar andere merken, voor dat wij onze huidige zilveren Blitz voor de deur parkeerden.
Maar de Omega straalt, voor ons, 'vertrouwd' uit... en het was dus ook niet een moeilijke keuze om wéér voor een Omega te gaan (ondanks de bekende problemen).

Dus voor ons geldt: lekker genieten van de Omega. Alle auto's hebben zo hun eigenaardigheden en gebruiksaanwijzingen. Ik raad andere Omega-bestuurders dus ook aan gewoon lekker te genieten en te bedenken dat ze een geweldige auto onder hun achterwerk hebben :P

Omega macht spaß am fahren :Y *O*
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
I.v.m. het comfort moet ik toch echt wel bij de Omega blijven, als je wil vergelijken met middenklassers van nu!
Ik heb een niet al té stevige rug, en voel dus vrij snel de ongemakjes van een ophanging.
Zelf gereden, Vectra C en Astra H station, en dat is echt beenhard voor mij.

BMW 5 heb ik enkel op circuit gereden, dus geen deftig oordeel.

Heb me vandaag nog verschoten van men eigen Omega.
Gisteren voor een begrafenis samengereden met een collega in zijn Citroën Berlingo, en op een bepaalde 'belgische kwaliteitsweg' was de riolering terug naar boven aant komen.
Ben daar dus gisteren deftig door mekaar geschud.
Vandaag toevallig zelfde wegje gedaan met de Omega, en ik voelde praktisch niets van die bulten... d:)b

En ja, we hemelen de Omega wat op. Daar heb je gelijk in.
Heb zelf ook weer pas een fikse rekening achter de rug(Alternator en thermostaat, hoewel ik zelf de vervangstukken nog liggen had!), en maandag zal er weer een komen, voor de achterste schokdempers met niveauregeling (230€ per stuk).

Maar waar ik me nog het meest van verschoten ben, rond de Omega, is het rijcomfort van men A 2.3D, tijdens men trip naar Berlijn!
En dat design is nóg ouder dan die 20j!!!

Ieder moet daarin zijn keuze maken, en het moet financieel verantwoord blijven...

Dus ik sluit me aan bij Ruud: >> Gewoon genieten!!!
 

Vega

Medewerker
Administrator
Illuminat0r zei:
en maandag zal er weer een komen, voor de achterste schokdempers met niveauregeling (230€ per stuk).

Volgens mij wordt je redelijk getild met dit soort prijzen.
 
Illuminat0r zei:
Maar waar ik me nog het meest van verschoten ben, rond de Omega, is het rijcomfort van men A 2.3D, tijdens men trip naar Berlijn!
En dat design is nóg ouder dan die 20j!!!


Ook daar kan ik over mee praten ! ik vind de A écht heel goed rijden ! zowaar net zo goed als de B Omega, natuurlijk merk ik verschil tussen mijn A Omega CD en de B1 MV6 maar ik denk dat als de A een Omega 24V was geweest de drempel al veel kleiner was geweest !




Ieder moet daarin zijn keuze maken, en het moet financieel verantwoord blijven...

Dus ik sluit me aan bij Ruud: >> Gewoon genieten!!!



Absoluut eensch ! :Y)
 
Bovenaan