De zilveren Blitz is terug !
Jongens , Jongens was een dagje om te huilen vandaag .
De kop die ik had was een barstje in maar de kleppen waren nog goed , dus hebben ze de kleppen overgebouwd in mijn originele kop en deze opnieuw
laten vlakken , dan is de waterpomp vervangen , alle spanrollen , de distributieriem , de multiriem , natuurlijk de olie en het koelwater , omdat men toch bezig was hebben ze de oliefilter , luchtfilter , pollenfilter ook vervangen olie uit de automaat gelaten (ik klaagde dat deze ook soms bruuske overgangen had) en ververst en natuurlijk alle nodige dichtingen
Totaal kostenplaatje 1.600 euro !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ben er nog niet goed van !!
Natuurlijk is het merendeel hiervan aan werkuren
Net 50 euro minder dan ik de hele wagen betaald had
Motor draait wel mooi en stiller dan voorheen ook de schakelovergangen van de automaat zijn nu smooth
Ik had nooit met een Omega gereden en ik denk dat de vorige eigenaar (een opel-doe-het-zelver) veel minder onderhoud
gedaan heeft dan hij vertelde of er geen reet van kende !
Toch hebben we "besloten" uit te kijken voor een nieuwe wagen (hebben nogal pech met onze 2dehandsjes)
Geen idee of ik dit hier mag vermelden maar voorlopig gaat onze voorkeur niet naar een andere Opel maar naar een Renault Laguna 1.9dci 130pk met 4control of een Alfa 159 1.9jtdM 136pk.
Er staat nog niets vast en normaal wilden we om persoonlijke redenen pas een eventuele nieuwe wagen tegen juli-augustus.
Kan natuurlijk ook nog altijd zijn als de Omie zijn best blijft doen dat niet vervangen wordt, maar de aanbiedingen en overnameprijzen zijn in Belgie momenteel te zot om te laten gaan. Natuurlijk moet je er dan toch weer meer dan 20.000 euro bovenop gooien he (ale de dan bank toch)
Zal nog eerst wat speculatie en hoofdpijnen geven voor we zover zijn
We zien wel , voorlopig rijden we zeker nog OMEGA !
Peter