Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

welke diesel of gas

Dat is zo maar ik tank dan voordeliger in Luxemburg en dan scheelt het heel erg. Zit daar op de €1.10 tot €1.15. Maar de reden die iedereen opgeeft voor de ruimte dat is ook mijn grootste euvel ga mijn kofferbak niet opofferen voor een tank. ALs ik dan iedere keer met een aanhangen moet rijden, ben ik het zelfde of misschien nog wel meer kwijt.

En het geluid van een 6 inlijn is ook geen misplaatst geluid.
Gr Jack
 
Volgens mij is het al lang geen vraag meer, hè Jack :P

Hou Autoschout24.de en Mobile.de maar in de gaten voor een fijne, jonge 6 in lijn met iets meer dan 75 blikjes bier in het vooronder ;)
 
Ben der idd al een paar mooie tegen gekomen. Maar moet die van mij zo goed als verkocht hebben. Ander trekt bruintje het niet.

Ben in iedergeval al gaan proefrijden, maar omie was volgens mijn ervaring iets te erg mishandeld. Lekte beetje veel olie. (Tijdens het rijden gaf de bc olie tekort aan). Niet echt slim van de garage houder.

Maar we blijven doorzoeken.

Gr jack
 
Nog even om terug te komen op het BMW filmpje. Het zou goed hezelfde blok kunnen zijn maar de Opel heeft wat minder PK dan hetzelfde blok in een BMW.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Ja, klopt, van 530d.
Alle maten kloppen, sensoren passen.
Alleen staan er geen pinnen op om dat kabelbakje vast te houden, mar dat hangt wel stevig genoeg.
Collector is bij bmw ook stukken goedkoper
 
Zal rond om de 4 jaar zijn.

Hoop dat het snel rond is. Moet eerst de mijne nog voorzien van een nieuwe oliepomp dan is dat ook geregeld.

Gr jack
 
Dat gaat helaas ook niks worden.

Gr jack<br /><br />-- 27 sep 2011 23:22 --<br /><br />
Illuminat0r zei:
Ja, klopt, van 530d.
Alle maten kloppen, sensoren passen.
Alleen staan er geen pinnen op om dat kabelbakje vast te houden, mar dat hangt wel stevig genoeg.
Collector is bij bmw ook stukken goedkoper

Ondertussen het hele internet afgestruind maar het enigste wat ik kon vinden was de types met wervel kleppen.2001-2004

Heb je toevallig een nummer en een prijs van bij bmw????
Of een bouwjaar vanaf wanneer deze spruitstukken gemonteerd zijn.

Gr Jack
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Ik had het eens in een PM gestuurd, maar dat mag gerust op 't forum staan hé.
Richtprijs is rond de 480€ incl. BTW

(600€ excl. bij Opel voor het originele stuk)

Illuminat0r zei:
hmm, wat ik zo 'vanbuiten' nog weet om de collector uit te bouwen:

*parafaan eraf (althans zeker toch het grote deel)
*plastic afwerkkap uitbouwen (3 vijzen 1 oliedop)
*luchtslang van EGR losmaken
*vacuum van EGR lostrekken
*EGR klep van InlaatColleTor (ICT) schroeven
*6 injector-pluggen losmaken
*10mm dop onderaan het 'kabelbakje' = 1 verliesbare schroef
dan bakje wegkantelen
*onderaan-achteraan de ICT zit een vacuum-stuurklep, die moet 'losgeschoven' worden uit een houder (dit is het blinde stukje werk)
*deze vacuum stuurklep heeft dacht ik een slangetje naar de sturing van die wervelkleppen die ook los moest...
*vuldruksensor, achterkant ICT, plug losmaken (recht tegenover de inlaat waar de EGR geschroefd zit)
*alle boutjes van de inlaat collector losmaken en ICT wegnemen

Probleem is een beetje dat je die kleppen niet zomaar kan wegnemen.
Ze hebben uiteraard een doel, maar stel dat er eentje zou gebroken zijn en je deze wil wegnemen blijf je achter met een vrij groot gat in je ICT.

PROBEER OOK ZEKER NIET DIE GEMEESCHAPPELIJKE STUUR-RAIL NAAR ALLE VERSCHILLENDE KLEPJES LOS TE KLIKKEN.
Die pootjes breken gegarandeerd af!

Als je ontbrekende micro-schroefjes vind op je kleppen, of schuin liggende kleppen of scheurtjes o.i.d. kan ik enkel maar aanraden een nieuw exemplaar te steken a rato van de geposte bedragen.
en natuurlijk moet er dan een inspectie gebeuren van cilinders en turbo
BMW referentie: 11617800580 "Aanzuigleiding" (van 530d, met metalen kleppen ipv plastic bij 525d)

voor de zoekfunctie:
2.5DTI wervelkleppen - drahlklappen - BMW vervangstuk 530d
 
Sow das nog genoeg geld voor een stuk plastik (valt in verhouding tot een motor revisie nog mee) maar toch.
Nu las ik ook een stuk over het verwijderen van de kleppen zelf. Schijnt ook nog goed te doen.

Zal thuis eens voorzichtig de boodschap over brengen.

Gr jack
 
Bovenaan