hmm, wat ik zo 'vanbuiten' nog weet om de collector uit te bouwen:
*parafaan eraf (althans zeker toch het grote deel)
*plastic afwerkkap uitbouwen (3 vijzen 1 oliedop)
*luchtslang van EGR losmaken
*vacuum van EGR lostrekken
*EGR klep van InlaatColleTor (ICT) schroeven
*6 injector-pluggen losmaken
*10mm dop onderaan het 'kabelbakje' = 1 verliesbare schroef
dan bakje wegkantelen
*onderaan-achteraan de ICT zit een vacuum-stuurklep, die moet 'losgeschoven' worden uit een houder (dit is het blinde stukje werk)
*deze vacuum stuurklep heeft dacht ik een slangetje naar de sturing van die wervelkleppen die ook los moest...
*vuldruksensor, achterkant ICT, plug losmaken (recht tegenover de inlaat waar de EGR geschroefd zit)
*alle boutjes van de inlaat collector losmaken en ICT wegnemen
Probleem is een beetje dat je die kleppen niet zomaar kan wegnemen.
Ze hebben uiteraard een doel, maar stel dat er eentje zou gebroken zijn en je deze wil wegnemen blijf je achter met een vrij groot gat in je ICT.
PROBEER OOK ZEKER NIET DIE GEMEESCHAPPELIJKE STUUR-RAIL NAAR ALLE VERSCHILLENDE KLEPJES LOS TE KLIKKEN.
Die pootjes breken gegarandeerd af!
Als je ontbrekende micro-schroefjes vind op je kleppen, of schuin liggende kleppen of scheurtjes o.i.d. kan ik enkel maar aanraden een nieuw exemplaar te steken a rato van de geposte bedragen.
en natuurlijk moet er dan een inspectie gebeuren van cilinders en turbo
BMW referentie: 11617800580 "Aanzuigleiding" (van 530d, met metalen kleppen ipv plastic bij 525d)