Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Aanschaf "Hot Hatch" GSI

Colinh zei:
Mooie Corsa C GSI !!

Zie je niet zo gek veel, de C GSI, ziet er goed uit!



Zijn die spiegels orgineel (OPC?) of is dat M3 imitatie?




Veel succes ermee d:)b




gr Colin


Origineel Opel/GSI Colin ! zijn maar héél kort geleverd, weten niet veel mensen.

















Donders, ik mis toch wel een heel groot stuk van de inleiding ! :Y) gauw fkes het hele verhaal erop hé ;)

Maar het was een gezellige avond René ! heb met veel lol je nieuwe GSI terug gereden O-) zo werd die saaie A15 inene leuk _O-




2yor32t.jpg


vr6kd1.jpg






Die René die overgins leuk mee dacht te komen met de Ka _O- :') tot dat ik in zijn GSI even gas gaf, en terugschakelen hoeft dan niet eens ! suk gaan O-)




nbtavt.jpg





René en Jacco, veel succes vandaag !






Groetjes,
Sjors
 
Het was me al opgevallen je had je avatar eerder vv dan je topic geplaatst ;)

Mooi wagentje trouws nou nog een leertje erin en hij is af of misschien full irmscher :9~

In ieder geval veel heel veel suc6 met je nieuwe aanwinst

Ps heb hij veel km weg
 
Nette corsa, zo zie je ze niet veel.
Persoonlijk zou ik wel de einddemper vervangen maar dat is een kwestie van smaak.
Ik hoop dat je er veel plezier aan heb en een hoop veilige km gewenst.
 

Andrew

600.000
Sjors-V6 zei:
Origineel Opel/GSI Colin ! zijn maar héél kort geleverd, weten niet veel mensen. Sjors

Er staan er toch redelijk wat te koop op http://www.gaspedaal.nl

Maar ik zag er ook meteen een aantal GSI-wannabee´s tussenstaan. Volgens mij pik je de echte GSI's eruit met de rode remklauwen en het typeplaatje GSI onderop het stuurwiel.

Ik ben altijd bevreesd om een dergelijke uitvoering tweedehands te kopen, vaak worden die dingen nogal afgetrapt. Ik fronste derhalve al mijn wenkbrauwen bij het zien van die brulpijp. Maar René (een beetje) kennende zal er denk ik wel een piekfijn onderhouden exemplaar zijn gevonden, daar heb ik wel vertrouwen in (al helemaal als Sjors ook in het complot zit *O* ).

Andrew
 
A

Anonymous

Gast
*O* *O* Ik heb de inleiding van dit topic aangevuld met een stukje tekst. *O* *O*
 
@ Barry,

Mja wat leuke details zjn leuk zoals bijvoorbeeld instaplijsten, maar gelukkig is René wat dit betreft geen fan van spoilers, de Corsa GSI is origineel zoals ze gelverd zijn door Opel gewoon een kei leuke auto! je hebt modellen gehad met een lipje voor (af fabriek) wat ik zelf wel leuk vind, maar mis het ook nu niet ! lekker zo houden René ! en leder, René had een andere zelf gevonden welke wel leder had, maar dit was niet netjes.. en ik weet ook niet of ik leder nu altijd verkies boven stof.. ik zou in mijn Calibra ook geen leder willen hebben, wel heeft René nu ECC ! dat vind ik véél vetter ! dat zie je niet veel in een C Corsa :9~




Willem70 zei:
Nette corsa, zo zie je ze niet veel.
Persoonlijk zou ik wel de einddemper vervangen maar dat is een kwestie van smaak.
Ik hoop dat je er veel plezier aan heb en een hoop veilige km gewenst.



Dat die einddemper moet plaatsmaken voor een originele waren René en ik het al over eens voor de aankoop _O- dus dát komt wel goed !



Andrew zei:
Sjors-V6 zei:
Origineel Opel/GSI Colin ! zijn maar héél kort geleverd, weten niet veel mensen. Sjors

Er staan er toch redelijk wat te koop op http://www.gaspedaal.nl

Maar ik zag er ook meteen een aantal GSI-wannabee´s tussenstaan. Volgens mij pik je de echte GSI's eruit met de rode remklauwen en het typeplaatje GSI onderop het stuurwiel.

Ik ben altijd bevreesd om een dergelijke uitvoering tweedehands te kopen, vaak worden die dingen nogal afgetrapt. Ik fronste derhalve al mijn wenkbrauwen bij het zien van die brulpijp. Maar René (een beetje) kennende zal er denk ik wel een piekfijn onderhouden exemplaar zijn gevonden, daar heb ik wel vertrouwen in (al helemaal als Sjors ook in het complot zit *O* ).

Andrew


Naar mijn weten zijn ze niet zo lang geleverd, ook de EPC gaf dat destijds aan..

Klopt !

Snap ik, daarom moet je gewoon goed kijken en opletten ! je hoeft het immers niet te doen, maar je komt er pas achter als je zo'n auto bekijkt, er zijn meer liefhebbers ;) gelukkig ! deze is gewoon van begin af aan goed onderhouden en het boekje in afgestempeld tot op de dag van vandaag, er heeft een vrouwtje in gereden (mijn vest ruikt nog naar parfum 8)7 ) en op wat kleine gebruikers sporen na (welke wel voor 99% verdwijnen met de tijd) is het gewoon een super strakke nette GSI ! d:)


tarzanen zei:
*O* *O* Ik heb de inleiding van dit topic aangevuld met een stukje tekst. *O* *O*


:$ maar heel graag gedaan René, Jacco en ik hebben je graag geholpen, en zullen dit ook zeker blijven doen ! je bent écht een perfectionist, ik moest enorm lachen dat je naast het pookhoesje toch ook een nieuw OEM handremhoesje had besteld ! (er zat toch een klein dingetje op _O- ' prachtig, maar ik herken mijzelf er wel in, en nu is het allemaal nog te verkrijgen !


René nogmaals heel veel geluk en plezier in de Corsa ! véél beter dan een 1.2 easytronic Silverline hé ! 8)7 ben blij dat ik je i.i.g heb kunnen overtuigen van een 1.8, want was toch een beetje bang dat je na de 1.8 in Ridderkerk voor een nette 1.2 zou gaan, mijn voorzichtige vraag aan jou ook ´maar een 1.8 is dan nu helemaal uit je lijstje verdwenen :| ?' euh nee niets is uitgesloten. *O* toen ben ik lekker GSI gaan kijken en vond ik je huidige ! wat ik al zei, de fun factor van een 1.8 is echt super, nou heren geloof mij, René is aan zijn 2e jeugd begonnen ! _/-\o_




Groetkes,
Sjors
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Gisteren met René lekker bezig geweest aan zijn GSi. Mijn Omega moest naar de VOD voor een nieuwe radiateur, met René afgesproken dat hij mij daar even zou ophalen zodat we wat aan zijn nieuwe aanwinst konden doen. Wat dat zou worden.. ach we zouden wel zien.

Snel even mijn sleutel afgegeven en een stukje in de Crossa gereden. Wat gaat dat zeg, echt een leuke combi dit blok in een lichtgewicht autootje als de Corsa. Zodra je de sleutel omdraait hoor je dat er wat gebeurd in het vooronder. Door de korte versnellingen voelt het continu snel aan. En dat is het ook.

Echt een leuk bakkie zo, zeker met alle opties die erin zitten!

Vervolgens begonnen het interieur schoon te maken met hulp van de befaamde sponsjes en APC, terwijl René onder de motorkap wat aan het poetsen ging. Toen nog even de extractor over de zitting van de bestuurdersstoel heen gehaald, tussendoor uiteraard flink wat koffie en koek wegwerkend en René blij als een kind met nieuw speelgoed mee te maken. _O-

Omega weer in stijl opgehaald en daarna de DAP spullen tevoorschijn getrokken. Voordeel van dit formaat auto is dat je zonder het al te gek te maken prima in een middag en avond rond kunt. Rond 21u stond hij er glimmend bij. Daarop de inwendige mens even wat gaan verzorgen door ergens wat te gaan eten en iets voor middernacht René op de snelweg uitgezwaaid toen onze wegen zich gingen scheiden.

René bedankt voor de enorm gezellige dag en héél veel plezier met je GSi bakkie! d:)b


Wat foto's van gisteren. Het was donker toen we klaar waren dus daar heb ik geen duidelijke beelden van, maar ik weet zeker dat René nog een paar mooie foto's gaat maken binnenkort. :)

IMG_0962m_zpsaf60b81c.jpg


IMG_0969m_zpsa47583e4.jpg


IMG_0978m_zps2826dcc5.jpg


IMG_0990m_zps673fe8ef.jpg


IMG_1004m_zps44aad873.jpg


IMG_1008m_zps44e6b239.jpg
 

yoyo

The UK brothers
Weer een prachtig verhaal en een prachtig glimmende Corsa! _/-\o_

Netjes gedaan mannen d:)b , en René.....ik hoop dat je het heel erg naar je zin zal hebben met je nieuwe Speeltje. :Y
 
A

Anonymous

Gast
Binnenkort zal ik hier ook mijn foto bijdrage leveren van de met de DAP behandelde Opel Corsa. Wilde eigenlijk vandaag wat foto's maken in de zon. Helaas is dat niet gebeurt omdat Sjors mij opmerkzaam maakte van een op marktplaats geplaatste advertentie van een originele Opel Corsa GSI uitlaatdemper.
En wat doe je dan, juist ja, gelijk even bellen om vervolgens even later deze uitlaatdemper op te halen voor 25 euro. Splintertje nieuw en 1 dag onder een nieuwe GSI gezeten.

214th0o.jpg


1z383nc.jpg
 
Hoi René,

Wow wat een mooie auto.
Een maat van me heeft er ook zo 1 gehad met irmscher spoiler pakket, mooie nette wagen, helaas total loss gereden :S . Reed erg fijn.
Ik hoop dat je er veel plezier van gaat hebben ;) .

Gr. Paul
 

yoyo

The UK brothers
tarzanen zei:
Binnenkort zal ik hier ook mijn foto bijdrage leveren van de met de DAP behandelde Opel Corsa. Wilde eigenlijk vandaag wat foto's maken in de zon. Helaas is dat niet gebeurt omdat Sjors mij opmerkzaam maakte van een op marktplaats geplaatste advertentie van een originele Opel Corsa GSI uitlaatdemper.
En wat doe je dan, juist ja, gelijk even bellen om vervolgens even later deze uitlaatdemper op te halen voor 25 euro. Splintertje nieuw en 1 dag onder een nieuwe GSI gezeten.


Tjeee zeg das ook geen geld! mooi gescoord René :Y
enne Sjors ....netjes gezocht d:)b
 
Ha Rene,

Mooie aankoop d:)b . Gefeliciteerd. Ik zie dat de originele uitlaat ook al in je bezit is; prima.

Misschien weet je nog toen mijn MV6 was overleden en ik een Corsa had gekocht. Daar heb ik toen een hele tijd in gereden voordat de huidige Omega kwam. Velen hier dachten dat die Omega nooit meer zou komen (want ik was zo enthousiast over die Corsa). Die Omega kwam er uiteindelijk wel maar ondertussen was ik die Corsa zeer gaan waarderen. Onze Corsa was er één van 1999 met een 1200 cc motor. Die van jou is met recht een Omega onder de Corsa's d:)b .

Heel veel plezier er van (maar dat zal wel lukken).

Groet,

Walter
 
A

Anonymous

Gast
Inmiddels zijn we weer wat verder gevorderd.

Wat is er zoal gedaan:

Originele demper geplaatst (met dank aan Sjors) [edit] Bleek nu (later) dus niet de originele te zijn.

Bestelling bij de VOD opgehaald
Nieuwe Originele GM Achterklep dempers gemonteerd 2 stuks
Originele Opel 'Velours de Luxe' automatten in de auto gelegd
Originele GM/ Opel 'GSI' Pookknop en hoes gemonteerd
Originele GM zijknipperlicht glaasjes geplaatst/vervangen
De Originele kunststof dopjes voor de wielbouten liggen klaar om morgen te monteren, morgen de nieuwe Falken 195-45-16 XL om de velgen laten leggen bij de VOD (goedkoopst van iedereen hier in de omgeving, werkt goed die korting bij de VOD)
De originele Opel Corsa antenne op het dak (dank Sjors)

8xncwy.jpg


2z6biva.jpg


1zyh4pd.jpg


2ccrynq.jpg


2udun84.jpg


.
 
Re: Aanschaf "Hot Hatch" GSI

Goed bezig Rene.
Ben benieuwd hoe de Falken je gaan bevallen, heb vorige week een nieuw set FK453 op de 20"ers gestoken welke jij?
 
A

Anonymous

Gast
Hallo Jan

Ik heb voor de ZE912 gekozen dit is een doorontwikkeling van de FK452.

"Hij is net zo dynamisch, nóg stiller en vooral comfortabel. Dat de ZE912 een geweldig product is, heeft de test van de Amerikaanse consumentenbond uitgewezen. Hierin versloeg de ZE912 namelijk 23 andere bekende merken, waaronder Michelin en Continental" (geknipt en geplakt van de website)

Verschillende tests tonen aan dat dit een zeer goede, in opkomst zijnde, band is. De versie die er morgen onder komt is de XL met verstevigde zijwang en velgbeschermer.

Hier toch maar geen 20" Jan :+

Tevens wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties op mijn Corsa "bakkie". _/-\o_
 
Bovenaan