Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Aanschaf "Hot Hatch" GSI

A

Anonymous

Gast
Vandaag even "vreemd" geweest in Amersfoort en dat leverde de volgende foto op, iets wat ik bij de OOP meetings nog niet ben tegen gekomen :*)

16nhjt.jpg
 
A

Anonymous

Gast
B-Buster zei:
Op basis van één foto kunnen we niet oordelen. Meer foto's we want. _O-

van wat? :s

vooruit dan, en voor de details kun je deze foto verder vergroten dan de vorige.

309od1t.jpg
 
Kuddo's Andrew dat je dát nog opvalt met wat ervoor staat _O-


Maareh René, waar is het beste perd van stal nou ?
 
A

Anonymous

Gast
Al sinds de aanschaf vind ik dat de Corsa GSI helemaal origineel moet blijven. Nadenkend over wat nog te doen met de Corsa bracht mij dat op het idee om de originele Ellipsoid koplampen aan te schaffen. Gewoon omdat het kan en het staat veel beter, om vervolgens misschien later nog eens te voorzien van Xenon.

14wy5id.jpg


Op E-bay geboden op een set koplampen, mijn bod was beduidend lager en de set ging daardoor dan ook naar een andere nieuwe eigenaar. Belachelijk wat er nog voor geboden wordt. Gelukkig maar, want hetzelfde weekend vond ik op Marktplaats twee Ellipsoid koplampen van twee verschillende aanbieders. Gelijk besteld en afgelopen dinsdag de twee pakketjes al binnen. Mooie hiervan is dat de prijs ongeveer de helft is, van wat er op E-bay geboden is.

Van dit:
2yoe3ac.jpg


Naar dit:
1f73g1.jpg


En zeg nou zelf, toch veel beter zo.

Sinds enige tijd stoorde ik mij aan de toetert op de Corsa, je wilt het geluid niet horen, als je dat al zou willen. Het mag de naam claxon niet eens hebben! Wat een toet toet. Ook een ander claxon ligt al klaar, en zou gemonteerd kunnen worden. Een echte Omega claxon :)

Van enkel tonig:
rib435.jpg


Naar Omega claxon:
2n1awsg.jpg


Sjors ten voeten uit, om de bedrading volgens Opel/GM norm te vervaardigen. Zelf bij de Opel dealer zouden ze geen verschil zien, hulde Sjors.
2rpe2jr.jpg


2rr6wjl.jpg


Bij de instapdorpels van de Corsa zijn wel een paar kleine instapspoortjes te ontdekken wat eigenlijk niet zo’n fraai gezicht is. Nu zijn er ook Irmscher instaplijsten welke die spoortjes mooi afdekken, en ook nog eens erg chique staan. Zo gezegd zo gedaan zo bedacht en ook deze Irmscher lijsten liggen klaar om geplakt te worden.
2myysrs.jpg


aayflh.jpg



Klein puntje van niet origineel en ik wil toch wel een chroom uitlaatstukje op m’n demper. Heb ik de originele GSI demper te pakken gekregen, als nieuw, _/-\o_

j67ul4.jpg


34eevm9.jpg


Met Sjors overlegd voor wat betreft de montage van al deze onderdelen en die stelde voor om dat afgelopen vrijdagavond te monteren. Vrijdagavond zelf aangekomen zag ik tot mij verbazing twee Omega’s het terrein op komen rijden, Sjors…. en Jacco die aanvankelijk er vrijdagavond niet bij zou zijn.
Afgelopen zaterdag met Jacco afgesproken, die de Irmscher instaplijsten kwam brengen om deze gelijk te plakken. Tevens Jacco die dag geholpen met het schoonmaken van de velgen van z’n pa.

Wederom wil ik Jacco en Sjors heel erg bedanken voor het monteren van de onderdelen en voor de gezellige vrijdagavond en zaterdag.

Leuk detail zaterdagavond. Rijdend langs geparkeerde auto's en busjes was er een busje die het nodig vond om achteruit te moeten gaan rijden waarop ik claxoneerde en het busje gelijk in de "ankers" ging. Kwam de goede man even later tegen en die schreeuwde uit z'n busje joh kan het nog wat harder. Waarop op ik het niet kon laten om nog maar eens te claxoneren.
 
Re: Aanschaf "Hot Hatch" GSI

Mooie upgrades zeg! Staat zeker goed die lampen.
tarzanen zei:
Leuk detail zaterdagavond. Rijdend langs geparkeerde auto's en busjes was er een busje die het nodig vond om achteruit te moeten gaan rijden waarop ik claxoneerde en het busje gelijk in de "ankers" ging. Kwam de goede man even later tegen en die schreeuwde uit z'n busje joh kan het nog wat harder. Waarop op ik het niet kon laten om nog maar eens te claxoneren.
Ja, vind je het gek met zo'n TGV hoorn! ;-)

Gr. Paul
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
weer mooie dingen gedaan, zie ik

heel de bumper eraf voor een toetert _/-\o_

mooi verhaal met dito foto's erbij d:)b


grt. Hans
 
Re: Aanschaf

tarzanen zei:
IJsblok zei:
Mooie upgrades zeg! Staat zeker goed die lampen.
tarzanen zei:
Leuk detail zaterdagavond. Rijdend langs geparkeerde auto's en busjes was er een busje die het nodig vond om achteruit te moeten gaan rijden waarop ik claxoneerde en het busje gelijk in de "ankers" ging. Kwam de goede man even later tegen en die schreeuwde uit z'n busje joh kan het nog wat harder. Waarop op ik het niet kon laten om nog maar eens te claxoneren.
Ja, vind je het gek met zo'n TGV hoorn! ;-)

Gr. Paul


Zelf het chassis van de Corsa ging heen en weer :+
O, ik dacht dat je de rem vast moest houden omdat je anders achteruit zou gaan. 7(8)7 :+

Gr. Paul
 
tarzanen zei:
Klein puntje van niet origineel en ik wil toch wel een chroom uitlaatstukje op m’n demper. Heb ik de originele GSI demper te pakken gekregen, als nieuw, _/-\o_

Als nieuw ? IS Nieuw !! 8)7


Wederom wil ik Jacco en Sjors heel erg bedanken voor het monteren van de onderdelen en voor de gezellige vrijdagavond en zaterdag.


Voor de vrijdagavond, geen dank René ! heel graag gedaan ;)

Leuk detail zaterdagavond. Rijdend langs geparkeerde auto's en busjes was er een busje die het nodig vond om achteruit te moeten gaan rijden waarop ik claxoneerde en het busje gelijk in de "ankers" ging. Kwam de goede man even later tegen en die schreeuwde uit z'n busje joh kan het nog wat harder. Waarop op ik het niet kon laten om nog maar eens te claxoneren.


Ik heb serieus echt even gelachen hierom, prachtig ! kwam meteen goed van pas !


En die lijsten zijn werkelijk schitterend zeg ! *;





Groetkes,
Sjors
 

Vega

Medewerker
Administrator
tarzanen zei:
Naar Omega claxon:
2n1awsg.jpg


Sjors ten voeten uit, om de bedrading volgens Opel/GM norm te vervaardigen. Zelf bij de Opel dealer zouden ze geen verschil zien, hulde Sjors.
2rpe2jr.jpg


2rr6wjl.jpg

Leuk detail zaterdagavond. Rijdend langs geparkeerde auto's en busjes was er een busje die het nodig vond om achteruit te moeten gaan rijden waarop ik claxoneerde en het busje gelijk in de "ankers" ging. Kwam de goede man even later tegen en die schreeuwde uit z'n busje joh kan het nog wat harder.

Ja dan kan, dan moet je net zoals ik twee van die fanfares sets monteren (een set links en een set rechts, werkt goed hoor.....). _O- _O- _O- _O-

:w
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
tarzanen zei:
Sinds enige tijd stoorde ik mij aan de toetert op de Corsa, je wilt het geluid niet horen, als je dat al zou willen. Het mag de naam claxon niet eens hebben! Wat een toet toet. Ook een ander claxon ligt al klaar, en zou gemonteerd kunnen worden. Een echte Omega claxon :)

...

Leuk detail zaterdagavond. Rijdend langs geparkeerde auto's en busjes was er een busje die het nodig vond om achteruit te moeten gaan rijden waarop ik claxoneerde en het busje gelijk in de "ankers" ging. Kwam de goede man even later tegen en die schreeuwde uit z'n busje joh kan het nog wat harder. Waarop op ik het niet kon laten om nog maar eens te claxoneren.

Zo komt die claxon ook weer tot zijn recht. Leuke en nuttige mod. Nu klinkt het een stuk serieuzer, zoals inderdaad bleek op dat parkeerterrein. Ik reed erachter, hoefde niet eens mee te helpen met herrie schoppen. _O-

Bij de instapdorpels van de Corsa zijn wel een paar kleine instapspoortjes te ontdekken wat eigenlijk niet zo’n fraai gezicht is. Nu zijn er ook Irmscher instaplijsten welke die spoortjes mooi afdekken, en ook nog eens erg chique staan. Zo gezegd zo gedaan zo bedacht en ook deze Irmscher lijsten liggen klaar om geplakt te worden.

Super mod. Ik vond al vanaf het begin dat die lijsten niet mochten ontbreken, oogt sportief en tegelijkertijd ook sjiek. Toepasselijk op je GSi bakkie. d:)b

Met Sjors overlegd voor wat betreft de montage van al deze onderdelen en die stelde voor om dat afgelopen vrijdagavond te monteren. Vrijdagavond zelf aangekomen zag ik tot mij verbazing twee Omega’s het terrein op komen rijden, Sjors…. en Jacco die aanvankelijk er vrijdagavond niet bij zou zijn.
Afgelopen zaterdag met Jacco afgesproken, die de Irmscher instaplijsten kwam brengen om deze gelijk te plakken. Tevens Jacco die dag geholpen met het schoonmaken van de velgen van z’n pa.

Wederom wil ik Jacco en Sjors heel erg bedanken voor het monteren van de onderdelen en voor de gezellige vrijdagavond en zaterdag.

Niet gepland maar niet minder leuk. M'n Omega moest ook weer eens een keertje uitgelaten worden, vrijdagavond was een mooie gelegenheid. _O-

Het waren weer een bijzonder gezellige vrijdagavond en zaterdag. Jij ook bedankt. :)
 
mooie updates allemaal hoor :P :P

erg levendig hier het forum :k ben even 10 dagen op vakantie en daarna nog een paar drukke dagen en je kan bijna een dag vrij nemen om jezelf bij te lezen. :) :)
 
Re: Aanschaf "Hot Hatch" GSI

Hey, bekende locatie :-). Thai display Ridderkerk?
Mooie lampen, ben benieuwd als er xenon in komt.

Gr. Paul
 
A

Anonymous

Gast
Re: Aanschaf

IJsblok zei:
Hey, bekende locatie :-). Thai display Ridderkerk.
Mooie lampen, ben benieuwd als er xenon in komt.

Gr. Paul

Locatie Intratuin Sliedrecht :)

Xenon ehhhhhhhhhhhhh ja met de tijd
 
Bovenaan