Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Aanschaf "Hot Hatch" GSI

Re: Aanschaf "Hot Hatch" GSI

tarzanen zei:
IJsblok zei:
Hey, bekende locatie :-). Thai display Ridderkerk.
Mooie lampen, ben benieuwd als er xenon in komt.

Gr. Paul

Locatie Intratuin Sliedrecht :)

Xenon ehhhhhhhhhhhhh ja met de tijd
Haha, ik zal er ook eens een paar hier maken, lijkt er sprekend op.

Gr. Paul
 
A

Anonymous

Gast
Indien je (bijna) altijd een armsteun in je auto hebt gehad dan mag dat zeker niet ontbreken.

34r6q9y.jpg


wluh4j.jpg
 
Ah hij zit erin ! netjes ! zou ik in de Calibra ook wel willen, weet alleen niet of Opel een aftermarket pas set heeft voor de Calibra/Vectra A..
 

Berry

OOP Huisleverancier
Jaaaa hahaaa er zat er 1 in die sloper op de kar,maar die was al verkocht .....
 
A

Anonymous

Gast
Om beschadigingen door de antenne, aan de achterklepspoiler te voorkomen heb ik het volgend vernuftige Irmscher onderdeeltje besteld en inmiddels binnen. Voor mensen met een Omega stationwagon met dakspoiler zal dit wel bekend klinken. Nooit geweten dat zoiets bestaat, bedankt voor de tip Jacco en Sjors.
En ja, met een Omega sedan loop je dan ook niet tegen deze problemen aan, mits je wel heel erg raar omgaat met je kofferklep misschien :+

Het onderdeeltje: (opvallend detail, Irmscher onderdeel in Opel/GM verpakking?) 8)
kckydh.jpg



Dat ziet er op de antenne als volgt uit:
1ht2m9.jpg



Vóór het Irmscher adapterstukje,
33a6out.jpg



En het eindresultaat _/-\o_
2zic5q9.jpg
 
Re: Aanschaf "Hot Hatch" GSI

Tape!?? Xzibit zei het al bij Pimp my ride: "mensen, stop met het plakken van tape aan of in je auto!!!!"

Dit is een mooi adaptertje, heb je hier een onderdeel nummer van? Voor in de toekomst zeg maar.... :-)

Gr. Paul
 
A

Anonymous

Gast
Hoi Paul

Onderdeel nummer staat op het zakje op de eerste foto. Dit nummer is voor de adapter met schroefdraad M5, ze zijn er echter ook in M6 en M7 dus afhankelijk van welk schroefdraad er in je/de antenne zit.
 
tarzanen zei:
Vandaag even "vreemd" geweest in Amersfoort en dat leverde de volgende foto op, iets wat ik bij de OOP meetings nog niet ben tegen gekomen :*)

16nhjt.jpg
Ho eens :H
Dat hebben we wel degelijk... Ben je de vorige Omega van Walter soms vergeten?
[album]348[/album]

Maar je bent weer lekker bezig, René :Y d:)b
Mooie aanpassingen zo links en rechts.
 
A

Anonymous

Gast
.
Een tijdje al rond gelopen met het idee om eventueel de ramen van de Corsa te laten tinten, de achterste zijruiten en de ruit van de achterklep. Ook heb ik gekeken naar donkere schermen die je aan de binnenkant voor de ramen bevestigt, doordat dit met plak klemmetjes gemonteerd moet worden had het al eigenlijk niet mij voorkeur. Dat bleek later ook wel toen ik deze besteld had. Het scherm voor de achterklep bestond uit twee delen waarbij verticaal in het midden de delen elkaar overlappen waardoor je in het midden van je ruit een verticale zwarte streep krijgt. Zeker vanuit de binnenspiegel gezien geen gezicht, dus de oplossing hiervoor, gewoon weer terug gebracht naar de VOD zoals van tevoren was overeen gekomen.

339hx1x.jpg

De in twee delen, losse zonneschermen voor de achterklep ruit.

Het hele idee een tijdje laten rusten totdat...... er op marktplaats een zonnerollo voor een Corsa C werd aangeboden. Op de foto was het GM nummer te zien van de zonnerollo en dit gelijk nagetrokken op Ecat24.com. Dit blijkt dus een zonnerollo te zijn voor een Astra H en niet voor een Corsa C, want er is nooit een originele GM zonnerollo uitgebracht voor een Corsa C.
Overleg met de verkopende partij die nadrukkelijk vertelde dat hij deze zonnerollo ook in zijn Corsa C had zitten. Bewijzen in de vorm van foto's waren er niet want de Corsa was al verkocht. En later bleek dus ook nog dat de haakjes van de zonnerollo in de verkochte Corsa zitten.

2a2nvd.jpg

De originele GM zonnerollo als nieuw in de verpakking.

9an12r.jpg

Met de GM sticker en het nummer er nog op.


Vanwege het opsturen, het ongezien kopen en de niet aanwezige haakjes om de zonnerollo aan op te kunnen hangen een niet al te hoog bod gedaan en hebbes. Bedrag dus overeengekomen en laten opsturen.
Pakketje binnen gekregen, gelijk uitgepakt en naar de Corsa om te monteren, nou ja monteren, je klik de zonnerollo als het ware om de hoedenplank heen, dat is zonder boren en schroeven makkelijk toch.
Dat pakte even anders uit omdat de beugels van de zonnerollo ruim breder zijn dan de hoedenplank (ja ja toch voor een Astra H). En dan, beugels naar binnen zetten met popnagels alleen helaas geen apparatuur voor. Contact gezocht met de mannen van het OOP en MetalRush wilde mij hiermee helpen om het geheel, keurig op eigen subtiele wijze aan te passen. Waarvoor mij grote dank, keurig geworden en ben er erg blij mee.

Het eindresultaat.

ekgncw.jpg


saw64l.jpg


30wqtms.jpg


_/-\o_
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Is erg mooi geworden, veel beter dan die zonneraampjes die Opel er zelf voor bedacht had.
 
Bovenaan