Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

!!! Auto huren voor twee weken vakantie !!!

A

Anonymous

Gast
Twee weken schakelen zie ik niet gebeuren helaas. Maar een goed aanbod is het wel.
 
A

Anonymous

Gast
Wordt steeds beter :9. Waarbij de eerst genoemde MV6 door Jacco toch ook wel een bepaalde voorkeur heeft.
 
Auto huren kost ongeveer 620/650 euro type golf /astra voor twee weken. Kan je ruim 4000km mee rijden ....ik zou goed rondvragen of je niet een tweede auto van vrienden mag lenen.zo ga ik opvakantie met mijn omega en een opel zafira.die heb ik te leen gevraagd voor een goede vriend die geen auto heeft en met mijn op vakantie wil.zo scheelt het hem weer centen en ja het lenen is natuurlijk ook een risico maar wel eentje waar je duidelijk over kunt afspreken.<br /><br />-- 10 jun 2014 11:46 --<br /><br />Auto huren kost ongeveer 620/650 euro type golf /astra voor twee weken. Kan je ruim 4000km mee rijden ....ik zou goed rondvragen of je niet een tweede auto van vrienden mag lenen.zo ga ik opvakantie met mijn omega en een opel zafira.die heb ik te leen gevraagd voor een goede vriend die geen auto heeft en met mijn op vakantie wil.zo scheelt het hem weer centen en ja het lenen is natuurlijk ook een risico maar wel eentje waar je duidelijk over kunt afspreken.
 

richard66

500.000+
sicky zei:
Auto huren kost ongeveer 620/650 euro type golf /astra voor twee weken. Kan je ruim 4000km mee rijden ....ik zou goed rondvragen of je niet een tweede auto van vrienden mag lenen.zo ga ik opvakantie met mijn omega en een opel zafira.die heb ik te leen gevraagd voor een goede vriend die geen auto heeft en met mijn op vakantie wil.zo scheelt het hem weer centen en ja het lenen is natuurlijk ook een risico maar wel eentje waar je duidelijk over kunt afspreken.

-- 10 jun 2014 11:46 --

Auto huren kost ongeveer 620/650 euro type golf /astra voor twee weken. Kan je ruim 4000km mee rijden ....ik zou goed rondvragen of je niet een tweede auto van vrienden mag lenen.zo ga ik opvakantie met mijn omega en een opel zafira.die heb ik te leen gevraagd voor een goede vriend die geen auto heeft en met mijn op vakantie wil.zo scheelt het hem weer centen en ja het lenen is natuurlijk ook een risico maar wel eentje waar je duidelijk over kunt afspreken.

Auto lenen van anderen zou ik nooit doen , :N ( ik leen normaal nooit iets uit ) en zal ik nu ook nooit meer doen , daar ben ik klaar mee.
Ik heb een keer me Omega uit geleend en hij de pech dat hij bij bekrast werd , en ik nu met de schade zit die dus niet door de verzekering word betaald . :S

En hij het ook niet wil betalen . en nu met ruzie , :( ( geen vriend schrap meer )

Dus verzin voor je dat doe,

Gr Richard. :b
 
Daar moet je dan ook duidelijke afspraken over maken..<br /><br />-- 10 jun 2014 21:07 --<br /><br />Daar moet je dan ook duidelijke afspraken over maken..
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Als beide kanten daar een goed gevoel bij hebben en je maakt goede afspraken hoeft dat inderdaad geen probleem te zijn.
Zo zeggen ze ook dat het niet verstandig is een auto van een vriend of kennis over te nemen, nou het is niet zo dat Sjors en ik niet meer door 1 deur kunnen. >:) Kwestie van realistische verwachtingen en even over praten als er wat aan de hand is.

Ik ben benieuwd dat René gaat doen, het is in ieder geval een interessant topic met diverse goede opties.
 
A

Anonymous

Gast
Een mogelijke oplossing die eventueel nu overwogen wordt is om een auto te huren. Dit zal waarschijnlijk de "categorie C" Astra/Golf/Focus eventueel met automaat worden.

Bij SternRent onderdeel van Stern Groep N.V. heb je voor twee weken in deze "categorie C" onbeperkt aantal kilometers, allrisk verzekering en pechhulp een auto zonder automaat voor € 410,= inclusief BTW. Prijs voor een huurauto met automaat moet nog opgevraagd worden.

Overwogen wordt nog 1 categorie hoger te gaan vanwege een iets hogere instap. Dit betreft dan een Meriva (laatste model) of vergelijkbaar model ander merk. Opvallend bij het vergelijken van de diverse huurauto sites zijn de soms absurde verschillen in, prijs, voorwaarden, borg en aantal kilometers.

Het besluit om te gaan huren doen we omdat we na twee weken huren weinig tot geen gebruik meer zouden maken van de auto. Ook sluiten we hiermee extra kosten uit, zoals technische mankementen, verzekering en wegenbelasting.

Nogmaals helemaal definitief is een en ander nog niet. Dus zijn er andere ideeën en/of ervaringen laat het gerust weten.

Iedereen tot zover alvast bedankt voor het meedenken
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Waarom niet met vliegtuig en ter plaatse auto huren?
Ik ken ook die kosten allemaal niet, maar zo doen mijn ouders dat voor noorwegen en spanje/portugal...

Met het "even een omega kopen" concept kan ik mezelf niet vinden ivm ongekende staat van het voertuig, + in belgir kan je niet zomaar een pechverhelping afsluiten op een voertuig ouder dan 8j bij mijn weten...
 
A

Anonymous

Gast
Illuminat0r zei:
Waarom niet met vliegtuig en ter plaatse auto huren?
Ik ken ook die kosten allemaal niet, maar zo doen mijn ouders dat voor noorwegen en spanje/portugal...

Met het "even een omega kopen" concept kan ik mezelf niet vinden ivm ongekende staat van het voertuig, + in belgir kan je niet zomaar een pechverhelping afsluiten op een voertuig ouder dan 8j bij mijn weten...

Helemaal duidelijk Stijn echter, ik wil de rit over de Autobahn niet missen _/-\o_ . Noem het heimwee :9
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
carenbar zei:
Een omi lenen ,misschien is er wel iemand er meerdere in de stal heb staan. :X

Zonder werkende airco's, even denken... Ja 2 stuks. :X

Maar gelukkig zijn er mensen hier die hem alleen voor de deur hebben en ergens anders in rijden. Die kunnen wel even zonder. :Y
 
Bovenaan