Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Auto vertoont heel vreemd gedrag

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonboy

Verbannen
Iedere auto met BOVAG Garantie wordt aangeboden met een Nationale Auto Pas. De hierop geregistreerde kilometerstand is betrouwbaar. Een BOVAG-bedrijf kan BOVAG Garantie verlenen op gebruikte auto’s die minimaal 4.500 euro kosten. Ook op occasions waarvan de aanschafprijs op minimaal 35 procent van de oorspronkelijke cataloguswaarde ligt kan BOVAG Garantie worden verstrekt.
Kortom, Bovag garantie kan dan wel staan op een factuur, maar geldt pas bij auto's boven de € 4500. Daaronder doet Bovag zelf niets, tenzij het een garantie op een reparatie betreft.

Verder ivm reparaties :
De koper dient zich voor de uitvoering van de garantie altijd tot de verkoper te wenden, tenzij de noodzaak tot onmiddellijk herstel zich elders heeft voorgedaan en dit door de koper kan worden aangetoond aan de hand van de door de reparateur verstrekte gegevens en/of aan de hand van de kapotte onderdelen. Indien herstel in Nederland plaatsvindt, dient de reparateur eveneens lid van BOVAG te zijn.

Dus wordt het verhaal halen steeds moeilijker vrees ik.....

Uitgaande van het feit dat het uitlaatspruitstuk wel goed is, en dat alleen de pakking verwisseld moet worden, zou ik maar een prijsopgave vragen bij de opel dealer, of wellicht bij een clublid hier (http://www.renrcartechnics.nl/).
Ik schat in dat het niet meer kost dan wellicht een € 150.
 
Neem je " verlies " laat die auto gewoon maken bij iemand waar je vertrouwen in hebt en ga er is van genieten !

Gr.Peter
 
tonboy zei:
Iedere auto met BOVAG Garantie wordt aangeboden met een Nationale Auto Pas. De hierop geregistreerde kilometerstand is betrouwbaar


Pas op wat je zeg "ton, effe een voorbeeld

Ik koop een nieuwe auto en rijd er de eerste jaar 30.000 km mee vlak voor dat ik hem naar de dialer
Brengt laat ik de "km dokter" komen en hem 15.000 terug draaien.Dat doe ik het jaar erop weer.

Conclusie :

Wagen heb volgen de dialer cq nationale autopas na 2 jaar 30.000 km gelopen maar eigenlijk 60 .000
En ik weet uit betrouwbare bron dat dit echt gebuurd
 

tonboy

Verbannen
Die uitspraken van mij staan op de Bovag website, had misschien aan bronvermelding moeten doen. Sorry.

Weet dat dat gebeurt. In mijn tijd bij VW werden tachometers ook teruggedraaid bij demo-auto's, hadden soms veel km erop zitten als de directie er mee rondreden "uit promotionele overwegingen".
En bij auto's uit de showroom werden soms wat onderdelen geleend als deze niet direct voorradig waren bij het hoofdmagazijn. Er waren toen ook al terugropeacties, maar veelal werden de auto's niet teruggeroepen, ook niet als de auto toch al in de garage kwam voor een onderhoudsbeurt. Of wat te denken van die japanners die op de boot naar Nederland kwamen, velen werden opnieuw gespoten alvorens in de showroom te belanden. Je weet zelf waarschijnlijk ook nog wel voorbeelden
 

ommie b2

Heer van Stand
@Jacco, het is inderdaad een auto zonder garantie met een reparatie met wel garantie. Wij hebben 350 euro afleverkosten betaald voor een grote beurt apk enz. De auto zou technisch in orde gemaakt worden. Dat heeft de verkoper mondeling verklaard. Hij zei letterlijk, het kan zijn dat ik er dan een koopje aan heb, maar t kan ook andersom. Voor jullie bedragen de kosten wat er zich ook opdoet dan niets. Ik snap heus wel dat formeel gezien het spruitstuk niet lekte op het moment van aflevering en wellicht zelfs nu nog niet.. Maar ik wilde toch de Bovag vragen om te bemiddelen.

Vandaag begon ineens dat rotlampje weer te branden. Geen idee waarom. Doch later was het evenzo plotseling weer verdwenen. Hij moet toch nog maar weer eens uitgelezen worden. Vandaag is ook het vierde laarsje geplaatst. Dat ging echt niet zonder slag of stoot. De slotbout is uitgeboord uiteindelijk en nu is het weer in orde. Ook de linkerkoplamp is vernieuwd. Vond wss dan gehamer op dat wiel niet zo lollig;).

Voor nu fijne avond
toedels Yvonne
 
Waarom zou ze geen kans hebben?
Het gaat toch om een slecht uitgevoerde reparatie.
Die kit zit er niet voor niets tussen.
Ze hebben dat spruitstuk geens gevlakt. Ik denk zelfs niet eens losgedraaid!!

De EGR reparatie heeft ze wel elders moeten laten doen, omdat rijden vanuit zeeland naar de garage niet meer ging.

Los daarvan is de afspraak gemaakt dat er een koop gesloten werd mits het spruitstuk gerepareerd cq vervangen zou worden.

Ik zeg sturen die brief!! Nee heb je, Ja kun je krijgen.
Ook al doet de bovag niets, is toch een leuke stok achter de deur.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Voor dat spruitstuk wel, ja. Echter kan de verkopende partij eisen dat ze de gelegenheid krijgen dit op te lossen i.p.v. dit tegen dealerprijzen te moeten vergoeden. Dat recht hebben ze.

Op de overige genoemde punten zal het lastig worden iets terug te krijgen. Ik verwacht niet dat de Bovag zich daarin zal mengen. En dat weet deze handelaar waarschijnlijk ook wel.

Jammer dat het op deze manier moet gaan. Wel is het wederom een bewijs dat je bij de aanschaf ook nog een redelijk bedrag moet optellen voor dergelijk onderhoud. Voor dat bedrag koop je geen Omega die technisch zodanig is dat je er een jaar storingsvrij mee kunt rijden.

En die brief, natuurlijk, gewoon sturen.
 

ommie b2

Heer van Stand
Inmiddels is het bemiddelingsverzoek incl de bijlagen verzonden naar de bovag. Ook een gedoe, moet je online een formulier invullen, maar dat kun je vervolgens niet opslaan of per meel verzenden. Gelukkig had ik het geprint, dus de scan verzonden uiteindelijk. Want direct na de ontvangstbevestiging van de Bovag kreeg ik een meel van hun dat het formulier leeg was.... Ik ben er dus al met al nog wel effe mee bezig geweest. Ik heb in zoverre iets aangepast in de brief dat ik wel snap dat een auto van 12 jaar oud wel eens mankementen kan hebben en nu de nadruk gelegd op het spruitstuk. Maar wel de gehele gang van zaken geschetst.... kan dat toch wel in de beoordeling meegenomen worden.

@Jacco, de totale prijs excl inruil incl afleverkosten was 2184 euro. Wij hebben 1150 afgerekend. Toch geen gering bedrag zou ik zeggen voor een auto van 12 jaar oud. En dan is het misschien niet redelijk om alle kosten te vragen, maar de verkoper heeft zelf gezegd dat hij technisch in orde was toen wij hem ophaalden...
Maar wel bedankt voor je reacties, houdt me wel op aarde in die zin dat dit slechts proberen is en totaal niet hoeft te slagen. En tuurlijk zal ik dan teleurgesteld zijn, maar minder....;)

We gaan het afwachten, wat er gaat gebeuren. Ik ben benieuwd. Ik laat het uiteraard weten....

IK hoop dat de auto morgen even uitgelezen kan worden, zodat wellicht te achterhalen is waarom soms het mmlampje gaat branden. Gisteren stond Jeroen tegen Eric van de garage te praten over de auto. Dat tie geweldig reed en dat het een prachtige auto is enzo.... stelde me weer een beetje gerust, is het misschien toch niet alleen mijn droom;)

Eet smakelijk dadelijk
Toedels Yvonne
 

ommie b2

Heer van Stand
Uitlezen is niet gelukt helaas. Morgen, of dadelijk eigenlijk gaan we weer effe verhuizen, zo geen zin in....

Ommie rijdt prima op zijn winterlaarsjes..... en op dit moment ook geen floepende lampjes.

Ik vraag me alleen af hoe het dan kan dat het mm lampje weer vanzelf uitgaat. Hij heeft dan toch iets 'gezien' wat niet klopte? En ookal is dat dan weer weg, zou dat lampje toch moeten blijven? Niet dat ik het erg vind hoor, dat tie vanzelf weer uitgaat;), ik snap het alleen niet.

Have a good snurk
Toedels Yvonne
 
ommie b2 zei:
Uitlezen is niet gelukt helaas. Morgen, of dadelijk eigenlijk gaan we weer effe verhuizen, zo geen zin in....

Ommie rijdt prima op zijn winterlaarsjes..... en op dit moment ook geen floepende lampjes.

Ik vraag me alleen af hoe het dan kan dat het mm lampje weer vanzelf uitgaat. Hij heeft dan toch iets 'gezien' wat niet klopte? En ookal is dat dan weer weg, zou dat lampje toch moeten blijven? Niet dat ik het erg vind hoor, dat tie vanzelf weer uitgaat;), ik snap het alleen niet.

Have a good snurk
Toedels Yvonne
Hallo Yvonne
M`n vader rijd een opel frontera daar zit het zelfde blok in als in jou omega.Bij die wagen gaat soms het MM lampje aan en voor de rest geen gekke dingen waar tenemen,Als ik hem dan uit lees dan is er niks tevinden.Dat lampje gaat soms aan en ook na een tijdje weer vanzelf uit :? .Ik weet hier op het forum is er ooit nog iemand geweest die dit verschijnsel had met zijn omega.Maak ik vind het zelf niks als er lampjes blijven branden _O- .
Gr Henk.
 
Niet alleen de omega heeft er last van.in mijn vectra twee liter diesel had ik ook een levendige mm lampje,drie keer laten uitlezen bij de vod.maar niks nada noppes uiteraard en auto liep verder goed voor zeshonderdduizend km.waarschijnlijk een gare stekker verbinding.leuk he electronica? en zelfs mijn iveco bus van het werk is soms een kerstboom al sinds hij nieuw geleverd in 2008.maar rijdt verder goed.

gr André.
 

ommie b2

Heer van Stand
Ohh okee, maar even niet al te druk om maken dus nu. Maar ik word wel kriegel van dat lampje, nou ja, meer van die mopperdoos naast me. T is zonde, meestal zit tie naast me te glimmen en zegt tie ook dat het toch wel fantastisch rijdt en dat hij er blij mee is enz.... maar komt dat lampje..... is het gelijk helemaal mis. Ik denk wel eens bij mezelf, doe's rustig ommie heeft ook gevoel, die kan het toch ook niet helpen.... Daarom krijgt tie dan een extra aaitje en kusje van mij.... ;)
Tja, ik ben nu eenmaal prettig gestoord, ik zeg ook altijd alle schaapjes, koetjes paardjes onderweg gedag. En hier en daar wat gebouwen. Ook een leuk effect geeft het als je midden in een drukke straat omhoog gaat staan kijken, iedereen vraagt zich af wat jij ziet. Nou, niks dus, maar dat weten zij niet;). Maar wees gerust, ik kan ook af en toe gewoon doen.

Heel de auto ligt nog vol met allerlei zooi, ik had er geen zin meer in. Morgen blijft Ommie thuis en dan zal ik op mijn gemak wel eens bekijken wat er direct een enkeltje vierkant archief krijgt.

Nou Andre, dat zou natuurlijk zomaar eens kunnen of dat er ergens iets een beetje sluiting maakt of zo tegen de carrosserie. Maar dat zou je dan moeten kunnen zien als je er naar gaat zoeken. Maar nou heb ik geen enkel idee waar ik dan moet gaan zoeken, dus dat doe ik dan ook maar niet. Als die gezaagde hand weer beter is, zal ik het weleens vragen. Om even te kijken en toch uit te lezen.

Voor nu kijken of niemand mijn bed gepikt heeft. Slaap lekker voor straks.

Toedels Yvonne
 

ommie b2

Heer van Stand
Heb ik toch helemaal niks weg kunnen gooien vandaag, was allemaal nuttig en bruikbaar. Dan maar wat onnuttigs en onbruikbaars uit mijn eigen verzameling gewieberd.... Missie alsnog geslaagd;)

Als ommie morgen ook thuis is, moet ik even zoeken naar een doppie van het zeil. Ik zag net dat er een mist. Dat zou nog gewoon achterin kunnen liggen, tussen als die dekens en zo. Dan kunnen de banken terug en het zeil er weer in. En misschien effe stofzuigen en een beetje de binnenkant poetsen. Maar altijd als ik die plannen van te voren maak, is ommie met de muziek mee en daar sta je dan met je goeie gedrag.....

Waar ik me trouwens een beetje aan stoorde vanmiddag is de mat achterin. Jeroen heeft de mat vanuit de Vectra erin gelegd, maar die past natuurlijk aan geen kop of poten. Die komt hier en daar nogal wat centimeters te kort.;) Weet er nog iemand een adresje voor een goede mat voor achterin?

Toedels Yvonne
 
Dat is inderdaad goedkoop. In Nederland kun je zo ook wel vinden als je googled op "kofferbakmat". Zijn rond de €40 ongeveer.

Gr. Paul
 

ommie b2

Heer van Stand
Okee, ja, dat is natuurlijk ook zo, ff googelen en je weet weer meer.;)

Maar effe wat anders, ik heb reactie gehad van de Bovag. Het komt er in het kort op neer dat de Bovag niet kan bemiddelen omdat de reparatie niet apart betaald is, maar in de afleverkosten is opgenomen. Feitelijk hebben we dus totaal nergens garantie op gekregen en de verkoper heeft dit geweten aldus de Bovag. Die meneer geeft evenwel ook aan dat mondelinge toezeggingen cq afspraken ook rechtsgeldig zijn. En dat de reparatie technisch niet in orde is. Ik had die foto meegestuurd. Voorleggen aan de rechtsbijstand is een goed idee. De brief naar de rechtsbijstand is al verzonden. En wellicht is dit volledig kansloos, maar niets doen is geen optie in mijn ogen. Wij zijn dus gewoon willens en wetens bedonderd, met een lokkertje als garantie terwijl je dus gewoon weet dat dit niet zo is. Ik heb hier geen woorden voor. Ik weet dat ik veel te goedgelovig en te naief ben, maar men..... wat voel ik me dom nu.... ik hoop dat die sukkels in Etten Leur er toch ook een paar nachten rot van slapen als ze een brief van de rechtsbijstand krijgen.... maar dat zal best wel niet...

Goed, voor nu maar gaan slapen, althans een poging gaan doen. En dan zien we morgen wel weer verder....

Toedels Yvonne
 

ommie b2

Heer van Stand
Nog steeds kan ik er niet over uit.... welcome to the world zullen we maar zeggen....

Inmiddels heb ik besloten dat raad van Peter ter harte te nemen en het verlies te nemen en gewoon te gaan genieten. Zoals al een paar keer gezegd, hij is al 12 jaar oud en er kan ook gewoon vanzelf wel eens iets kapot gaan. Dat dat mijn portemonnee niet altijd even goed uitkomt, kan hij ook niet helpen natuurlijk.

Voor de geïnteresseerden zal ik nog wel de voortgang van dat gedoe vermelden. Wie weet kom ik nog eens uit de loterij;). Dan is ommie zo helemaal gerepareerd en een beetje aangepast...
Zoals Jeroen dan zegt, dag schat, droom maar lekker verder......

Normaliter ben ik heel leergierig en vind ik leren leuk, deze les was niet zo lollig, maar desondanks wel waardevol....

Toedels Yvonne
 

ommie b2

Heer van Stand
Vandaag weer de grand tour gemaakt. We moesten eerst naar Rijsenhout, daarna Noordwijk, daarna Zoetermeer en daarna Roosendaal. Was dus een leuk stukkie tuffen..... geen gekke dingen meegemaakt en dat mag ook wel eens in de krant. Wel 4 omega's gezien. Ik heb nu eindelijk gezien dat er bij mijn mam op het plein zelfs een woont;)... helemaal aan het begin....
T was even onzeker wat we in Noordwijk aan zouden treffen want mijn jongen woont daar op de Willem van den Bergh en is op dit moment volledig psychotisch. Maar het ging goed, zijn mama is hem alles en dan is het gauw goed.

Ik kreeg wel effe een hartverzakking toen we in Zoetermeer uitstapten. Ze hebben daar van die lollige drempels gemaakt waar je bijna niet overheen kunt, hoe langzaam je ook doet. Je raakt de drempel met de onderkant van de auto. Gebeurde dus en we stappen uit, zie ik ineens allemaal druppels op de grond vallen van onder de auto. Ik denk ik zeg effe helemaal niks, en Jeroen reageerde niet, dus ik denk dat het niks was want de auto reed ook gewoon daarna, al meende ik natuurlijk wel van alles te horen;). Maar voorbij Hoogerheide verder Zeeland in, ging Jeroen tevreden hummen, want op weg naar huis, immer gerade aus tot afrit 33. Hij had het naar t zin en was helemaal in zijn sas met 'zijn' auto. Hij blij, ikke heul blij....

Maar dat water is dat condens of zo, de weg was wel nat maar t regende niet meer. Zal ongetwijfeld een stomme vraag zijn, maar k wil het wel graag weten?

Fijne avond
Toedels Yvonne
 
De condens afvoer van de airco komt ongeveer langs de versnellingsbak, ik geloof 1 slangetje links en 1 rechts daarvan.

Gr. Paul
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan