Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Auto vertoont heel vreemd gedrag

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonboy

Verbannen
@Lars
"De draairichting is echt een onzin verhaal en al helemaal niet van deze tijd." Jouw woorden...
Ik heb gereageerd op die uitspraak omdat hier de veiligheid in het geding is.
Die derde opmerking schreef ik alleen maar om aan te geven dat de autoindustire heel graag zou willen dat we allemaal vanaf september al met M+S banden zouden gaan rijden. Denk je dat ze daar niks aan verdienen ?
Het is zonder meer bewezen dat M+S banden (otewel "winterbanden") bijdragen aan een hogere veiligheid, maar er zijn ook nadelen aan verbonden. Er wordt een vraag gesteld door een lid hierover en ik geef naar mijn beste weten en vakkennis antwoord. Maar als een ander lid dan advies geeft dat de veiligheid in gevaar kan brengen, tja, dan voel ik mij geroepen om, gemotiveerd met behulp van technische feiten, daar op in te gaan.
Dat jij denkt dat ik denk dat jij uit je nek staat te lullen (zijn niet mijn woorden), daar kan ik niks aan doen. Zo heb ik het nooit verwoord.

Overigens, MTS werktuigbouw én HTS opleiding autotechniek, 5 jaar hoofdmonteur bij VW, 3 jaar Brezan, 6 jaar voorzitter autoclub en 30 jaar "beunen". Dat is mijn achtergrond.
 

Vega

Medewerker
Administrator
[mod]Heren bij deze stoppen we hier de discussie over de banden. Open een eigen topic over winterbanden en ga daar verder.
Het gaat nu een welles nietes gehalte krijgen.[/mod]
 

ommie b2

Heer van Stand
Oeps, ik heb iets gecreëerd geloof ik en dat is nimmer mijn bedoeling geweest. :$ Ik schat iedereen hoog en waardeer elke mening.

Ik bied hierbij mijn oprechte excuses aan aan een ieder die zich geschoffeerd of beledigd voelt, nogmaals, dit is nooit de bedoeling geweest.

Voor de toekomst hoop ik dat ik vragen mag blijven stellen.

Yvonne
 

tonboy

Verbannen
neem je hetzelf niet kwalijk joh,
je weet, jongens blijven altijd jongens
En dan lopen meningen wel eens uiteen :D
 

ommie b2

Heer van Stand
Gisteren dus met de Movano bus heen en weer gereesd. Die is wel groot, maar t comfort is maar zozo. Nou goed, het is ook een bedrijfswagen waar mee gewerkt moet worden. Gelukkig dat het laden en lossen nogal wat tijd nodig had, want ik heb compleet moeten studeren hoe daar op een toch een beetje charmante manier in te stappen en weer uit te glijden. De afstand tot de grond vanaf de laatste trede is bijna 50 cm en de handgrepen zaten nou met een geopend portier enzo ook niet echt binnen handbereik;)... Inmiddels is ons huis net een uitdragerij, de winkel van malle pietje is er niks bij, en de mutsenclub (3 poezen) vermaakt zich prima met al die vreemde luchtjes en voorwerpen;)....
Toen ik weer veilig op Zeeuwse bodem stond en in huis was bedacht ik me dat wat foto's van de bus misschien wel leuk waren geweest. (nee, niet van mijn gedoe), maar gewoon hoe hij er van binnen uitziet en de motor enzo... Nou ja, we moeten nog minstens een keer met de bus heen en weer, dus dan hoop ik er aan te denken.

Jeroen vindt het erg leuk om mij te plagen door de gordel zich te laten spannen, alleen maar omdat ik eens heel verontwaardigd riep dat ik vast zat. Kon me echt niet bewegen. Duurde gelukkig maar even, maar door even snel te remmen kreeg hij dat effect, of snel optrekken. Inmiddels gemerkt dat het bij optrekken lekker niet meer lukt. Remmen kan dat effect nog wel geven. Waarmee dus bewezen is dat de gordels goed werken;)

Voor nu fijne avond
Toedels Yvonne
 

ommie b2

Heer van Stand
Weer wat ontdekt aan Ommie. Hij blijkt zelf het klokje op wintertijd gezet te hebben. En dat is wel prettig, want ik heb daar altijd ruzie mee. Ja, daar kom ik nu al achter;).... Ik dacht Jeroen het had gedaan en hij dacht dat ik het had gedaan. Nou nee dus.... vind ik toch wel luuks. Vandaag was hij ernstig beledigd dat hij thuis moest blijven, terwijl Truus een lange neus maakte omdat zij mee mocht al moest zij wel gekrabt worden....;)

Heeft hij misschien nog meer truukjes die ik nog niet heb uitgevonden? Dingen waar hij dus zelf over nadenkt? Al heb ik inmiddels begrepen dat dit een vrij basic omega is.

Enjoy your evening

Toedels
Yvonne
 

renepaul

Donateur 2024
als je elektrische ramen hebt, geen deze vanzelf dicht als je de ab wat langer vast houdt. (wel eerst open doen hé).
 

tonboy

Verbannen
jammer dat dit alleen bij de B2 lukt, heb zelf een B1 ....
of weet iemand daarvoor de oplossing ?
 
Mijn B1 heeft dat ook gewoon, is de comfortsluiting. Ik dacht alleen dat dit niet standaard is, maar dat kan ik verkeerd hebben. Heeft volgens mij te maken met fabriek af alarm o.i.d. Vega kan daar ongetwijfeld uitsluitsel ovet geven :)
 

Vega

Medewerker
Administrator
ommie b2 zei:
Weer wat ontdekt aan Ommie. Hij blijkt zelf het klokje op wintertijd gezet te hebben.

Komt door de RDS van de radio.

tonboy zei:
jammer dat dit alleen bij de B2 lukt, heb zelf een B1 ....
of weet iemand daarvoor de oplossing ?

IN2thaDO zei:
Mijn B1 heeft dat ook gewoon, is de comfortsluiting. Ik dacht alleen dat dit niet standaard is, maar dat kan ik verkeerd hebben. Heeft volgens mij te maken met fabriek af alarm o.i.d. Vega kan daar ongetwijfeld uitsluitsel ovet geven :)

tonboy zei:
Meneer Vega, kunt u helpen, enig idee of dit moeilijk in te bouwen is ??

Dit heeft elke B Omega met elektrische raambediening, het maakt niet uit of er wel of geen fabrieksalarm inzit het moet met beide systemen werken.
De comfortsluiting houdt ook in dat raamschakelaar even lang ingedrukt gehouden wordt het raam in een keer open of dicht gaat.
Het kan zijn dat het elektrische raam zijn comfort modus vergeten is door een los gemaakte accu, eenvoudig op te lossen door met contact aan 5 tellen de raamschakelaar in de stand dicht te houden als het raam in de bovenste stand is.

En ja alles is in te bouwen.
 

ommie b2

Heer van Stand
Ohh, ja dat is natuurlijk ook wel logisch dat de RDS dat doet. Dus dat houdt dan wss in dat Truus dat kunstje ook kent. Al is die radio weliswaar volledig origineel een beetje gaar. Doet het dan wel en dan niet, heeft met het frontje te maken. Die contactpunten doen het niet meer zo goed;). De radio heeft wel RDS. Dus effe kijken of ik het geheel aan de praat kan krijgen en kijken of het werkt;).... Geinig.....

Dat met die ramen, als ze het vergeten zijn, moet je dat dan voor elk raam afzonderlijk doen? Denk het wel, maar effe zeker weten...

Fijne dag
Toedels Yvonne
 

ommie b2

Heer van Stand
Okee, dan weet ik dat. Nee schuifdak is er niet, hou niet van vogels die dan op je knar kunnen gaan zitten kakken;). Ik schijn daar een onweerstaanbare aantrekkingskracht voor te hebben.

Maar ik hoor steeds terugkomen dat veel dingen die met de elektriek en geheugen te maken hebben opnieuw in geheugen moeten worden gezet als de accu leeg, danwel eruit of los is geweest. Waaruit ik dan concludeer dat het elektrisch gedeelte ook een behoorlijk groot gedeelte van een correct werkende auto is. Het een kan niet zonder het ander. Actie-re actie, altijd een interessante materie.....

IK heb net een brief in elkaar zitten knutselen voor die meneer in Etten, zal dan morgen eerst bellen. Dan kan ik die aangetekend versturen en gaan we een beetje juridisch touwtrekken. Ookal levert dat misschien niks op, effe stangen is wel goed voor die snurkers daar....

Voor nu have a good snurk

Toedels Yvonne
 

ommie b2

Heer van Stand
Zo,Ommie heeft ook zijn winterlaarsjes aan, althans 3, want het vierde wiel ging niet los. Maar dat zal wss morgen wel in orde gemaakt worden. Ondanks dat het niet helemaal compleet was, reed het wel super. We hadden goed weer om te testen, want het regende niet normaal meer.... en al die kilometers ging het goed. Even wennen aan andere geluiden, ook omdat de banken nog omgeklapt waren en het zeil er niet zat. Dat geeft sowieso al meer geluid. Ik dacht dat ik iets meer rijgeluid hoorde, maar dat kan ook wel natuurlijk. Ook trilde hij wat op het stuur met name met remmen, maar dat zou goed dat nog niet verwisselde linkervoorwiel kunnen zijn... Al met al ben ik op dit moment een zeer tevreden mens, nog even wat kleine puntjes op ietjes, en hij is voor nu okee.....

Wat wel effe niet leuk was om te zien was een roestgat bij het linkerachterwiel. Daar moet wel iets mee gebeuren en niet te lang laten doen.... Het rode kabeltje is nog steeds een mysterie, via het rechtervoorwiel gaat het naar binnen, maar daar komt het niet naar buiten;). Verder ook niet echt naar gekeken. Verder was er hier en daar onder de kap ook nog wel wat beunwerk te zien, ik ben alweer vergeten wat, maar er waren wat opvallende zaken in de buurt van het blok, o.a. waar het spruitstuk achter zit. En op die deksel van dat ecotec, niet dat wat er afgeschoven kan worden, zat een rubberen afdichting die ook niet origineel is. Ik begreep dat dat wellicht is om niet te laten zien dat het daar niet geheel en al pluis is;).....

Nogmaals, voor nu ben ik gewoonweg happy
Fijne avond
Toedels
Yvonne
 
Goedemorgen
en al gelukt met de linker voorwiel? Ik ben ook wel benieuwd naar het beunwerk onder de kap.heb je foto's misschien?
nou ik ga ook maar mijn winterbanden eronder fietsen zometeen.alvast een fijne dag verder :)
 

ommie b2

Heer van Stand
Nee, de afspraak daarvoor staat maandag, dan gaat het vierde slofje eronder.

Voor foto's zal ik morgen even proberen wat erop te krijgen, t is nou donker. Voor de rest wat weinig tijd ivm een interne reorganisatie hier in huis, die niet hard genoeg gaat;). En dan heeft alles en iedereen het gedaan.....

Maar goed, morgen weer een dag met misschien goed weer om foto's te maken.

Fijne avond
Toedels Yvonne
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan