Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Auto vertoont heel vreemd gedrag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Die metalen deurstrips met Omega erop zijn irmscher instaplijsten, hard to find. Dus als je zo'n set tegen komt voor weinig gelijk meenemen :).

Gr. Paul
 

Joep

Verbannen
IJsblok zei:
Die metalen deurstrips met Omega erop zijn irmscher instaplijsten, hard to find. Dus als je zo'n set tegen komt voor weinig gelijk meenemen :).

Gr. Paul
En dan aan mij voor net zo weinig verkopen. _O-
 

ommie b2

Heer van Stand
Hahahaha, ik weet dus wel wat mooi is;)....

Ach, zeg nooit nooit toch? Beetje beginnersgeluk mag ik toch ook wel hebben?

Maar weer wat anders, hoezo hak op de tak, ik ben me aan het informeren over winterbanden en velgen enzo. Maar hoe weet ik wat voor schoenen ommie nu aan heeft en waar op de velg zie je dat. Op de band weet ik het wel.(nu effe niet uit mijn hoofd) Wat kan wel en wat kan niet? Wat zijn valkuilen en waar moet ik op letten. Zo heb ik me laten vertellen dat ik voor de winter ivm pekel enzo beter stalen velgen kan hebben? En wat zijn nu eigenlijk de pro en contra's van winterbanden. (behalve dat Jeroen zich er momenteel een breuk mee sjouwt naar Vlissingen en zomerbanden weer terug en straks vice versa). Is gebruikte een slechte keus?

Want ik heb me bedacht dat ik voor het opleuken eerst maar eens de veiligheid enzo in orde moet maken. Per slot moeten we, incl. ommie, nog langer mee dan vandaag;)

Toedels Yvonne
 

Joep

Verbannen
IJsblok zei:
Joep zei:
IJsblok zei:
Die metalen deurstrips met Omega erop zijn irmscher instaplijsten, hard to find. Dus als je zo'n set tegen komt voor weinig gelijk meenemen :).

Gr. Paul
En dan aan mij voor net zo weinig verkopen. _O-
En dan met dikke winst doorverkopen hahaha. ;)

Gr. Paul
Uiteraard, moet mijn Omega ook op de weg houden. :w

Ik heb zelf geen ervaring met winterbanden dus ik kan je daar niet veel over vertellen. Komende winter beschik ik zelf voor het eerst over een mooi setje winterwielen dus ik ben erg benieuwd het naar verschil t.o.v. zomerwielen.
Pekel enzo vinden lichtmetalen velgen doorgaans niet zo fijn, er zijn middeltjes om je lichtmetalen wielen te beschermen maar daar heb ik geen weet van. B-Buster (Jacco) is een kei in het in conditie houden van zijn Omega's dus die kan jou er wel meer over vertellen denk ik. :Y
 
Goedemorgen,ik gebruik zelf al jaren winterbanden.je hebt er zekers meer mee te zeggen in de sneeuw en rommel.
en ik heb ze ook gewoon op stalen velgen zitten,is goedkoper in aanschaf dan op lichtmetaal.en ja lichtmetaal vreet ook zo weg door de pekel.en of je gebruikte banden er onder zet? Ik zelf persoonlijk niet.maar zorg ervoor dat er wel minimaal 2 mm profiel op zit,niet minder.maar als je wil ik heb nog wel twee sets lichtmetaal hier liggen voor onder een omega! Haha :)
 
Joep zei:
IJsblok zei:
Joep zei:
IJsblok zei:
Die metalen deurstrips met Omega erop zijn irmscher instaplijsten, hard to find. Dus als je zo'n set tegen komt voor weinig gelijk meenemen :).

Gr. Paul
En dan aan mij voor net zo weinig verkopen. _O-
En dan met dikke winst doorverkopen hahaha. ;)

Gr. Paul
Uiteraard, moet mijn Omega ook op de weg houden. :w


Het is duur hè een omega rijden |:(
 

ommie b2

Heer van Stand
ach, zou een omega nou zo veel duurder zijn dan andere auto's? Okee, de meeste Omega's zijn 10+ en daardoor kan er wel iets kapot gaan. Als ik zo eens goed rondneus hier gaan de meeste centjes zitten in de modificaties;)

Maar het is en blijft grandioos.

Toedels Yvonne
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Andrew zei:
Hier heb je een aanblik van de onderzijde van mijn bestuurdersstoel. Deze stoel heeft als extra de stoelverwarming, verder dus de standaard elektrische zaken (stoelhoogteverstelling en zij-airbag en gordelspanner).

10dfuh0.jpg


Zo zouden de draden ongeveer vast moeten zitten, het is goed mogelijk dat er 1 of meerdere tie-raps zijn gebroken waardoor de kabels niet meer omhoog tegen de zetel aanliggen maar wat vrij omlaag hangen.


Andrew

Die kabel/ribbelhoes heb ik nog niet gezien tot nu toe. Eigen toevoeging Andrew?
Is wel stukken beter dan het standaard gefrommel tussen de veren in... -O-
 

Vega

Medewerker
Administrator
Illuminat0r zei:
Die kabel/ribbelhoes heb ik nog niet gezien tot nu toe. Eigen toevoeging Andrew?
Is wel stukken beter dan het standaard gefrommel tussen de veren in... -O-

Nee is standaard, blijkbaar dus niet op alle modellen.
 

Andrew

600.000
Vega zei:
Illuminat0r zei:
Die kabel/ribbelhoes heb ik nog niet gezien tot nu toe. Eigen toevoeging Andrew?
Is wel stukken beter dan het standaard gefrommel tussen de veren in... -O-

Nee is standaard, blijkbaar dus niet op alle modellen.

Klopt wat Peter zegt, zo zat het bij mij af fabriek (tenzij eigenaar 1 eraan heeft gezeten, maar die kans acht ik verwaarloosbaar).

Andrew
 

ommie b2

Heer van Stand
Okee, duidelijk, bij gelegenheid zal ik eens kijken wat er hier onder de stoel allemaal te zien is.... Maar bedankt voor de antwoorden. Ik dacht dat Andrew dezelfde omega heeft als wij, dus zal er bij ons ook wel zo'n ribbelhoes ergens zitten, of die is er juist af, dat kan natuurlijk ook.

Inmiddels heb ik gezien dat er 4 verschillende banden op de auto zitten, wel allemaal dezelfde maat, dat dan weer wel;)nl 225/45 R 17. OP de velg staat KBA 46876. Merk iwheels of iets dergelijks. Is nie helemaal goed nie en dus een punt van aandacht. Zoeken we op.

Voor nu een fijne avond

Toedels Yvonne
 

Andrew

600.000
ommie b2 zei:
Ik dacht dat Andrew dezelfde omega heeft als wij, dus zal er bij ons ook wel zo'n ribbelhoes ergens zitten

Tja, wat is hetzelfde, he.

Mijn Omega is een Sport uitvoering, wat ten opzichte van de Business-uitvoering inhoudt dat er af-fabriek naast het aangepaste en verlaagde onderstel ook een stoffen sport-interieur met verwarmde voorstoelen inzit, alsmede xenon verlichting/automatische koplamphoogteverstelling/koplampsproeiers, voormistlampen en LM-velgen. Daarnaast nog wat kleine zaken zoals leeslampjes achter en verlichte luchtroosters in het dashboard.

Oftewel, de voorstoelen zijn anders dan van jullie Omega, dus in hoeverre het overeenkomt weet ik niet.

Andrew
 

ommie b2

Heer van Stand
Nou Andrew, das dus niet hetzelfde dan dus;), een heuleboel luukser als die van ons....
Wat niet wegneemt dat wij er nog steeds helemaal verguld mee zijn. Vandaag en gisteren trouwens ook weer op en neer gecrossed naar Roosendaal en het ging fantastisch.....

Alleen heb ik met sjouwen met al die zooi mijn rechterschouder uit de kom gekregen en inmiddels dus weer terug. Schouder is versleten, dus het gebeurt nogal gauw, al verbaas ik me iedere keer weer dat het gebeurt en dat hij ook zo makkelijk terug te zetten is. Pijn is niet fijn, maar niet zo hevig als van iemand met een normaal gewricht.

Onderweg weer allerlei brokkenpiloten gezien, een vrachtwagen met een klapband en een die buiten de lijntjes aan het kleuren was. Ook weer zo'n dwaas die van de oprit in een keer doorschiet naar de linkerrijstrook.....

Maar..... de voor en tegens van winterbanden? Heeft bijna niemand daar een mening over? Inmiddels weet ik dat een winterband van wat zachter rubber is en een groter contactvlak heeft.
Wie kan me meer vertellen hierover?

Toedels Yvonne
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Winterbanden onder de Omega vind ik een must bij sneeuw, rijdt heel veel stabieler. Over de achtergrond van dat rubber zijn websites vol geschreven, rondje Google geeft je een berg info.
 

ommie b2

Heer van Stand
Okee, qua stabiliteit is winterbanden een goede actie. Ik wilde graag wat meningen horen. Ja, Jacco, ik heb gegoogeld en kom zo aan die info over de structuur en dergelijke.
Gebruikerservaringen geven alleen vaak een beter beeld van wel of niet en waarom. Dat is wat ik bedoelde.

Dus als er iemand nog de ervaring wil delen, graag.

Toedels Yvonne
 

tonboy

Verbannen
Ik rij al meer dan 30 jaar, en heb 20 jaar als salesman zo'n 60.000 km per jaar gereden. Ik heb nog nooit winterbanden gebruikt. Anticiperen op de weersomstandigheden is voor mij veel belangrijker.
Winterbanden hebben een "speciaal" rubber dat minder stug is bij temperaturen onder de 7 graden. Daarnaast hebben winterbanden een grover profiel. Dus geeft het meer grip. Vroeger werden winterbanden anders genoemd namelijk banden voor modder en sneeuw (M+S). Dat is wellicht een betere benaming, maar marketing technisch gezien natuurlijk minder. Wanneer hebben we nou echt sneeuw op de weg. Vaak heeft RWS al de boel op de hoofdwegen begaanbaar gemaakt voordat de burger de weg op gaat.
 
Ik rij altijd met winter en zomerset.

Voornamelijk omdat ik nog steeds veel op de weg zit (6-10.000 km per maand) en ik toch een wereld van verschil voel qua grip op de weg.

Veel sneeuw hebben we nu nog niet, maar met de natte dagen, merk ik dat mn traction control regelmatig even aanspringt en corrigeerd met optrekken en bochtenwerk. Dit was op zomerrubber.

Nu met Winterconti's eronder heb ik meer grip en minder actie van de TC nodig, voornamelijk prettig om het bochtje door te trekken ;).

Volgas bij het stoplicht wegtrekken met de regen wordt hem niet voor mij, maar ja echt verantwoordelijk is het ook niet dus laten we dat maar weer voor de droge dagen.

Anticiperen op ander verkeer is absoluut prioriteit nummer 1, maar ik ben zeker van mening dat je met winterrubber meer kans maakt wanneer de weersomstandigheden slechter zijn. Denk voornamelijk maar aan de remwegverkorting doordat je meer grip hebt en dus langer de tijd hebt om jezelf eventueel uit wen benarde situatie te sturen.

Op de website van Continental hebben ze een filmpje staan met verschillrnde auto's (kia tot porsche) en daarmee illustreren ze de verschillen qua grip en remweg. Dit doen ze met alledaagse bestuursders en hier kun je duidelijk de voordelen van winterbanden zien.

Iedereen z'n mening, ik hou van pittig rijden en weet zeker dat als ik dat met dit weer en zomerrubber had gedaan, dat ik waarschijnlijk al afscheid had kunnen nemen van mijn Omega ;)
 
Ik ben zelf een groot voorstander van winterbanden, echter dan wel van een degelijk merk.
Nangkang winterbanden zijn immers nog slechter dan Michelin zomerbanden.

Ik rij met mijn diesel ook redelijk wat kilometers en merk met sneeuw/ijzel wel degelijk het verschil tussen zomer en winterbanden.

Met het hierboven genoemde argument '' ik anticipeer '' ben ik het opzich wel eens.
Maar als je nu gaat anticiperen en winterbanden hebt ben je dubbel goed bezig d:)b
:offtopic: daarnaast ben ik erg benieuwd hoe mijn quattro het gaat doen in de winter

Mijn ouders rijden nog geen 10.000 per jaar maar ook die rijden op winterbanden.

Als laatste motivatie:
Vooral wanneer je langer wilt door rijden met je Omega heb je de winterbanden er zo uit.
Immers slijten de zomer banden niet in de winter en visa versa.

Ook kosten 2e hands setjes geen drol, helemaal wanneer je het niet erg vind om op staal te rijden in de winter.

Groetjes

Lars
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan