Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Auto vertoont heel vreemd gedrag

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat zwarte rubberlaagje,dat er zo uitziet.heeft volgens mij elke omega wel last van langzamerhand.
en je kan er weinig aan doen,behalve proberen het er af te halen.maar of je zoveel tijd en geduld heb....
die van mij ziet er ook zo uit.en het stoorde mij ook vreselijk en ik negeer het gewoon.
misschien dat anderen nog tips hier over hebben?
 

tonboy

Verbannen
asbak zit met twee schroeven vast, eerst het stalen bakje eruit en dan ver naar achteren, links en rechts, zitten twee schroeven. Dan kan hij er zo uit...
Is die stootrand niet het deurrubber ? Bison-tix lijm is de eenvoudigste oplossing daarvoor.
Maak je geen zorgen over vuil op de auto, vandaag en morgen gaat het erg stormen en regenen....
 

ommie b2

Heer van Stand
Dank jullie, Andre en Ton voor de reacties weer.

Het is inderdaad de deurrubber.... Voor ik dan aan de pruts ga met lijm, eerst maar even goed schoon en droog maken lijkt me... Trouwens, als ik zo kijk zijn alle raamrubbers ook vernieuwd, die zien er tenminste spic en span uit. (nu effe niet dan, maar normaliter wel).

Wat mij verder opviel daarstraks was dat de auto inderdaad even hikte. Terugdenkend aan gedane acties, kom ik op de cruise control. De vorige keer, toen het ook spontaan weer overging en nu dus ook, heeft Jeroen de cruise control gebruikt. Maar niet meer gebruiken dus, vind het toch geen nut hebben...., zal je niet altijd precies 80 of 120 of 130 rijden so what....

En ik heb ook nog een vraag uit de blonde categorie: Sturen. Het valt me op dat de corsa nogal direct reageert op een stuurbeweging. Daarvan dacht ik klein en licht? De Vectra , zwaarder, deed dat niet, maar nu de omega, veel zwaarder, weer wel. Waar heeft dat mee te maken? Heeft dat te maken met de mate van stuurbekrachtiging en zo ja, hoe komt dat verschil?

Slaap lekker straks en voorzichtig op straat vandaag en morgen

Toedels Yvonne
 
Goedemorgen.
het zou kunnen dat in de vectra misschien te weinig vloeistof in de stuurbekrachtiging zat.want ik heb zelf ook een vectra b gehad,en daar eigenlijk nooit problemen mee gehad.en heb daar toch 5 ton mee gereden.of misschien dat de pomp in jullie vectra niet goed was,kan ook natuurlijk.of de bandenspanning maakt ook heel veel verschil .maar ik begrijp dat de omega goed stuurt verder?
 
tonboy zei:
asbak zit met twee schroeven vast, eerst het stalen bakje eruit en dan ver naar achteren, links en rechts, zitten twee schroeven. Dan kan hij er zo uit...
Is die stootrand niet het deurrubber ? Bison-tix lijm is de eenvoudigste oplossing daarvoor.
Maak je geen zorgen over vuil op de auto, vandaag en morgen gaat het erg stormen en regenen....

Bij een B1 wel, maar ze hebben een B2 :)
Daar zit die met 1 schroef (kruiskop) in het midden vast.
Wel het ijzeren gedeelte eruit en dan midden bovenin de schroef losdraaien.

Je zal dan denk ik nog niet veel zien, want wat er achter zit is plastic van het middenconsole.
Daarin zit een stekker die contact maakt met je asbak voor de verlichting.

Dat je niks van de carkit ziet kan kloppen.
De carkit werkt met bluetooth, je hebt dus geen houder nodig om verbinding te maken.
Het feit dat je als je op je telefoon zoekt naar apparaten en ook iets vind bewijst eigenlijk dat je een bluetooth carkit hebt.
Wat de pincode is is natuurlijk een raadsel, meestal 0000 of 1234, maar wellicht dat er ergens in een boekje iets staat.

Als je geen contact maakt vind je dan ook dat apparaat op je telefoon?
 

ommie b2

Heer van Stand
Dank jullie wel weer voor de antwoorden.
@Andre: Tja, dat zou best kunnen, dat die iets te weinig vloeistof in de pomp had of een beetje oud. Maar ik heb dat nooit gek gevonden omdat ik dacht dat dat kwam omdat hij groter, logger en zwaarder was. Wij hebben met deze Vectra ook geen problemen gehad. De Vectra daarvoor wel, dat was altijd spannend wat en of die het zou doen;) Die hebben we in december 2006 gekocht en verkocht dus in januari 2009, dus toch nog wel twee jaar gehad. Dat was ook een B, maar dan een 2 liter uit 2000. Allemaal stations.

@Arjan: Ohh, heeft dus niet zoveel zin om die eruit te gaan prutsen, als daar toch niks spannends zit. Want het eruit frummelen zal wel lukken, maar t mot nog terug ôk eeej....
Ik heb dus net mijn feletoontje laten zoeken naar bluetooth, met de auto voor me in beeld. Er zit weliswaar een muur en dubbelglas tussen, maar hij vindt dus niks. En dat is in zoverre logisch omdat de auto niet op contact staat. Net geconstateerd dat ik de bestuurdersstoel niet naar voren krijg, zit vast of ik heb te weinig kracht nu. (ja, ook geprobeerd toen ik er niet op zat;)) Jeroen heeft hem wel verschoven, dus dat kan wel. Maar goed, zo kan ik niet bij de pedalen. En omdat wij de auto altijd in de versnelling wegzetten, durf ik hem niet op contact te zetten, stel je voor dat ik weer te lomp niet oplet en start;). Ik weet dat op contact zetten net zover de sleutel draaien dat al die rotlampjes aangaan is;).Mij is daarbij ook geleerd dan de koppeling en de rem in te trappen. Probeer het morgen wel even. Zal wel van de storm komen dat ik zo ongecontroleerd ben;). Hoewel het hier al wel weer minder is, windkracht 7 ongeveer.

Ik zat daarstraks even te googlen en kwam een leaflet van Irmscher tegen. Stonden geen prijzen bij, zal niet gering zijn, maar ik zag een voorbumper met mistlampen..... mjammie.... ach, misschien kom ik nog eens uit de loterij.....

Toedels Yvonne
 
ommie b2 zei:
Ik zat daarstraks even te googlen en kwam een leaflet van Irmscher tegen. Stonden geen prijzen bij, zal niet gering zijn, maar ik zag een voorbumper met mistlampen..... mjammie.... ach, misschien kom ik nog eens uit de loterij.....

Toedels Yvonne
Je kan er ook zomaar op een dag tegenaan lopen hoor haha ;-).

Gr. Paul
 
haha die voorbumper is nog beperkt leverbaar.
Kost 800 euro :D

En over je asbak.
Terug is precies het omgekeerde van loshalen.
Kan je niks aan fout doen.

Dat ie niet goed dichtgaat hoort niet.
Of gaat ie wel dicht maar springt ie weer open?
Dat komt nl wel vaker voor.


IJsblok zei:
Je kan er ook zomaar op een dag tegenaan lopen hoor haha ;-).

Gr. Paul


Ja jij wel ja d:)b
 

ommie b2

Heer van Stand
Ohhh, dat valt me dan ergens ook nog wel mee, 800 euro. Niet dat ik dat heb, maar, ik bedoel maar. Tja, er tegenaan lopen zou ook kunnen, das waar, maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat die kans niet zo heel erg groot is;) Die koplampsproeiers zijn ook al erg grappig. Heb ik ook nog niet. En op z'n Zeeuws zou dat zijn: mok ok hè;)

@Arjan, ja, dat terug het omgekeerde is van eruit snap ik. En ik zal ook wel eens een poging wagen van de week. Hij gaat inderdaad niet dicht, net of er wat tussen blijft zitten. Hij blijft ongeveer een halve cm uitsteken. Wat ik toen een beetje typisch vond is dat de aansteker een soort van loszit. Die gaat naar beneden als je de asbak dicht wil doen. De aansteker doet het overigens wel.

Verder ben ik nog een beetje aan het stoeien met de airco/verwarming. Die staat op auto en blaast me toch een partij koude lucht. Niet errug lekker. Ik heb al bedacht dat ik hem van de auto af kan halen, maar ik weet niet hoe dan de rest van de knoppies moet staan. Wie heeft een idee? Ik heb al in het boekje zitten neuzen, maar dat vind ik nu niet echt duidelijk.

Ook in het boekje opgezocht hoe de bestuurdersstoel naar beneden zou moeten kunnen, het lijkt erop dat dat niet meer werkt. Je hoort wel een tik, maar er gebeurt niks. Maar goed, dat heeft ook geen prio nu.

Toedels Yvonne
 
Nou 1tje dan : Wah Sei jie? ;-)
en moet de hè geen eej zijn :D

Je aansteker hoort zo, die vouwt idd naar beneden als je je asbak dichtdoet.

De sproeiers zijn een leuke optie, denk dan ook aan het leidingwerk wat erbij hoort.
Contacteer Berry hiervoor, die heeft dat regelmatig liggen.
Overigens kun je voor zo'n beetje alle onderdelen bij Berry terecht.
Hij rekent schappelijke prijzen en stuurt alles altijd netjes op.

De airco:
Als je nog een keer op auto druk gaat die als het goed is op de normale stand.
Je kunt ook de stand instellen met de pijltjes. Dus dat de wind bijvoorbeeld naar je toe blaast, of ook je voeten, of een combinatie van beiden.

Met de draaiknop stel je de temperatuur in. Als je op de linker draaiknop drukt zet je de rechterkant uit en kun je opnieuw de temperatuur instellen.
Druk je daarna weer op de linkerdraaiknop gaat rechts ook weer aan en staat die op dezelfde temperatuur.

Klinkt lastig, maar ga er maar eens voor zitten en probeer het. Het werkt allemaal vrij logisch.
 
Watvoor stoel zit erin? Ik neem aan zonder geheugenstanden? En welke hoogteregeling werkt er niet van?
Er zit 1 knop die elektrisch de hoogte regelt en 1 grote links voor om handmatig te kantelen. Ik weet van m'n oude omega dat daar een stangetje/sleuteltje bij zat, die moest gebruikt worden in geval van overbelasting van het electrische motortje. Zo kon je het motortje geloof ik ook resetten. Het zou kunnen dat dat motortje bij jou "vast" staat.
De knop om de zitting handmatig te kantelen is bij mijn Omega ook niet al te best, die staat nu voor ons beide goed dus daar blijf ik mooi van af haha.

Gr. Paul
 

ommie b2

Heer van Stand
Goedemorgen heren,

@Arjan: uhhhh, ik ben geen Zeeuw he, dus mijn poging is vast niet al te slecht;) Ik had dat ergens gelezen dat dat mok ôk hè stond voor moet ik ook hebben. Verder zijn er in mijn taal heel veel dialecten terug te vinden. Mijn vader kwam uit de achterhoek, ik ben geboren in Den Haag, 30 jaar in Zoetermeer gewoond, waarvan 15 op het oude dorp, dus plat Zoetermeers. Een rechgesneeje Rotterdammer als vriendje gehad en nu al weer 8 jaar getrouwd met een Bergse Krab, die ook nog eens jarig is op 11-11. En nu dus ook al weer 8 jaar in Zeeland. Ik praat dus van alles wat en heb een geheel eigen taal ontwikkeld;). Ik heb wel wat met taal.... en dus auto's want daar gaat het hier over. :$
Goh, zou mijn nick te veranderen zijn in klepkato :X

Maar even serieus. De auto staat weer thuis en ik dacht nog een keer proberen. Stap in en schuif daarbij zonder dat ik erbij nadenk automatisch de stoel naar voren. Dat is een handeling die ik altijd moet doen, dus nu dus ook op de piloot.... Dus wat ik gisteren heb zitten klooien weet ik dan ook niet, er teveel bij nagedacht zeker.... maar goed, ik kon de auto dus op contact zetten. Ik voel overigens niks geks in de pedalen. Ik heb echter niet doorgestart. Ik dus zoeken naar bleutooth, niks gevonden :? Schiet mij maar lek. Nu weet ik het ook niet meer. Nou ja, zoeken we op.... misschien dat die het alleen doet met een draaiende motor.

Ik heb wel een foto gemaakt van tot hoever de asbak dichtgaat. Sorry voor de bewogen foto, soms tril ik gewoon een beetje, maar wat ik wil laten zien is wel duidelijk denk ik zo.

@Paul, ik heb gelijk ook maar foto's gemaakt van de stoel en van dat rubber bij die deur. Die drukknop aan de zijkant doet dus niks. Als je op de bovenste helft drukt hoor je een tik, maar hij doet niks.







Het gaat dus om het buitenste rubber voor alle duidelijkheid.

Toedels Yvonne
 
Haha grappig dat taal gebeuren.
Ik ben geboren in Middelburg maar al op jonge leeftijd naar Kaatsheuvel verhuisd.
Nu woon ik al weer 6 jaar in Tilburg.
Grappig dat jouw wederhelft uit Berrege komt, want daar woont ongeveer de helft van mijn familie.
Heb daar dan ook menig carnavalsfeest meegemaakt.
Zoetermeer ook nog :) Leuk dialect haha

Voor je stoel heb je denk ik even Peter (Vega) nodig. En je carkit snap ik ook niet.
Voor zover ik weet maakt uiterste contactstand en daadwerkelijk starten geen verschil uit qua beschikbare stroom.
Dus als het met contact aan niet werkt zou het met gestarte motor ook niet werken.
 
Goeie foto ;). Inderdaad, wat Arjan zegt. Vega (Peter) weet hier meer van. Ik denk dat die klik van het knopje is en niet van het motortje? In dat geval moet er even naar de stroomtoevoer van het motortje gekeken worden of naar het motortje zelf.

Gr. Paul
 

Berry

OOP Huisleverancier
Heel simpel de spindel van de hoogte versteling volgen onder de stoel dan zie je een zwarte plastiek behuizing, daar past dop 13 op met verlengstuk, een klein tikkie los draaien en de stoel doet het weer. 8)
 

Andrew

600.000
Wat Berry zegt klopt, heb ik ook wel eens meegemaakt. De spindel zit dan vast en heeft net een tikkie nodig om los te komen.

Een goede remedie is om de stoel niet 100% in de hoogste of laagste stand te zetten, maar net een ietsiepietsie weer terug. Dan kun je namelijk met herhaald heen en weer de spindel meestal wel weer loskrijgen zonder een snoekduik met gereedschap onder de stoel te hoeven maken.

Andrew
 

ommie b2

Heer van Stand
Bedankt weer voor het meedenken. Okee, Berry, als ik iemand met een dopsleutel 13 en verleng tegen kom zal ik hem effe aanschieten;). Het zou wel geweldig zijn als dit zo makkelijk op te lossen is. Ik heb de boodschap doorgegeven, ik ga er vanuit dat dat wel geregeld is morgen.... komt goed en zoeken we op.....

Verder nog effe met die airco aan het klungelen geweest, maar t is nog niet naar mijn zin. Kan hem ook gewoon op eco zetten;) Nee, das flauw, ik puzzel nog wel even verder totdat ik heb wat ik wil. Zo gauw geef ik het nou ook weer niet op;)

Voor nu wens ik een ieder een fijne avond

toedels Yvonne
 

Joep

Verbannen
Hebben jullie een instructieboekje? Daar staat alles in wat je wil weten over de bediening van de gehele Omega. Zowel de stoelen als de Airco unit etc. etc.
Dat de stoel niet werkt had ik met mijn Omega ook toen ik 'm net kocht, paar keer de knop naar beneden drukken en doorgaan, daarna werkte t bij mij weer. Misschien bij jullie ook.<br /><br />-- 30 okt 2013 06:20 --<br /><br />Hebben jullie een instructieboekje? Daar staat alles in wat je wil weten over de bediening van de gehele Omega. Zowel de stoelen als de Airco unit etc. etc.
Dat de stoel niet werkt had ik met mijn Omega ook toen ik 'm net kocht, paar keer de knop naar beneden drukken en doorgaan, daarna werkte t bij mij weer. Misschien bij jullie ook.
 

ommie b2

Heer van Stand
De stoel is nog niet geopereerd vanwege geen tijd. Maar de airco/verwarming doet ut nu wel. Blijkbaar heb ik het toch goed gedaan.

Ja, we hebben een instructieboekje en dat heb ik ook al uitvoerig bestudeerd, maar sommige dingen zijn niet erg duidelijk daarin. Nu is het wel zo dat je moet lezen en dan doen en dat heb ik nog niet gedaan. Maar al doende leert men. En ik blijf rustig doorgaan met het me eigen maken van alle knoppen en handels. Ik zag ook iets op de ruitenwisser wat ik eens nader moet bekijken. Volgens mij kun je daar de tijd van de interval mee regelen.

Zijn er eigenlijk handigheidjes voor de koplamphoogte instelling? Ik vermoed dat het met het aantal mensen en de belading te maken heeft?

Vandaag te horen gekregen dat ik vanwege te verhogen van de morfine de komende twee weken sowieso niet mag rijden en dan moet het bekeken worden. Ik ben dus effe niet zo blij, is morgen wel weer over hoor;)

Toedels Yvonne
 
Ik denk met wat je bedoelt wat op de ruitenwisser hendel zit.zal waarschijnlijk de bediening van de boordcomputer zijn.
en de hoogteverstelling van je koplampen,zit linksonder je lichtschakelaar.dat is dat soort van draaiwieltje.de rechter draaiwieltje is voor je dashboard verlichting.en als je cruise control hebt zit dat op de linkerhendel .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan