Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Auto vertoont heel vreemd gedrag

Status
Niet open voor verdere reacties.

ommie b2

Heer van Stand
@Ralph, niet alleen zijn kleurtje is leuk, hij is helemaal errug leuk;)

Enne, geen idee waar al die touwtjes van zijn. Uit je reactie begrijp ik dat die er niet horen, al zullen ze wel een bepaald nut dienen. (gaat zich ernstig afvragen welk nut dan;))
Ik zag trouwens onder de bijrijdersstoel ook allemaal kabels, ook geen idee waar die van zijn.

Wat voor foto's zijn nog meer interessant? Op een van de foto's is trouwens dat zwarte ding te zien wat ik bedoelde. Al was de foto bedoeld voor de melding van de distributieriem... kleine afwijking naar rechts...

Toedels Yvonne
 

Andrew

600.000
Die rode draad met blauwe stekkertje vanaf pakweg de accu langs en over de motor is niet origineel, het zou een constante plus voor een trekhaakdoos kunnen zijn (zo ja, dan had daar een slimmere optie voor geweest).

Onder de stoelen zitten in elk geval:
- draden voor de elektrische stoelhoogteverstelling.
-draden van de zij-airbag en gordelspanner.

Voorts kunnen er afhankelijk van opties nog draden van de stoelverwarming en geheel elektrische stoelverstelling zijn.
 

yoyo

The UK brothers
Mooi exemplaar en zeker de kleur trekt mij wel, overigens hadden/hebben we hier nog twee van die rooie caravans
op het forum, maar hoe het daar mee gesteld is?......nobody knows.
 

ommie b2

Heer van Stand
Iedereen bedankt voor de reactie.
@ Johnny, voor zover ik kan beoordelen zit de orginele radio er nog in. Op foto's van andere Omega's zag die er hetzelfde uit en hij is in ieder geval gekoppeld aan het display in het dashboard. Ik kan nu geen foto maken maar zal dat gauw doen.

Een trekhaak doos kan heel logisch zijn: op deze foto staat nog een ander interessant detail;)


Hmmm, kijk net zelf effe is de Vectra toch van de site, wellicht verkocht. Nou ja, so be it. Maar er moet dus nog een andere houder op in combinatie met opgelegde platen;)

Vandaag Jeroen weer helemaal zien genieten, zat helemaal tevreden te hummen, zijn manier van meezingen, onderweg en terug naar en van Roosendaal. En hij heeft een aantal keren nogal geschokt geconstateerd dat hij te hard reed 8)
Kortom, hij was vandaag ernstig tevreden met zijn hartedief. (Ja, met mij ook;))

Maar ik ben dan wel weer geïnteresseerd in een andere aansluitmanier van dat trekhaakding.

Enne Jacco, als je je geroepen voelt...... leef je vooral uit. Alle hulp is welkom, heel graag zelfs....

Toedels Yvonne
 

Andrew

600.000
ommie b2 zei:
Maar ik ben dan wel weer geïnteresseerd in een andere aansluitmanier van dat trekhaakding.

Er ligt een kant-en-klare stekker in de kofferruimte waar de originele kabelboom van de trekhaakdoos direct op aangesloten kan worden en daarin zit ook een constante 12 Volt, alleen moet je die "activeren" door in de zekeringkast een extra zekering te plaatsen.

Ik zie dat de achterklep van jullie Omega het bekende roestplekje direct onder de achterruitenwisser heeft |:(

Andrew
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat is helaas een bekend plekje, gaan ze allemaal roesten. Is zelfs een terugroepactie voor geweest destijds.
 

ommie b2

Heer van Stand
Dat plekkie is inderdaad een berucht Opel euvel, want beide Vectra's hadden het en zelfs Truus heeft het.
Wat ik nog niet eerder had gezien is dat er zelfs op de ruitenwisser zelf roest zit. Neemt niet weg dat ik het wel lelijk vind. Bij de rode Vectra is er toen wat verf op gedaan en dat ook niet alles, want het roest er vrolijk doorheen. Zoeken we op als het schip met geld komt;)

Andrew, Ik heb al twee keer languit achterin de omega gelegen, met laden, maar ik ben nog geen stekker tegen gekomen. Zit dat dan misschien bij het reservewiel? Daar heb ik nog niet gekeken, krijg ik ook niet open. Zal het Jeroen een keer vragen om te doen, dan kan ik sowieso daar eens in kijken. Nogmaals, ik ben niet nieuwsgierig, maar ik weet graag alles.

Inmiddels doet de centrale deurvergrendeling het niet meer, ook niet af en toe. Ik heb Jeroen dus wel aangegeven dat hij moet omkijken naar een ander motortje daarvoor. Ook dat hij daar niet te lang over moet doen;). Ik zal morgen een foto proberen te maken van het dashboard. Ik zag trouwens op een van mij foto's ook dat die geribbelde slang die van dat zwarte blok afkomt, vergeef me mijn technisch onbenul, niet netjes tot het eind gesloten is, een beetje wijkt. Is dat erg? Of is dat gewoon een mantel? Wat is dat zwarte blok eigenlijk? Wat boven dat ding met die sticker zit? En dat ding met die sticker?

Als iemand mij daar antwoord op wil geven, graag. En als het kan met de functie erbij?

Fijne avond en toedels
Yvonne
 

Vega

Medewerker
Administrator
Reservewiel eruit, krik eruit in de opening die je daar ziet lopen wat kabels, daar zit de stekker als die niet gebruikt is dan zit die met een tape vast aan de andere kabel.

Is een mantel.

Die doos voorop de motor als je die bedoelt is een kabelgoot.

Waar de sticker opzit, daarachter zit de distributie.
 

ommie b2

Heer van Stand
Ohhh okee, dank je wel Peter. Ik zal er gauw eens gaan kijken. Vandaag gaat helaas niet lukken;), Ook de foto's niet, maar wat in het vat zit verzuurt niet toch?

Zou het lastig zijn als jullie idee klopt en die draden van de trekhaak komen, om dat te maken zoals het hoort? Want dat lijkt me wel beter en misschien veiliger? En wat dat eventueel zou gaan kosten? Want ik zal dat moeten laten doen, ik kan mijn handen nog te weinig gebruiken en Jeroen is hmmm, ja, uhhh gewoon verschrikkelijk onhandig;)
En hebben jullie enig idee hoe duur zo'n motortje is voor de centrale vergrendeling?

En dat bedoelde ik inderdaad Peter, dank je wel weet ik dat ook weer. Ga ik nog even verder, onder dat ecotec zit de motor (toch), de cilinders en die dingen? Wat is die zwarte trommel links voor met die hele brede slang eraan? Voor de koelvloeistof? Sorry jongens, ik ben blond en vrouw, maar wel leergierig;)

Toedels Yvonne
 

Vega

Medewerker
Administrator
Zo'n originele aanhangerstekkerdooskabel is niet goedkoop, die is plug en play en alles werkt zoals het moet.

Deur servo iets van €60, maar vraag Berry eens mss heeft hij ze nog liggen.

Ja dat is de motor, die zwarte doos :+ dat is het luchtfilter. Het doorschijnende vat daarboven met hopelijk rode koelvloeistof is het expansievat voor de koelvloeistof.
 

ommie b2

Heer van Stand
Wat fijn deze reacties. Heel erg bedankt weer.

Ik bedoelde inderdaad die 'doos' die onder dat koelvloeistofding zit. Die herken ik wel gelukkig das best handig als je die eens bij moet vullen;) En aangezien ik dat soort klusjes altijd mag doen, zoek ik die dingen het eerst. Ben er trouwens mede op gezakt op mijn eerste rij examen. Die meneer kon mijn zelfbedachte term niet echt waarderen, die man had sowieso geen humor. De koelvloeistof is goed gelukkig, ook van niveau nog denk ik. Hij blert er in ieder geval niet om en dat deed de Vectra wel met grote regelmaat en als ik dan wilde gaan kijken was dat check koelvloeistof weg.... nou ja, das nou niet meer mijn probleem.

Berry, dat zou fijn zijn, allebei denk ik, moet ik eerst overleggen en bekijken of die draden inderdaad van de trekhaak zijn. Want misschien zit dat wel gewoon helemaal goed en zijn die draden ergens anders van. Ik zat later te denken in combinatie met die draden onder de bijrijdersstoel, een cd wisselaar of zo? Want onder die stoel is echt geen porum, heb ik nog nooit zo gezien, allemaal draden die er onder geprutst zitten. Als die daar horen zouden die toch wel netjes weggewerkt zijn denk ik zo.
In ieder geval overleg ik het en ik kom er zo snel mogelijk op terug.

Peter, kun je me nog meer vertellen aan de hand van mijn eigen foto's over het binnenste van de auto? De motor heeft benzine nodig, de tank zit achteraan. Hoe komt die voor bij de motor? Via een leiding lijkt me logisch, maar waar loopt die dan? En waar zit die brandstofpomp dan? Je ziet wel vragen genoeg, misschien hele onlogische, maar voor mij bedoeld om het logischer te maken.

Fijne avond allemaal
Toedels Yvonne
 

Vega

Medewerker
Administrator
ommie b2 zei:
Peter, kun je me nog meer vertellen

Ik kan heel veel vertellen, het meeste is onzin. :+ _O-

De benzineleidingen lopen via de onderkant van de auto aan de rechterkant naar voren, brandstofpomp zit in de tank zelf.

Volgens mij kan je beter een keer bij iemand op bezoek gaan en dan al je vragen stellen onder het genot van :k
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan