Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Auto vertoont heel vreemd gedrag

Status
Niet open voor verdere reacties.

ommie b2

Heer van Stand
Hahahahaha, en ik zou het zo geloven ook nog;)....

Ja, misschien is dat wel handiger... en dat komt ook wel.....
of vind je het vervelend al die vragen? De meeste lekker naar de bekende weg.... maar als ik het vraag weet ik het echt niet of niet zeker in ieder geval.

Zelf ben ik opgeleid tot leuterteut (maatschappelijk werk), en daar doe je niet zo veel met techniek.

toedels Yvonne
 
Waarom haal je het draadje niet los bij de accu.
Als dan alles in de auto nog werkt zoals het hoort ben je een stap verder.
Je kan dan evt nog een aanhanger erachter hangen en kijken of daar alle verlichting het dan doet.


De draadbende onder de stoel, zitten daar dezelfde kleuren bij?
Grote kans dat het dan idd daarvan is. Het zijn in ieder geval geen originele draden en ze hebben ook niet de originele kleuren die opel gebruikt.
Het moet dus voor een accessoire zijn. Kan ook van een (niet meer aanwezige) carkit zijn.
Hoor je na dat je contact volledig aan hebt gestaan een pieptoon?

Zoek eens met je telefoon naar bluetooth apparaten als je contact en radio helemaal aanstaan.
Misschien dat je een Nokia CK.. vind.
Zo ja, kun je evt weer die draad bij de accu losmaken en nog een keer zoeken naar het bluetooth apparaat.

Die deurmotor vervangen is zelf te doen, maar je moet er wel een beetje handig voor zijn.
Uit jouw woorden maak ik op dat dat niet zo is, dan kan je het denk ik beter door die bevriende monteur laten doen.
Dus motortje bij Berry kopen en dan bij die monteur in laten bouwen.
Is ongeveer 30 minuten werk, dus valt best mee.
 
ommie b2 zei:
Hahahahaha, en ik zou het zo geloven ook nog;)....

Ja, misschien is dat wel handiger... en dat komt ook wel.....
of vind je het vervelend al die vragen? De meeste lekker naar de bekende weg.... maar als ik het vraag weet ik het echt niet of niet zeker in ieder geval.

Zelf ben ik opgeleid tot leuterteut (maatschappelijk werk), en daar doe je niet zo veel met techniek.

toedels Yvonne

Het leuke van dit draadje is dat iedereen op deze manier mee kan leren over de techniek van zijn/haar Omega. Het is een soort open workshop geworden. _/-\o_
Ik ben zelf geen technisch onbenul, maar ik heb zo tussen de "gesprekken" door toch veel opgestoken over het hoe en waar in de Omega. O-)

Eerlijk gezegd, geniet ik wel van dit draadje. De vragen zijn lekker eenvoudig en de antwoorden simpel en duidelijk. Ga zo door, zou ik zeggen! *O* *O* *O*
 

ommie b2

Heer van Stand
Dank je wel Ton, ik heb al een stuk gelezen en het is inderdaad verhelderend.

@Arjan, ja, vind je het gek als ik zeg dat ik dat niet goed durf? Maar je suggestie om met de foon te kijken naar een eventueel aanwezig bluetoothapparaat is geweldig. Het grappige is nu dat ik dan gelijk wil gaan kijken, auto staat voor de deur, maar de reservesleutel is ook met de baas mee. Errug handig. Het uitzicht is wel leuk, dat dan weer wel. Ik kan er dus niet in en hem ook niet op contact zetten. Want als ik dan iets vind, inderdaad een afwezige carkit of zo, zou ik die draad wel durven loshalen....(waar ik hem dan vervolgens zou moeten laten is weer een ander verhaal, want de andere kant zal dan wel ergens onder het dashboard zitten of zo. Maar weer terugdoen in eerste instantie;))
Het zou dan in ieder geval duidelijk zijn waar het van is.

De draden onder de stoel zijn geel en blauw (dacht ik) en dus van een andere kleur, lijken een beetje op coax qua dikte en vorm...

Okee, dat motortje vervangen valt dus wel mee.... zal het voorzichtig eens vragen :$ . Hij had al aan Jeroen gevraagd waarom hij de Vectra verkocht heeft, want die was technisch 100% in orde... misschien overgevoelig, maar ik proefde daaruit dat er nog wel meer dingen niet helemaal tof zijn aan deze auto...... Aan de andere kant is dat een echte Zeeuw, die misschien niet zo van follow your dream is;). Ik zou er dan ook eventueel mee naar de dorpsgarage kunnen, die willen meestal tegen normale betaling uiteraard ook wel wat doen. Voordeel is dan dat ik mee kan kijken....

In ieder geval bedankt weer voor het meedenken en je duidelijke uitleg waar ik weer mee verder kan. Mocht je nog meer briljante ideeën hebben hoor ik ze graag.

Toedels Yvonne
 

Joep

Verbannen
Mis je bij de stoel niet gewoon het afdekkapje dat tussen de dorpel en de stoel zit? Kijk even aan de andere kant of het kapje er daar wel op zit. Ik denk dat die kabels die jij ziet van de airbags en de elektrische verstelling etc. zijn.

Eventueel wil ik jullie best helpen met dat motortje, maar jullie wonen denk ik niet in de buurt.
 
Joep zei:
Mis je bij de stoel niet gewoon het afdekkapje dat tussen de dorpel en de stoel zit? Kijk even aan de andere kant of het kapje er daar wel op zit. Ik denk dat die kabels die jij ziet van de airbags en de elektrische verstelling etc. zijn.

Eventueel wil ik jullie best helpen met dat motortje, maar jullie wonen denk ik niet in de buurt.

Tsja, wat is niet in de buurt :D
We zijn ook samen naar het hoge noorden gereden he :D
 

ommie b2

Heer van Stand
@ Jean, bedankt voor je leuke reactie. Ik ben blij dat je er ook nog wat van opsteekt, ben ik niet de enige;).

@Joep, ik zal zo gauw ik in de gelegenheid ben kijken of er soms iets mist aan de stoel, maar ik zat buiten en was via de achterdeur aan het graaien naar die plug die klem zat tussen de middenconsole voor. Ik keek dus van achteraf onder de stoel;). En zo weet ik gelijk dat daar dus de kabels lopen van airbags etc.... weer wat geleerd.
Wat lief van je dat je zou willen helpen en wat is inderdaad niet in de buurt. Nee, t is niet om de hoek nee, maar ook weer niet zo heel ver weg. Wij wonen op de hoek van het kanaal door Zuid Beveland en de Oosterschelde, een heel mooi stukje Zeeland als je van water en weidsheid houdt. Zeker niet vervelend om een rond te toeren :*) en voor jou niet zo moeilijk te vinden, gewoon de a 58 volgen richting Vlissingen en dan afrit 33. Je zou er zeker een goede daad mee doen. Ook zonder iets te knutselen ben je welkom hoor. En Arjan natuurlijk ook.

Als het goed is is de auto morgen ook thuis, moet ik wel effe om de sleutel vragen, en zal ik eens kijken of ik een en ander op de foto kan krijgen.

Ik zag ook dat er allemaal krassen zitten op de deurgrepen enzo, net of er iets opgeplakt heeft gezeten. Ook dat zal ik fotograferen en dan weten jullie misschien hoe ik dat weer mooier kan krijgen....

Wordt vervolgd dus weer.

Toedels Yvonne
 

ommie b2

Heer van Stand
Nou, foto's zitten er niet in vandaag. Niet alleen heeft Jeroen nog steeds de extra sleutel in zijn jaszak zitten, maar ik onderhoud op dit moment ook een zeer innige relatie met de wcpot, dus vandaag effe niet. Nou ja, morgen de hele dag de tijd....

@Henri, logisch, maar dit zit overal op de zwarte delen, vandaar mijn conclusie dat daar wat geplakts op gezeten moet hebben.

@Frans, ik hou het in mijn achterhoofd, al is daar momenteel geen plaats vanwege de migraine;). Bedankt in ieder geval voor het aanbod.

Ga gauw weer gestrekt

Toedels Yvonne
 

ommie b2

Heer van Stand
Daarstraks een klein onderzoek gedaan naar de kabel die van de accu komt. Arjan, je had gelijk, die is dus van een carkit. Want, in de auto gezocht naar een bluetoothapparaat en hij roept vervolgens telefoon. Ik heb de draad nog niet losgemaakt, maar het lijkt me dus wel logisch. Er zit aan het stuur ook radiobediening en aan de rechterkant ook knoppen die niets meer doen behalve dat het ineens stil is zonder muziekje.

Ik zag dat er nog een foto is van de motor enzo die ik nog niet geplaatst had. Misschien zijn hier nog bijzonderheden op te zien? Daarnaast de foto van de radio en dat zwarte wat ik bedoel. De draden wensten niet goed gefotografeerd te worden, maar misschien zien jullie er wel wat aan....

Voor wat betreft dat motortje van de CV. Jeroen wil eerst weten wat een nieuwe kost incl. zijn personeelskorting. Ik begreep dat de auto de afgelopen dagen de auto thuis is gebleven omdat Jeroen dacht dat tie weer gek ging doen en de corsa goedkoper rijdt. Nou, ik heb niets gemerkt. Ja, een keer bij het optrekken bij het stoplicht en dat leek mij een kwestie van te weinig gas en te hoge koppeling;) Dus als hij dat bedoeld is er niets aan de hand. Ik heb het wel gevraagd, maar krijg geen antwoord;). Ik vind het alleen wel heel erg jammer dat hij zo onzeker is. Maar goed, als we dan zoals vandaag samen weg zijn en alles top gaat zou hij het liefst blijven rijden;). Dan geniet hij er dus wel van. Was het een gekke gedachte van mij dat elke auto anders reageert op de pedalen en hij mogelijk alleen nog moet wennen?

Dan nog de foto's:





 


Leuke foto vanaf de los wal in wemeldinge ( kanaal door zuidbeveland ) :)

@Vega ja ik zag ook zoiets ,tijd voor de schoonmaak :+
 

ommie b2

Heer van Stand
Klopt allebei, morgen ga ik stofzuigen aan de binnenkant.....

Is inderdaad de Loswal Rene. Wij wonen in Wemeldinge. Alle foto's zijn in de omstreek gemaakt. De vorige bv aan de Yersese kant van het kanaal en de eerste op de dijk tussen Wemeldinge en Kattendijke. En onder de kap gewoon. Ik meen al ergens gelezen te hebben dat je ook uit Zeeland komt. Ben nu wel benieuwd van waar;).

Maar blijkbaar heeft er dus een telefoontoestand ingezeten. Zou dat dan ook weer operationeel te maken zijn?

Ik las ook ergens hier dat dat zwarte een soort rubberlaagje kan zijn. Maar het ziet er nu lelijk uit, daarom, wat kan ik er mee?

Geniet van het weekend,

Toedels Yvonne
 

ommie b2

Heer van Stand
@ Arjan, ik heb het geprobeerd, maar mijn telefoon zegt dat hij geen verbinding kan maken. Dus dat gaat zo niet in ieder geval. Maar ik dacht als het er nou toch zit, is het misschien een lollige extra;) In de auto zelf zie ik niets wat wijst op een houder of iets dergelijks, ook geen vreemde draden op of aan het dashbaord. Wel kan de asbak niet dicht, die lijkt niet genoeg ruimte te hebben, dus wellicht dat daar wat achter gepriegeld is. Ik heb nog niet gekeken of ik de hele asbaktoestand eruit kan krijgen.

@Slurpy, fijn om te horen, ik begon me al een beetje schuldig te voelen. Ik weet dat veel mensen het smerig vinden te roken in de auto. Als ik zelf rij rook ik ook niet, maar met meerijden dus wel, behalve als we kinderen of dieren in de auto hebben. Jeroen is meer een stoomboot in de auto;)

We zijn net weer lekker wezen zweven, helemaal top.... echt een plezier.

Wat ik zag was dat aan de bestuurderskant op de dorpel een rubber stootrand zit die steeds loskomt. Dan klik ik hem weer vast, maar ik voel dat er veel spanning op staat, waardoor die weer losschiet. En dan zie je dat het wat krom is. Hoe zou ik dat wat beter vast kunnen zetten?

Ik zag net dat rijden door de polder met al dat slik op de weg niet erg bevorderend is voor het uiterlijk van de auto, hij is wel heul erg vies nu;)..... Maar even wat water overheen gooien tot het ergste eraf is;)

Toedels Yvonne
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan