ciaobapao
Donateur 2023
Hallo luitjes,
na wat omzwervingen via een BMW Compac 1.6i '95, een BMW 318i Touring '96 en een Audi 80 2.0i '92 (binnen 3 maanden tijd) heb ik vandaag weer een Omega gekocht. Een 2.5 V6 CD Business aut. sedan uit 1996. Ik had mijn profiel nog niet verwijderd van dit forum. Kennelijk niet voor niks.
De Compac vonden de dames van het thuisfront te krap. Die heb ik toen maar na een paar weken gewisseld voor de 318 Touring. 5-deurs, dus makkelijker instap voor de passagiers achterin. Begon na een dag de motor te stotteren! Na diverse zaken vervangen te hebben waarbij het stotteren niet ophield, de auto maar verkocht aan een monteur. Die heeft de koppakking en de krukassensor moeten vervangen. Vervolgens een Audi 80 uit '92 aangeschaft (185.000) op de teller van 1e eigenaar. Elk jaar zijn beurten gehad en in zeer goede staat. Maar ja dat bleek wel saai rijden te zijn met zo'n ouderwetse 2 liter mono-pointinjectie motor (90 pk) met voorwielaandrijving. Was niet vooruit te branden met accellereren.
Begon de Omega toch al weer te missen met zijn achterwielaandrijving en de kick-down van de automaat, het luxe interieur. Had spijt dat ik hem verkocht had voor weinig. Wilde goedkoper uit zijn met lichtere auto's, maar heeft me alleen maar meer geld gekost dan de belasting die ik dacht te besparen en minder rijplezier. Onder het motto: "life is too short to drive a dull car" mijn zinnen toen toch maar weer gezet op een Omega.
Zag deze Omega gisteravond staan via internet bij een garage in Noord Holland voor een prijs binnen mijn budget. Wel een 2.5 V6 (benzinekosten) maar na een proefritje vandaag was ik helemaal om. Lekker hoor zo'n 6 cylinder. Dan maar weer een paar tientjes extra wegenbelasting en benzine, maar het was "like coming home" toen ik vanmiddag weer in een Omega aan het rijden was.
Voor de aanschafprijs en bouwjaar een nette auto. Alle snufjes werken, behalve de airco. Heb er wel een goed-werkende electrische schuif-kanteldak voor in de plaats. Stabilisatorstang hoor je rammelen op klinkerwegen en de remblokken vóór moeten eerdaags vv worden. Wat onbalans in de voorwielen (trilt wat boven de 100 km). Maar afwachten hoe de motor zich houdt. Heeft 292.000 gelopen (distr.riem vv bij 250.000).
Bijgaand pics:
Goodbye Audi 80, hello Omega!
na wat omzwervingen via een BMW Compac 1.6i '95, een BMW 318i Touring '96 en een Audi 80 2.0i '92 (binnen 3 maanden tijd) heb ik vandaag weer een Omega gekocht. Een 2.5 V6 CD Business aut. sedan uit 1996. Ik had mijn profiel nog niet verwijderd van dit forum. Kennelijk niet voor niks.
De Compac vonden de dames van het thuisfront te krap. Die heb ik toen maar na een paar weken gewisseld voor de 318 Touring. 5-deurs, dus makkelijker instap voor de passagiers achterin. Begon na een dag de motor te stotteren! Na diverse zaken vervangen te hebben waarbij het stotteren niet ophield, de auto maar verkocht aan een monteur. Die heeft de koppakking en de krukassensor moeten vervangen. Vervolgens een Audi 80 uit '92 aangeschaft (185.000) op de teller van 1e eigenaar. Elk jaar zijn beurten gehad en in zeer goede staat. Maar ja dat bleek wel saai rijden te zijn met zo'n ouderwetse 2 liter mono-pointinjectie motor (90 pk) met voorwielaandrijving. Was niet vooruit te branden met accellereren.
Begon de Omega toch al weer te missen met zijn achterwielaandrijving en de kick-down van de automaat, het luxe interieur. Had spijt dat ik hem verkocht had voor weinig. Wilde goedkoper uit zijn met lichtere auto's, maar heeft me alleen maar meer geld gekost dan de belasting die ik dacht te besparen en minder rijplezier. Onder het motto: "life is too short to drive a dull car" mijn zinnen toen toch maar weer gezet op een Omega.
Zag deze Omega gisteravond staan via internet bij een garage in Noord Holland voor een prijs binnen mijn budget. Wel een 2.5 V6 (benzinekosten) maar na een proefritje vandaag was ik helemaal om. Lekker hoor zo'n 6 cylinder. Dan maar weer een paar tientjes extra wegenbelasting en benzine, maar het was "like coming home" toen ik vanmiddag weer in een Omega aan het rijden was.
Voor de aanschafprijs en bouwjaar een nette auto. Alle snufjes werken, behalve de airco. Heb er wel een goed-werkende electrische schuif-kanteldak voor in de plaats. Stabilisatorstang hoor je rammelen op klinkerwegen en de remblokken vóór moeten eerdaags vv worden. Wat onbalans in de voorwielen (trilt wat boven de 100 km). Maar afwachten hoe de motor zich houdt. Heeft 292.000 gelopen (distr.riem vv bij 250.000).
Bijgaand pics:
Goodbye Audi 80, hello Omega!