Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Jevv's Omega pech

Neuh, valt mee gelukkig. Een schokbreker bijvoorbeeld, zo gebeurd. Wat me wel verbaasde was dat ie zei dat m'n carterbak lekt. Dit is eigenlijk afkeur maar heeft ie voor nu even door de vingers gezien omdat er geen tijd meer was om dat te doen (niet verder vertellen :P). Geen grote lekkage anders had ik dat moeten merken met olieverbruik. Voor zover ik weet verbruikt ie geen druppel. Weet wel dat m'n carterbak nog behoorlijk vies is van een oude lekkage erboven. Binnenkort maar eens op onderzoek uit dan.
 
Is dat echt afkeur? De carterbak?
Mijn zwagertje heeft ook last van lichte lekkage en daar werd bij de keuring expliciet over gezegd dat dat voor de apk niet uitmaakt.
Overigens heeft hij wel meteen keurig een pakkinkje besteld en wordt deze een deze dagen vervangen.
 

Joep

Verbannen
Bij mij op de keuring werd me verteld dat een auto best olie mag lekken/zweten. Zolang er geen druppels op de grond komen... Lekker vaag dus.
 

richard66

500.000+
Is mooie dat het allemaal is goede gekomen .
En kan je er verlopig weer een jaar weer een jaar tegen .

Na mijn weten is olie of zweten van het blok geen afkeur .

Anders bij berry een lek bak halen van een diesel en er onder maken zien ze het niet mee op de keuring . _O-

Gr Richard.
 
Ik had zelf ook het idee dat het geen afkeur is, maargoed, het zal wel :P. Wat je zegt, Richard, ik kan er voorlopig weer een jaar tegenaan :).
 
Ben nog steeds heerlijk aan het genieten van m'n Omega. Heeft me tien jaar van m'n leven gekost maar hij loopt echt heel nice!

Even een klein dingetje, heb Berry en Richard al benaderd, helaas zonder succes, dus bij deze een oproep. Wie heeft er voor mij een kapje voor op de kentekenverlichting? Deze dus:



Die op de foto zat dichtgekit omdat het klipje is afgebroken, alleen niet zo heel goed. Toen ik er even een beetje aan ging zitten (er komt binnenkort een LEDje in) ging hij vrij makkelijk los. Nu blijft hij niet meer zitten dus heb ik er maar even voor nood duct tape op gedaan :P.

Dussssss, wie o wie kan mij hierbij helpen? :P
 
Hoi Jevv

Ik heb hier nog een sloop Opel staan zal eens kijken of er daar 1op zit voor je kentekenverlichting.

Gr. Wilfred :w
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Heb je de nieuwprijs bij de VOD al opgevraagd voor dat kenteken-licht?>
Ik heb dat destijds in de B2 ook stuk gehad, ook het lipje, die plastic verduurd volgens mij jammer genoeg snel.
Gewoon nieuw gekocht, om die reden van verduren.
 
Nee, eigenlijk niet. Op de EPC staat ie niet los aangegeven, maar de hele unit ineen. Ik ging er dus eigenlijk vanuit dat ze die kapjes niet los verkopen...
 
Illuminat0r zei:

Zo staat het technisch gezien ook in je vorige reactie zie ik. Niet goed opgelet, haha. Heb het vlak voor de kerstvakantie veel te druk om bij een VOD langs te gaan, dus ik wacht nog ff hier af of mensen er een hebben liggen, anders wordt het over twee weken ff kijken of er nog ergens een VOD open is :p.
 
Hiiii,

Lang niks aan de Omega gedaan, heb heel weinig tijd op het moment.

Vorige week had ik even een paar uurtjes vrij en besloot ik LEDjes te gaan inbouwen in m'n interieur. Nu ziet het volgende beeld er best nice uit in het donker:



Komt op de foto niet geheel tot zijn recht, maargoed.

Wat jullie waarschijnlijk al opvalt is dat het backlight van de lcd schermpjes het niet meer doet. Daarnaast doet het licht achter m'n kilometerteller het ook niet meer, als ik richting aangeef naar links knippert er ook geen groen pijltje (als ik rechtsaf moet, rechts wel) en het belangrijkste: Als ik hem start licht alleen nog het handremknopje op. Oliedruk, MM etc doen het niet meer. Iemand die weet hoe dit zou kunnen komen? Ik heb de volgende LEDs toegepast:



Wat misschien handig is om te vermelden. Het lampje bij de knoppen voor de mistlampen heb ik er ook uitgehaald. Deze zat gesoldeerd en er zit nog geen nieuwe in. Zou dit het probleem kunnen zijn? Heb het zekeringenkastje al nagelopen en niets ontdekt...
 

ommie b2

Heer van Stand
Geen reactie op je niet werkende lampjes, maar wel een felicitatie met je verjaardag;)

Leuk trouwens, de lampjes die het wel doen....
 
Bovenaan