Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Barry: dat jullie (drie) maar lang samen, en gelukkig, mogen zijn.
En dan bedoel ik niet de GT maar de Omega, hè... dat moge duidelijk zijn _O-
 
absoluut ruud ,ben weer een ervaring rijker maar er gaat toch niks boven me omi d:)b

en namens mijn me vrouwtje en me omi bedankt voor de reactie's *O* *O*
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Vandaag de diff vervangen:
<a class="postlink-local" href="http://forum.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=51&t=1098&p=29914#p29914" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=51&t=1098&p=29914#p29914</a>

Komt er uiteraard snel weer onder

edit: ook nog wat velgen gepoetst, 3 sets maar enkel met zeep. (nog geen polish)
 
A

Anonymous

Gast
Vandaag weer een kleine modificatie uitgevoerd aan het wel bekende rubbere stripje achter de grill, op z'n tijd heeft elke Omega hier last van. Tot op de dag van vandaag wist ik geeneens dat deze na verloop van tijd krimpen, en dus aan vervanging toe zijn.
Dus vanaf nu rijdt mijn Omega rond met een nieuw rubbere strip.

Met dank aan de opmerkzaamheid van Ruud. _/-\o_
 

Vega

Medewerker
Administrator
@Carenbar
Beiden gefeliciteerd.

@Illuminat0r
Stijn wat is er mis mee?

Gisteren Andrew geholpen met een storing in de Xenon hoogteregeling, na het uitlezen met de Tech 2 kwamen er twee storingen uit. De een was de rechter stelmotor de ander was de voorste hoogste sensor.
Na het vervangen van de rechter koplamp stelmotor bleef alleen alleen de storing van de voorwiel hoogte Xenon sensor nog staan, helaas had Andrew nog andere plannen en kom niet langer blijven.
Wordt vervolgd.

Tevens ook nog wat spullen van de oude Omega van Walter afgehaald.

De rubberen gril strips afgegeven en die waren er in trek.
 

Andrew

600.000
Vega zei:
Gisteren Andrew geholpen met een storing in de Xenon hoogteregeling, na het uitlezen met de Tech 2 kwamen er twee storingen uit. De een was de rechter stelmotor de ander was de voorste hoogste sensor.
Na het vervangen van de rechter koplamp stelmotor bleef alleen alleen de storing van de voorwiel hoogte Xenon sensor nog staan, helaas had Andrew nog andere plannen en kom niet langer blijven.
Wordt vervolgd.

Nou, dat hoef ik dus zelf niet meer te vertellen, je was me voor Peter :)

Andrew
 
zo gistere met cherrybomb erop gekomen :)
en hoor eigelijk geen verschil met de orginele demper moet nog een kant doen de rechterkant maar daar zit net een bocht in dus even uitzoeken hoe we dat makelijk kunnen doen.
had eerst een stale buis ertussen vanwege me apk maar dat maakte een vervelend geluid dus hoorde ik me ope filter niet maar nu gelukkig wel:)

heb dus gistere lekker rustig van heerhugowaard naar tiel gerede:) geen brommend geluid meer om me kop rijd heerlijk en dan die kickdown met de openfilter erop :9~
vooral in de tunnels is dat een suc6 als van de week tijd heb maak ik even een video
ben vandaag wel even bezig met het wassen van de omega parkeerplaats bij Appelpop was geen suc6 met de bagger.
moest eruit getrokken worden door een traktor daarzo beetje jammer weer zelfs met de sneeuwstand had ie er geen zin in doeken ervoor gelegt maar geen beweging in tekrijge >:)
eerste keer dat ik heb vast gestaan met de omega zelfs in de sneeuw kwamen we altijd weg

hier een foto hoe de omega ernu bijstaat. gelukkig had ik me 19inch er niet onder anders zou dat beetje zonde zijn geweest :)

1405866864_6__3sT.jpeg


1405867551_6_LNsO.jpeg


zo nu lekker poetsen beetje jmmr had um vorig weekend helemaal al in de poets gezet:( was ik al 3 uur bezig maja houd me van de straat zegge ze dan

grt daan
 

Andrew

600.000
Vega zei:
Gisteren Andrew geholpen met een storing in de Xenon hoogteregeling, na het uitlezen met de Tech 2 kwamen er twee storingen uit. De een was de rechter stelmotor, de ander was de voorste hoogste sensor.
Na het vervangen van de rechter koplamp stelmotor bleef alleen de storing van de voorwiel hoogte Xenon sensor nog staan, helaas had Andrew nog andere plannen en kon niet langer blijven.
Wordt vervolgd.

Een eerste vervolg is, dat ik Inmiddels weet wat er aan de hand was en is met de automatische hoogteverstelling.

Allereerst heb ik de defecte stelmotor eens opengemaakt. Daarin trof ik de gevolgen aan van een waterlekkage. Het E-motortje ligt met de aansluitingen op 2 contacten op een printje. Deze contacten waren zwaar gecorrodeerd. Ook de rotor van het motortje zat muurvast, geen wonder dat dit niet meer werkte. Na een behandeling met contactspray, vervolgens geduld en wat perslucht bleek het motortje weer te draaien als een tierelier. Alle onderdelen schoongemaakt (ook de potmeter die erin zit maar even in de contactspray) en volgens mij is dit weer een correct werkende (reserve)unit.

Daarna eens bij de vooras gekeken. De sensorarm lag dus los van de sensor zelf, net zoals eertijds bij de achteras. De oorzaak was ook niet moeilijk te vinden, 1 van de kogelgewrichten van het asje tussen sensorarm en wieldraagarm zat muurvast. Dat kogelgewricht is weer soepel en gangbaar gemaakt en de sensorarm zit weer op zijn plek in de sensor gedrukt. En zowaar, de melding in de boardcomputer ‘lichtstand dimlicht’ is verdwenen :*) Alleen nu even afwachten of die sensorarm op zijn plek blijft zitten, voor mijn gevoel gaat tie er wat te gemakkelijk uit. Zo nodig daar nog wat aan doen.

Voordat Master Chief Montage nogmaals met zijn TECH-2 eraan gehangen wordt :) om de hoogteverstelling te kalibreren ga ik de andere stelmotor ook even openmaken en zo nodig cleanen.

Andrew
 

Vega

Medewerker
Administrator
Volgens de EPC is de koppelstang (13) los te krijgen, door de weersinvloeden en het vele bewegen van de sensor slijten de kogelgewrichten met alle gevolgen van dien.

de8pvp.jpg
 
Zo,

Heb me 4 dagen met mijn DAP 900 uitgeleefd.

De eerste 2 dagen was de Omega van mijn ouwe lui aan de beurt
De 2 dagen erna was mijn beestje aan de beurt.

Ook nog even de bijna 20 jaar oude (klok gave !) Micra van mijn vriendin een beetje opgefrist.
Echter vond ze dat ook deze een keer moest worden gepoetst met de Dap _/-\o_
De Omega's voelden namelijk net iets gladder als de Micra, (welke ook glad is) en dat kon toch niet de bedoeling zijn 8)7

Wordt vervolgd.....................



Gr Lars



P.S. Ga morgen proberen wat foto's te schieten. Mocht er daarbij nog behoefte zijn aan mijn stappen plan, u roept maar, dan post ik deze ook nog wel even.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan