Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.
Daarna eens bij de vooras gekeken. De sensorarm lag dus los van de sensor zelf, net zoals eertijds bij de achteras. De oorzaak was ook niet moeilijk te vinden, 1 van de kogelgewrichten van het asje tussen sensorarm en wieldraagarm zat muurvast. Dat kogelgewricht is weer soepel en gangbaar gemaakt en de sensorarm zit weer op zijn plek in de sensor gedrukt. En zowaar, de melding in de boardcomputer ‘lichtstand dimlicht’ is verdwenen Alleen nu even afwachten of die sensorarm op zijn plek blijft zitten, voor mijn gevoel gaat tie er wat te gemakkelijk uit. Zo nodig daar nog wat aan doen.
carenbar zei:zit te wachten op wat nieuws bij vega vandaan, kan niet wachten
ik laat jullie nog effe wachten op wat komen gaat
gr barry
B-Buster zei:carenbar zei:zit te wachten op wat nieuws bij vega vandaan, kan niet wachten
ik laat jullie nog effe wachten op wat komen gaat
gr barry
Mooie mod, Barry
carenbar zei:zit te wachten op wat nieuws bij vega vandaan, kan niet wachten
ik laat jullie nog effe wachten op wat komen gaat
gr barry
maasf zei:Andrew,
Ik heb die melding ook en wist niet waar die vandaan kwam. Heb je een plaatje van de sensor zodat ik hem kan zoeken? Misschien is dat bij mij ook aan de hand.
Franklin
carenbar zei:kan er gelijk een 2003 type ruit in voor regensensor
gr barry
carenbar zei:B-Buster zei:carenbar zei:zit te wachten op wat nieuws bij vega vandaan, kan niet wachten
ik laat jullie nog effe wachten op wat komen gaat
gr barry
Mooie mod, Barry
je kan hier ook niks geheim houden he maar wel je dicht houden hé hihi
gr barry
B-Buster zei:Vrij onmogelijk inderdaad.
maasf zei:Daarna eens bij de vooras gekeken. De sensorarm lag dus los van de sensor zelf, net zoals eertijds bij de achteras. De oorzaak was ook niet moeilijk te vinden, 1 van de kogelgewrichten van het asje tussen sensorarm en wieldraagarm zat muurvast. Dat kogelgewricht is weer soepel en gangbaar gemaakt en de sensorarm zit weer op zijn plek in de sensor gedrukt. En zowaar, de melding in de boardcomputer ‘lichtstand dimlicht’ is verdwenen Alleen nu even afwachten of die sensorarm op zijn plek blijft zitten, voor mijn gevoel gaat tie er wat te gemakkelijk uit. Zo nodig daar nog wat aan doen.
Andrew,
Ik heb die melding ook en wist niet waar die vandaan kwam. Heb je een plaatje van de sensor zodat ik hem kan zoeken? Misschien is dat bij mij ook aan de hand.
Franklin
Bij mij ligt dat ding er bij de vooras ook continu uit, en dat terwijl ik doodziek word van de melding: lichtstand dimlicht... Is het mogelijk om het ding niet vast te zetten met iets/tegen te houden zodat het er niet uit kan vallen? Want het is heel vervelend!Andrew zei:Vega zei:Gisteren Andrew geholpen met een storing in de Xenon hoogteregeling, na het uitlezen met de Tech 2 kwamen er twee storingen uit. De een was de rechter stelmotor, de ander was de voorste hoogste sensor.
Na het vervangen van de rechter koplamp stelmotor bleef alleen de storing van de voorwiel hoogte Xenon sensor nog staan, helaas had Andrew nog andere plannen en kon niet langer blijven.
Wordt vervolgd.
Een eerste vervolg is, dat ik Inmiddels weet wat er aan de hand was en is met de automatische hoogteverstelling.
Allereerst heb ik de defecte stelmotor eens opengemaakt. Daarin trof ik de gevolgen aan van een waterlekkage. Het E-motortje ligt met de aansluitingen op 2 contacten op een printje. Deze contacten waren zwaar gecorrodeerd. Ook de rotor van het motortje zat muurvast, geen wonder dat dit niet meer werkte. Na een behandeling met contactspray, vervolgens geduld en wat perslucht bleek het motortje weer te draaien als een tierelier. Alle onderdelen schoongemaakt (ook de potmeter die erin zit maar even in de contactspray) en volgens mij is dit weer een correct werkende (reserve)unit.
Daarna eens bij de vooras gekeken. De sensorarm lag dus los van de sensor zelf, net zoals eertijds bij de achteras. De oorzaak was ook niet moeilijk te vinden, 1 van de kogelgewrichten van het asje tussen sensorarm en wieldraagarm zat muurvast. Dat kogelgewricht is weer soepel en gangbaar gemaakt en de sensorarm zit weer op zijn plek in de sensor gedrukt. En zowaar, de melding in de boardcomputer ‘lichtstand dimlicht’ is verdwenen Alleen nu even afwachten of die sensorarm op zijn plek blijft zitten, voor mijn gevoel gaat tie er wat te gemakkelijk uit. Zo nodig daar nog wat aan doen.
Voordat Master Chief Montage nogmaals met zijn TECH-2 eraan gehangen wordt om de hoogteverstelling te kalibreren ga ik de andere stelmotor ook even openmaken en zo nodig cleanen.
Andrew
joepklazen zei:Bij mij ligt dat ding er bij de vooras ook continu uit, en dat terwijl ik doodziek word van de melding: lichtstand dimlicht... Is het mogelijk om het ding niet vast te zetten met iets/tegen te houden zodat het er niet uit kan vallen? Want het is heel vervelend!
Tinuske zei:Ik heb vanavond alvast een setje winterbanden opgehaald, 205 - 55 - 16 Kleber Krisalp HP2.
opel_omega_steinmetz zei:@ Andrew; 205 geeft inderdaad veel verschil, echter zou 215 volgende een rolomtrek vergelijking op de teller minimaal moeten afwijken.
carenbar zei:heren effe tussen de programmaá door van de dag zal ik jullie effe update over de dag hierbij een foto van mij en me vrouwtje met de gt, hij was trouwens niet meer begrenst en getuned naar 350 pk ja en ik heb hem effe de sporen gegeven met de kleine jongen van me sss sttttt ben gestopt bij de 210
opel_omega_steinmetz zei:Niels zei:Mooie GT
@Lars;
Kapstok aan de hoofdsteun gemaakt?
Die had ik overgezet uit de vorige, vindt ik altijd fijn voor mijn colbertje
DaanMV6 zei:zo gistere met cherrybomb erop gekomen
en hoor eigelijk geen verschil met de orginele demper moet nog een kant doen de rechterkant maar daar zit net een bocht in dus even uitzoeken hoe we dat makelijk kunnen doen.
had eerst een stale buis ertussen vanwege me apk maar dat maakte een vervelend geluid dus hoorde ik me ope filter niet maar nu gelukkig wel
heb dus gistere lekker rustig van heerhugowaard naar tiel gerede geen brommend geluid meer om me kop rijd heerlijk en dan die kickdown met de openfilter erop
vooral in de tunnels is dat een suc6 als van de week tijd heb maak ik even een video
ben vandaag wel even bezig met het wassen van de omega parkeerplaats bij Appelpop was geen suc6 met de bagger.
moest eruit getrokken worden door een traktor daarzo beetje jammer weer zelfs met de sneeuwstand had ie er geen zin in doeken ervoor gelegt maar geen beweging in tekrijge
eerste keer dat ik heb vast gestaan met de omega zelfs in de sneeuw kwamen we altijd weg
hier een foto hoe de omega ernu bijstaat. gelukkig had ik me 19inch er niet onder anders zou dat beetje zonde zijn geweest
< Gequote Foto's verwijderd >
zo nu lekker poetsen beetje jmmr had um vorig weekend helemaal al in de poets gezet was ik al 3 uur bezig maja houd me van de straat zegge ze dan
grt daan
Andrew zei:Voordat Master Chief Montage nogmaals met zijn TECH-2 eraan gehangen wordt om de hoogteverstelling te kalibreren ga ik de andere stelmotor ook even openmaken en zo nodig cleanen.
Andrew
opel_omega_steinmetz zei:Nou mijne heren,
Na aanleiding van mijn prive poetsclinic hier het lijstje met de stappen.
Stappen waren voor beide Omega's overigens hetzelfde:
Na de auto gewassen te hebben en met klei in de weer te zijn geweest was het tijd om de DAP 900 tevoorschijn te halen (heb de DAP 900 op aanraden van Walter gekocht ivm een aantal VAG auto's, mercedes en BMW's die ik wel eens poets) Walter nog mijn dag voor je telefonische steun
Na Monello Mezzo op Oranje te hebben gedaan was ik een beetje teleur gesteld, ik vondt het product niet helemaal super werken vergeleken met de Cartec spullen van mij. Daarom Cartec buffering controle op oranje gedaan. Dit gaf een goed resultaat. (wellicht moet ik er nog aan wennen)
Vervolgens toch maar eens Monello Finale op Wit geprobeerd, hier was ik erg tevreden over, top product
Daarna Black Hole op de Blauwe Omega aangebracht, en White Diamond op de Grijze Omega. Beiden overigens met de hand aangebracht met de Zwarte applicator van Monello.
Als laatste nog de Grijze Omega in de Autoglym High Defention Wax gezet, en de Blauwe Omega in de Collonite 915, ook beiden met de hand en een zwarte applicator van Monello. De verschillende waxen zijn bij wijze van test welke het langste mee gaat.
Banden zijn vervolgens gedaan met ''Exclusiva'' bandenzwart.
Hierbij de foto's van de Omega's:
De 2.2 16V van paps:
< Gequote foto's verdijderd >
Groetjes
Lars