Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
zit te wachten op wat nieuws :Y bij vega vandaan, kan niet wachten O-)
ik laat jullie nog effe wachten op wat komen gaat :9~

gr barry
 
Daarna eens bij de vooras gekeken. De sensorarm lag dus los van de sensor zelf, net zoals eertijds bij de achteras. De oorzaak was ook niet moeilijk te vinden, 1 van de kogelgewrichten van het asje tussen sensorarm en wieldraagarm zat muurvast. Dat kogelgewricht is weer soepel en gangbaar gemaakt en de sensorarm zit weer op zijn plek in de sensor gedrukt. En zowaar, de melding in de boardcomputer ‘lichtstand dimlicht’ is verdwenen Alleen nu even afwachten of die sensorarm op zijn plek blijft zitten, voor mijn gevoel gaat tie er wat te gemakkelijk uit. Zo nodig daar nog wat aan doen.

Andrew,
Ik heb die melding ook en wist niet waar die vandaan kwam. Heb je een plaatje van de sensor zodat ik hem kan zoeken? Misschien is dat bij mij ook aan de hand.

Franklin
 
de heren van carglass net bij me geweest om welgezegt het koeien oog op tevullen maar hij
zat ze dicht bij de rand(lijst) :( maarja dan maken we binnen kort van een duug een muug zit er ineens een barst in
kan er gelijk een 2003 type ruit in voor regensensor :9

gr barry
 

Vega

Medewerker
Administrator
carenbar zei:
zit te wachten op wat nieuws :Y bij vega vandaan, kan niet wachten O-)
ik laat jullie nog effe wachten op wat komen gaat :9~

gr barry

Komt goed.

maasf zei:
Andrew,
Ik heb die melding ook en wist niet waar die vandaan kwam. Heb je een plaatje van de sensor zodat ik hem kan zoeken? Misschien is dat bij mij ook aan de hand.

Franklin

Staat een pagina terug. Kijk hier even.

carenbar zei:
kan er gelijk een 2003 type ruit in voor regensensor :9

gr barry

Iets voor onze sponsor :Y

carenbar zei:
B-Buster zei:
carenbar zei:
zit te wachten op wat nieuws :Y bij vega vandaan, kan niet wachten O-)
ik laat jullie nog effe wachten op wat komen gaat :9~

gr barry

Mooie mod, Barry ;)

;) je kan hier ook niks geheim houden he ;) maar wel je :X dicht houden hé hihi

gr barry
B-Buster zei:
Vrij onmogelijk inderdaad. _O-

Inderdaad, dat is onmogelijk. _O- _O-

:w
 

Andrew

600.000
maasf zei:
Daarna eens bij de vooras gekeken. De sensorarm lag dus los van de sensor zelf, net zoals eertijds bij de achteras. De oorzaak was ook niet moeilijk te vinden, 1 van de kogelgewrichten van het asje tussen sensorarm en wieldraagarm zat muurvast. Dat kogelgewricht is weer soepel en gangbaar gemaakt en de sensorarm zit weer op zijn plek in de sensor gedrukt. En zowaar, de melding in de boardcomputer ‘lichtstand dimlicht’ is verdwenen Alleen nu even afwachten of die sensorarm op zijn plek blijft zitten, voor mijn gevoel gaat tie er wat te gemakkelijk uit. Zo nodig daar nog wat aan doen.

Andrew,
Ik heb die melding ook en wist niet waar die vandaan kwam. Heb je een plaatje van de sensor zodat ik hem kan zoeken? Misschien is dat bij mij ook aan de hand.

Franklin

Foto's heb ik alleen van de achtersensor, maar voor ziet het er vrijwel gelijk uit. Een plaatje uit de TIS heeft Vega al gepost.

2hmilpj.jpg


21wx3o.jpg


Aan de voorkant zit deze sensor bij het linker wiel aan de achterzijde (vanuit rijrichting bezien, he) van de onderste wieldraagarm. De sensor zit aan het vaste deel van de vooras en heeft een armpje met een asje + 2 kogelgewrichten naar de op- en neer bewegende draagarm. Achter idem dito maar dan net voor het linker achterwiel. Die kogelgewrichten willen op de duur vastrotten en dan wordt de sensorarm uit de sensor gedrukt. Bij mijn voorsensor blijft tie er tot nu toe wel weer inzitten (geen foutmelding meer althans). Overigens kan de foutmelding op de BC ook een defecte stelmotor bij een koplampunit zijn, zoals ik inmiddels uit ervaring weet.

Andrew
 

Joep

Verbannen
Andrew zei:
Vega zei:
Gisteren Andrew geholpen met een storing in de Xenon hoogteregeling, na het uitlezen met de Tech 2 kwamen er twee storingen uit. De een was de rechter stelmotor, de ander was de voorste hoogste sensor.
Na het vervangen van de rechter koplamp stelmotor bleef alleen de storing van de voorwiel hoogte Xenon sensor nog staan, helaas had Andrew nog andere plannen en kon niet langer blijven.
Wordt vervolgd.

Een eerste vervolg is, dat ik Inmiddels weet wat er aan de hand was en is met de automatische hoogteverstelling.

Allereerst heb ik de defecte stelmotor eens opengemaakt. Daarin trof ik de gevolgen aan van een waterlekkage. Het E-motortje ligt met de aansluitingen op 2 contacten op een printje. Deze contacten waren zwaar gecorrodeerd. Ook de rotor van het motortje zat muurvast, geen wonder dat dit niet meer werkte. Na een behandeling met contactspray, vervolgens geduld en wat perslucht bleek het motortje weer te draaien als een tierelier. Alle onderdelen schoongemaakt (ook de potmeter die erin zit maar even in de contactspray) en volgens mij is dit weer een correct werkende (reserve)unit.

Daarna eens bij de vooras gekeken. De sensorarm lag dus los van de sensor zelf, net zoals eertijds bij de achteras. De oorzaak was ook niet moeilijk te vinden, 1 van de kogelgewrichten van het asje tussen sensorarm en wieldraagarm zat muurvast. Dat kogelgewricht is weer soepel en gangbaar gemaakt en de sensorarm zit weer op zijn plek in de sensor gedrukt. En zowaar, de melding in de boardcomputer ‘lichtstand dimlicht’ is verdwenen :*) Alleen nu even afwachten of die sensorarm op zijn plek blijft zitten, voor mijn gevoel gaat tie er wat te gemakkelijk uit. Zo nodig daar nog wat aan doen.

Voordat Master Chief Montage nogmaals met zijn TECH-2 eraan gehangen wordt :) om de hoogteverstelling te kalibreren ga ik de andere stelmotor ook even openmaken en zo nodig cleanen.

Andrew
Bij mij ligt dat ding er bij de vooras ook continu uit, en dat terwijl ik doodziek word van de melding: lichtstand dimlicht... Is het mogelijk om het ding niet vast te zetten met iets/tegen te houden zodat het er niet uit kan vallen? Want het is heel vervelend!
 
Allen weer hartlijk dank voor de aanwijzingen. Heb ik het weekend weer iets omhanden.
Vorige week mijn schokdempers vervangen, de week ervoor de automaatbak zo blijven we lekker bezig. Maar ja met een kleine 236000 op de teller is hij nog goed voor vele km's en de vrije tijd meer dan waard.

Franklin.
 
oke voor de sponsor maar zal eerst een barst in me voorruit krijgen :X maar dat gaat nog wel gebeuren :X

gr barry

oja moet natuurlijk wel een originale ruit zijn hé ;)
 
Nou mijne heren,

Na aanleiding van mijn prive poetsclinic hier het lijstje met de stappen.
Stappen waren voor beide Omega's overigens hetzelfde:

Na de auto gewassen te hebben en met klei in de weer te zijn geweest was het tijd om de DAP 900 tevoorschijn te halen (heb de DAP 900 op aanraden van Walter gekocht ivm een aantal VAG auto's, mercedes en BMW's die ik wel eens poets) Walter nog mijn dag voor je telefonische steun ;)

Na Monello Mezzo op Oranje te hebben gedaan was ik een beetje teleur gesteld, ik vondt het product niet helemaal super werken vergeleken met de Cartec spullen van mij. Daarom Cartec buffering controle op oranje gedaan. Dit gaf een goed resultaat. (wellicht moet ik er nog aan wennen)

Vervolgens toch maar eens Monello Finale op Wit geprobeerd, hier was ik erg tevreden over, top product :Y

Daarna Black Hole op de Blauwe Omega aangebracht, en White Diamond op de Grijze Omega. Beiden overigens met de hand aangebracht met de Zwarte applicator van Monello.

Als laatste nog de Grijze Omega in de Autoglym High Defention Wax gezet, en de Blauwe Omega in de Collonite 915, ook beiden met de hand en een zwarte applicator van Monello. De verschillende waxen zijn bij wijze van test welke het langste mee gaat.

Banden zijn vervolgens gedaan met ''Exclusiva'' bandenzwart.

Hierbij de foto's van de Omega's:

De 2.2 16V van paps:


DSC07537.jpg


DSC07538.jpg


DSC07540.jpg


DSC07579.jpg



De 2.5 DTI van mij:

DSC07606.jpg


DSC07584.jpg


DSC07582.jpg


DSC07610.jpg


DSC07613.jpg



Samen:

DSC07549.jpg


DSC07557.jpg


DSC07571.jpg

Hier zijn overigens geen hologrammen te zien, maar dit is de weerspiegeling.


De opgefriste Micra van mijn vriendin, welke eerdaags ook een behandeling krijgt:

DSC07542.jpg


DSC07548.jpg


DSC07545.jpg




Groetjes

Lars
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat is een mooi lijstje en bijbehorend resultaat. d:)b

Die duurtest gaat de Collinite wax wel winnen verwacht ik, de standtijd van die wax is enorm. Op de Agila van m'n moeder werkt het nog steeds, vorig jaar november voor het laatst de wax daarop gebruikt.

Van die DAP900 heb je wel lol bij gebruik op meerdere auto's achter elkaar, ondanks (of wellicht juist doordat) het extra vermogen vind ik hem tijdens gebruik beter in balans dan de 500. Ik heb beide nu maar pak vrijwel altijd de 900.
 
Ha Lars,

Leuk dat je zo tevreden bent over de DAP900. Erg mooi geworden trouwens. Hoe lang ben je nu bezig geweest? Misschien had Mezzo op oranje nog wat te weinig bite waardoor het resultaat je wat tegenviel. Denk je; zou de Cartec buffering controle vergelijkbaar zijn met Inizio op oranje? (ik heb geen ervaring met Cartec). Heb je verder nog een tussenstap geprobeerd? (bijvoorbeeld na de Cartec buffering controle op oranje, Mezzo op oranje en daarna Finale op wit).

Wat is dat trouwens met die wielen ;) ? Die Sport Stars zaten toch onder jouw Omega?

Groet,

Walter
 

Andrew

600.000
joepklazen zei:
Bij mij ligt dat ding er bij de vooras ook continu uit, en dat terwijl ik doodziek word van de melding: lichtstand dimlicht... Is het mogelijk om het ding niet vast te zetten met iets/tegen te houden zodat het er niet uit kan vallen? Want het is heel vervelend!

Ik heb er wat vaseline tussen gedaan, dat geeft enigszins een plakkend effect en na 2 dagen (pakweg 300 km) zit het nog steeds zodanig dat er geen foutmelding in de BC komt. Eind van de week gaat het wiel er weer even af om het van nabij te bekijken. Zit het dan nog helemaal goed, dan laat ik het voorlopig zo. Zo niet, dan ga ik nog eens broeden op een oplossing. Maar dat is een lastige, het moet kunnen blijven bewegen. Als ik wat verzonnen mocht hebben, dan meld ik het hier. Ik ga in elk geval niet nogmaals een nieuwe sensor kopen (€€€€).

Andrew

-- 13 sep 2011 22:04 --

Tinuske zei:
Ik heb vanavond alvast een setje winterbanden opgehaald, 205 - 55 - 16 Kleber Krisalp HP2.

Die bandenmaat zal wel een goed merkbaar verschil in de snelheidsmeter geven, ik gebruik als winterbanden 215-55-16 en dat is al heel goed merkbaar (mijn navigatie gebruik ik als referentie voor de werkelijke snelheid).

Andrew
 
@ Jacco; Voor wat betreft de wax laat ik me verbazen.
Onderschat echter de autoglym high defenition wax niet, deze blijft ook erg lang aanwezig.
Enigste nadeel is voor wat betreft mijn test is: er zal waarschijnlijk geen winnaar uitkomen omdat ik de autos dan toch alweer behandeld heb 8)7
Dank voor het compliment trouwens.

@ Walter; als ik het moet schatten, dan ben ik van begin tot eind (alleen het extrieur) +- 18 á 20 uur bezig geweest per auto.
Of de Cartec gelijk is aan Mezzo weet ik niet, visueel kan ik niet beoordelen.
Zal beide producten eens op mijn hand doen, en kijken of ik verschil voel.

Na Cartec heb ik inderdaad nog Mezzo op oranje geprobeerd als tussen stap, echter had dit in mijn ogen geen extra bijdrage. Daarom maar overgegaan op Finale op wit.

Voor wat betreft de velgen: dat heeft 2 redenen.
Ik had een andere set velgen op het oog, alleen zijn deze helaas net voor mijn neus weggekaapt -O-
Als voor proefje had ik pa vast de Irmschers erop gezet.

De andere helft was dat ik deze periode op vakantie ging en dat op de Irmschers nog hele goeie banden zitten, en op de 17 inch matige.
Hiervoor heb ik al nieuwe banden liggen die in de winter gemonteerd worden. Om de Irmschers dus te sparen, en met het oog op de andere velgen, de 17 inch onder mijn Omega gestoken om de banden af te rijden :Y

Echter komen in de zomer gewoon de Irmschers onder de mijne (als ik niets anders heb gevonden)


@ Andrew; 205 geeft inderdaad veel verschil, echter zou 215 volgende een rolomtrek vergelijking op de teller minimaal moeten afwijken.

Groetjes

Lars
 

Andrew

600.000
opel_omega_steinmetz zei:
@ Andrew; 205 geeft inderdaad veel verschil, echter zou 215 volgende een rolomtrek vergelijking op de teller minimaal moeten afwijken.

Je kunt dat simpel uitrekenen. Uitgaande van de 225-55-16 geeft de 205-55-16 een snelheidsafwijking van -3,4%, de 215-55-16 komt uit op -1,7%. Als je met 16 inch velgen wat smaller wilt gaan in de winter (wat beter is) dan zou je bijvoorbeeld 205-60-16 kunnen nemen (slechts -0,2% afwijking).

Andrew
 
carenbar zei:
heren effe tussen de programmaá door van de dag zal ik jullie effe update over de dag hierbij een foto van mij en me vrouwtje met de gt, hij was trouwens niet meer begrenst en getuned naar 350 pk ja en ik heb hem effe de sporen gegeven met de kleine jongen van me sss :X sttttt ben gestopt bij de 210 d:)b
28upi1e.jpg

Gaaf man !! gefeliciteed, ook een kei vette bak die GT ! _/-\o_ achterwielaangedreven :9




opel_omega_steinmetz zei:
Niels zei:
Mooie GT _/-\o_

@Lars;

Kapstok aan de hoofdsteun gemaakt?

Die had ik overgezet uit de vorige, vindt ik altijd fijn voor mijn colbertje


Ha da's bekend ! heb ik ook :Y)




350qmgl.jpg













DaanMV6 zei:
zo gistere met cherrybomb erop gekomen :)
en hoor eigelijk geen verschil met de orginele demper moet nog een kant doen de rechterkant maar daar zit net een bocht in dus even uitzoeken hoe we dat makelijk kunnen doen.
had eerst een stale buis ertussen vanwege me apk maar dat maakte een vervelend geluid dus hoorde ik me ope filter niet maar nu gelukkig wel:)

heb dus gistere lekker rustig van heerhugowaard naar tiel gerede:) geen brommend geluid meer om me kop rijd heerlijk en dan die kickdown met de openfilter erop :9~
vooral in de tunnels is dat een suc6 als van de week tijd heb maak ik even een video
ben vandaag wel even bezig met het wassen van de omega parkeerplaats bij Appelpop was geen suc6 met de bagger.
moest eruit getrokken worden door een traktor daarzo beetje jammer weer zelfs met de sneeuwstand had ie er geen zin in doeken ervoor gelegt maar geen beweging in tekrijge >:)
eerste keer dat ik heb vast gestaan met de omega zelfs in de sneeuw kwamen we altijd weg

hier een foto hoe de omega ernu bijstaat. gelukkig had ik me 19inch er niet onder anders zou dat beetje zonde zijn geweest :)

< Gequote Foto's verwijderd >

zo nu lekker poetsen beetje jmmr had um vorig weekend helemaal al in de poets gezet:( was ik al 3 uur bezig maja houd me van de straat zegge ze dan

grt daan


Ja het was er goed druk !! al die auto's en bussen die maar op en weer reden ! Ik was niet op de pop zelf, maar heb met Jacco niet ver van het parkeer terrein wel lekker genoten van het onweer's geweld ! :*)

Fijn dat je MV6 weer thuis staat Daan :*) nu lekker wassen !



Andrew zei:
Voordat Master Chief Montage nogmaals met zijn TECH-2 eraan gehangen wordt :) om de hoogteverstelling te kalibreren ga ik de andere stelmotor ook even openmaken en zo nodig cleanen.

Andrew


Ik had jouw gewoon echt op <1minuut gemist !! echt jammer ;w volgende keer beter !




opel_omega_steinmetz zei:
Nou mijne heren,

Na aanleiding van mijn prive poetsclinic hier het lijstje met de stappen.
Stappen waren voor beide Omega's overigens hetzelfde:

Na de auto gewassen te hebben en met klei in de weer te zijn geweest was het tijd om de DAP 900 tevoorschijn te halen (heb de DAP 900 op aanraden van Walter gekocht ivm een aantal VAG auto's, mercedes en BMW's die ik wel eens poets) Walter nog mijn dag voor je telefonische steun ;)

Na Monello Mezzo op Oranje te hebben gedaan was ik een beetje teleur gesteld, ik vondt het product niet helemaal super werken vergeleken met de Cartec spullen van mij. Daarom Cartec buffering controle op oranje gedaan. Dit gaf een goed resultaat. (wellicht moet ik er nog aan wennen)

Vervolgens toch maar eens Monello Finale op Wit geprobeerd, hier was ik erg tevreden over, top product :Y

Daarna Black Hole op de Blauwe Omega aangebracht, en White Diamond op de Grijze Omega. Beiden overigens met de hand aangebracht met de Zwarte applicator van Monello.

Als laatste nog de Grijze Omega in de Autoglym High Defention Wax gezet, en de Blauwe Omega in de Collonite 915, ook beiden met de hand en een zwarte applicator van Monello. De verschillende waxen zijn bij wijze van test welke het langste mee gaat.

Banden zijn vervolgens gedaan met ''Exclusiva'' bandenzwart.

Hierbij de foto's van de Omega's:

De 2.2 16V van paps:


< Gequote foto's verdijderd >



Groetjes

Lars


Wauw schitterend Lars :*)
Goede aanwinst een Dap ! daar kan je gewoon niet met de hand tegen op.. dit werkt echt erg fijn, ik ben ook erg benieuwd naar de standtijd ! ik onderscht de Autoglym HD Wax niet, maar als ik zo de reacties ook op het Carclean forum lees, dan denk ik dat de 915 dit gaat overtreffen, maar de tijd zal het leren ! mja of niet met jouw poetsgedrag 8)7

'Bumperspray' of 'mastershine' op de banden d:)b heb jij ook de velgenreiniger 'Super Tip Top' van Exclusivia ?



Groetjes,

Sjors
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan