Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

B-Buster

Medewerker
Administrator
carenbar zei:
nou heren zal jullie niet langer in spanning houden hier bij een foto van me nieuwe mod _/-\o_ <a class="postlink" href="http://i55.tinypic.com/2he925l.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;">http://i55.tinypic.com/2he925l.jpg</a> *;

Mooi! d:)b

MantaPower zei:
Heb vandaag een van de portieren van OmegaUser erin gehangen en ziet er een stuk beter uit zo zonder die roestplek en afgebogen strip, alleen.....
Waar ik al bang voor was toch kleurverschil....Vooral te danken denk ik aan de poetsdrift van Dhr. OmegaUser want blinken doet ie en glad is ie ook hoor die deur. Dus moet er van de week zelf ook aan gaan geloven en kijken of ik het met poetsen weer gelijk krijg.

Ook de poetsdrift van Sjors heeft daar nog wat mee te maken vermoed ik. _O-
 

Colinh

Donateur 2023
Vannochtend vroeg beide Blitzen gewassen, in de hoop het mooi weer zou worden.. Maar regen en hagel..

180920112051.jpg



Nu hopen dat het nog paar uurtjes droog blijft dan kan ik een beetje poetsen.. |:(


Gr Colin
 
@ MantaPower; Ha ha, dat is ook wat. Tsja, de oplossing is inderdaad de rest ook eens goed poetsen :D . Misschien een idee om er een foto van op het forum te zetten ;) .

@ yoyo; Mooi dat je eraan bent begonnen. Heel veel succes met de inbouw.

@ Colinh; Al met de grill begonnen? Laat je hem in de kleur spuiten of ga je daarmee zelf aan de slag?

Leuk om zo te zien dat de delen van mijn B1 weer een goede bestemming krijgen. Ik zal binnenkort de advertentie wat gaan aanpassen. Hoewel al veel delen zijn verkocht, zijn er nog veel - voornamelijk originele MV6 - onderdelen. Ik zal daar binnenkort eens wat foto's van maken en hier op het forum zetten.

Groet,

Walter
 

Colinh

Donateur 2023
OmegaUser zei:
@ Colinh; Al met de grill begonnen? Laat je hem in de kleur spuiten of ga je daarmee zelf aan de slag?

Leuk om zo te zien dat de delen van mijn B1 weer een goede bestemming krijgen. Ik zal binnenkort de advertentie wat gaan aanpassen. Hoewel al veel delen zijn verkocht, zijn er nog veel - voornamelijk originele MV6 - onderdelen. Ik zal daar binnenkort eens wat foto's van maken en hier op het forum zetten.

Groet,

Walter


Nee ik wil hem laten spuiten maar niet in dezelfde kleur.. Wordt nog vervolgd :P

Voorlopig blijft ie nog even in 266 :$

Gr Colin
 
Zo even opzoek naar bandjes gegaan pff zijn die prijzig zeg :'(
Dan maar een goedkoop merk eronder.. rij toch weinig met de omega en in de winter heb ik al knap setje 16inch met michelin winterbanden

Krijg morgen belletje wat ze moeten kosten, hopelijk valt het mee! dan heb ik ze voor 2 oktober eronder, beetje link om met gladde banden te gaan rijden.
komen als goed is dus 245/35/19 onder, staat de omega wel wat scheef want heb voor nog 215/35/19.

Gr Daan
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Hou er rekening mee dat je ABS computer het niet gaat waarderen als je met zulke verschillende banden (rolomtrek) gaat rijden en dat dus de TC e.d. gaan protesteren.

Ik zou even wachten tot na de winter en ze alle 4 tegelijk doen.
 
Hai,

zoals beloofd aan Walter even wat foto's van 'zijn'deur op mijn wagen. En ziehier het resultaat van jarenlang fanatiek poetsen(of het Sjors of Walter is....) Ik heb de mijne twee jaar geleden voor het laatst gedaan met een tol, en hij heeft daarna bijna een jaar lang stof staan happen binnen. Sinds ik er weer mee rij doe ik em wel regelmatig wassen maar dat haalt het dus lang niet bij goed behandelen.

Foto-HHFCCRY8-D.jpg


Foto-KMO366GZ-D.jpg


en dit was de reden waarom er een andere deur in moest....

Foto-T34DBRS4-D.jpg


Foto-TMTIO4RZ-D.jpg


en de waas die over de twee laatste foto's zit komt van de deken waar die op gelegen heeft tijdens het uitwisselen van onderdelen en niet van het nooit wassen en onder bomen staan.....


Groet Marvin
 
DaanMV6 zei:
zo even opzoek naar bandjes gegaan pff zijn die prijzig zeg :'(
dan maar goedkoop merk eronder rij tog weinig met de omega en in de winter heb ik al knap setje 16inch met michellin winterbande

krijg morge belletje wat ze moeten koste hopelijk valt het mee dan heb ik ze voor 2 oktober eronder beetje link om met gladde bande tegaan rijnde.
komen als goed is dus 245/35/19 onder staat de omege wel wat scheef want heb voor nog 215/35/19.

gr daan

T zou toch zonde zijn wanneer je door een besparing op je banden een ongeluk krijgt... Goedkope banden als Kumho gaan nog. Aziatische budget merken als wanli etc worden echter als gevaarlijk aangemerkt door een lange remweg bij nat wegdek en of aquaplanning etc... Gebruikte banden is dan mogelijk handiger als je wat wilt besparen.
 
vorige week de X30XE voorzien van nieuwe olie met filter en niewe bougies. vind ie fijn :Y
en afgelopen vrijdag zijn we getrouwd ^) we hebben een fantastische dag gehad met voortreffelijk weer.
wij hebben de omega niet gebruikt voor onze huwelijksdag :$ maar een oude mini cooper cabrio, waar wij met zn vijfen lekker knus in pasten (samen met onze drie kids). d:)b
 
bedankt.

ja dat met die velg daar moet de euromaster nog een uitspraak over doen.
ik denk dat ik ze maar tijdelijk omwissel met mn winterset en dat ik de velgen ernaartoe breng, ze laten tekenen voor ontvangst en dat ik ze een week later weer ophaal.
 
MantaPower zei:
Hai,

zoals beloofd aan Walter even wat foto's van 'zijn'deur op mijn wagen. En ziehier het resultaat van jarenlang fanatiek poetsen(of het Sjors of Walter is....) Ik heb de mijne twee jaar geleden voor het laatst gedaan met een tol, en hij heeft daarna bijna een jaar lang stof staan happen binnen. Sinds ik er weer mee rij doe ik em wel regelmatig wassen maar dat haalt het dus lang niet bij goed behandelen.

<a class="postlink" href="http://www.mijnalbum.nl/Foto-HHFCCRY8-D.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.mijnalbum.nl/Foto-HHFCCRY8-D.jpg</a>

<a class="postlink" href="http://www.mijnalbum.nl/Foto-KMO366GZ-D.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.mijnalbum.nl/Foto-KMO366GZ-D.jpg</a>

en dit was de reden waarom er een andere deur in moest....

<a class="postlink" href="http://www.mijnalbum.nl/Foto-T34DBRS4-D.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.mijnalbum.nl/Foto-T34DBRS4-D.jpg</a>

<a class="postlink" href="http://www.mijnalbum.nl/Foto-TMTIO4RZ-D.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.mijnalbum.nl/Foto-TMTIO4RZ-D.jpg</a>

en de waas die over de twee laatste foto's zit komt van de deken waar die op gelegen heeft tijdens het uitwisselen van onderdelen en niet van het nooit wassen en onder bomen staan.....

Groet Marvin
Aha, je ziet inderdaad wel wat verschil. Ik weet bijna wel zeker dat je dat verschil er met een stevige Dap beurt wel - bijna - uitkrijgt.

Sjors?? Dat mocht ik willen :D . Mijn B1 heb ik toch altijd alleen moeten doen (in tegenstelling tot mijn huidige B2 maar dat staat allemaal in een ander topic hier op het forum).

Wat is dat trouwens voor een mooie hobbywerkplaats (of mag je van een professionele werkplaats gebruik maken?).

arnp zei:
bedankt.

ja dat met die velg daar moet de euromaster nog een uitspraak over doen.
ik denk dat ik ze maar tijdelijk omwissel met mn winterset en dat ik de velgen ernaartoe breng, ze laten tekenen voor ontvangst en dat ik ze een week later weer ophaal.
Hé Arnoud, heb ik iets gemist? Euromaster, remvloeistof, velgen herstellen? Ik hoop voor je dat het daar naar je volle tevredenheid wordt opgelost.

Groet,

Walter
 
Hai,

werkplaats is van ons 'zelf'. breng hier veel uren door in de avonden en weekenden...moet zeggen dat de lokatie waar ik de portieren heb opgehaald heb er ook erg netjes bij stond....

Heb zelf ook goede hoop dat het verschil goed gaat komen na een goede poetsbeurt.Ik wacht nog even met het ander portier nadat we een stukje geprobeerd hebben...

Heb ondertussen wel in de portieren de Bose boxen gemonteerd. Al een verschil in vergelijk met de vier kapotte boxen die er orgineel in zitten....Als er weer voldoende tijd over is ook de rest van de Bose set monteren.

Groet Marvin
 
Wat bijzonders gedaan ?

Tja, wat is bijzonder: heb gedaan waarvoor het dieseltje gemaakt is: kilomters maken.

Vrijdag maar eens wassen, is niet meer gebeurd na al het poetswerk :F
 
vandaag de wielen afgeleverd bij de euromaster, ze willen ze proberen te poetsen...
zal wel niet gaan de lak is gewoon lelijk geworden van de remvloeistof. ze kijken maar wat ze doen als ze ze maar weer netjes maken.
zegt die gast daar, waarom breng je ze alle 4? er zijn er toch maar 2 lelijk? als antwoord, ja als jer 1 of 2 netjes maakt moet je ze alle 4 doen. klaar.
ben benieuwd..
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Terecht.

Let wel op dat ze er niet iets opsmeren dat na een week of wat weer eraf is waarna je er wederom niet vrolijk van wordt. Niet meteen accepteren dus maar afspreken na ophalen dat je het even aankijkt. Er is genoeg spul op de markt dat ervoor zorgt dat ze er slechts voor korte duur weer deftig uitzien.
 
Hé Arnoud,

Ik denk dat Jacco hierboven gelijk heeft. Ik begrijp dat er bij de Euromaster remvloeistof over de voorste velgen is gemorst. Over het algemeen gaat remvloeistof en gespoten velgen niet samen. Ik ken die velgen - zoals wel duidelijk zal zijn - erg goed (ik heb de velgranden uren staan polijsten). Ik neem aan dat de lak op het velghart of van de binnenzijde van de velgen door de remvloeistof is aangetast. In de beide gevallen is dan in ieder geval de blanke laklaag aangetast. Ik ben bang dat de Euromaster dat niet met een beetje poetsen weer goed krijgt. Heb je misschien een foto waarop de beschadigingen zijn te zien?

Ik zou hier - als ik jouw was - zeer kritisch zijn richting die Euromaster. Als het na een paar weken na de poetsbeurt niet naar je zin is dan zou ik ze echt aanspreken op hun fout en eisen dat in ieder geval de twee voorvelgen - maar nog beter alle vier om naderhand kleurverschil te voorkomen - opnieuw worden gespoten (door een autospuiter naar jouw keuze).

Heel veel sterkte met deze hele toestand.

Groet,

Walter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan