Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mét de Omega een pakketje uit Engeland afgehaald bij de post dus weer werk aan de winkel. :Y

SAM_1004.jpg
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat is een pakketje met bekende inhoud. :)

Heb je er ook de code/papieren bij van de auto waar hij uit komt?
 
A

Anonymous

Gast
Wat heb ik gedaan.
Remvloeistof vervangen
Koelvloeistof vervangen
Motorolie ververst.
Remmen nagekeken
Ruitenwissers vervangen
Hoofdsteunen met ingebouwde dvdspelers ingebouwd.
Stabilisatiestang linksvoor vervangen
Dieselfilter bekeken,was nog helemaal schoon,dus die maar laten zitten.
Na het weekend nog even wassen,in de was zetten en van binnen cleanen en stofzuigen.
Daarna foto's maken en hier plaatsen.
;)
 

yoyo

The UK brothers
Janneman zei:
Mét de Omega een pakketje uit Engeland afgehaald bij de post dus weer werk aan de winkel. :Y

< Gequote foto verwijderd >

Wordt weer herrie bij Jan in de straat, want uiteraard moet hij dit uitproberen.
:X }) :( :'( _O-
 
A

Anonymous

Gast
Vandaag een aardige barst opgelopen in de voorruit van de Omega. Wordt van de week vervangen met nieuwe rubbers (met dank aan Vega/ Peter voor het advies om gelijk nieuwe rubbers te laten monteren).

Het wordt gelijk een warmtewerende voorruit, ik hoop dan wel dat mijn GPS module achter het dashboard het blijft doen. En anders..........(met dank aan Peter/Vega) :+ Er wordt overigens geen ruit besteld met de mogelijkheid van een automatische regensensor, daar ik(?) :X dan teveel moet aanpassen.
 
Hai,

dat stuur staat em wel erg gaaf zeg!!

Heb vandaag een van de portieren van OmegaUser erin gehangen en ziet er een stuk beter uit zo zonder die roestplek en afgebogen strip, alleen.....
Waar ik al bang voor was toch kleurverschil....Vooral te danken denk ik aan de poetsdrift van Dhr. OmegaUser want blinken doet ie en glad is ie ook hoor die deur. Dus moet er van de week zelf ook aan gaan geloven en kijken of ik het met poetsen weer gelijk krijg.

Verder even snel een bougie kabel vervangen. Motor liep soms bij optrekken op vijf cilinders. Vorige week eerst kabels doorgemeten en cil 6 bleek soms te onderbreken. Op zich fijn want ik was eigenlijk bang voor een ontstekingsmodule. Heb wel 6 kabels besteld maar wil deze week eerst eens zien wat ie nu doet met 1 nieuwe want dan blijkt of dat ook het enigste was. Dus ben benieuwd. Als ie goed is gaan er volgende week de andere vijf ook op...

Groet Marvin
 

yoyo

The UK brothers
Gisteren naar het midden van het land geweest om daar een bose set op te halen .
(ex-omegauser)
Nadat ik aangekomen was stond er een doos te wachten met een bose cadeautje
voor mijn Omega. *;

Ik mag hem toch ook wel eens verwennen?
Omdat de B2's geen echt bose voorbereide hoeden plank hebben moest ik uiteraard
ook precies de plek weten waar ik de Lage tonen speakers moest plaatsen.
De juiste plaats gaat er komen via de OOP Bose hoedenplank mal, die geproduceerd
is door onze Sjors. _/-\o_ d:)b

Nadat ik eerst op locatie (ihmvhl) de kabelboom met veel gezwoeg eindelijk langs de
LPG tank had gekregen zat ik ook met de stekker verbinding in de voetenruimte waar
de ruimte voor deze stekker al enigszins in beslag was genomen.
Dus hier ook een beetje schuiven en passen en uiteindelijk ook hier de stekker en zijn
contra geplaatst, en de rest van de kabelboom aan de voorzijde onder het dashboord
kastje laten liggen voor de tovertruukjes van Vega! :Y

In de kofferbak ligt de bedrading en de versterker nog los omdat de woofers nog geplaatst
moeten worden.
Bij thuiskomst moest ik toch aan de slag om de rest van de deuren van de bose speakers
te voorzien omdat elders deze week geen tijd is. :N
Dus best wel weer een tijdje bezig geweest om de speakers te wisselen waatbij de
welbekende strip van het deurpaneel aan de bestuurders zijde gedeeltelijk los schoot. :h

Ik had wel zo'n vermoeden dat dit zou gebeuren omdat hij volgens mij toch al niet erg
vast zat.
Daarom begon ik met deze deur zodat bij een eventuele loszittende strip deze ook gelijk
gelijmd kon worden.
Alle deuren van bose speakers voor zien en de hoedenplank los gemaakt om zo a.s dinsdag
snel aan de woofers te kunnen beginnen.
(even voor diegene die zeggen dat de bose speakers ivm de andere ohmage (wat een woord)
niet goed is met de huidige setting hebben gelijk en de radio niet op volume gezet zal worden tot
onze master chief Vega zijn truukjes weer vertoond heeft. _/-\o_ )
(dus voorlopig zelf even zingen) :X

Foto's van de speakers in de deuren zal ik jullie besparen , maar de hoedenplank operatie
die door een collega gedaan gaat worden zal ik proberen op de gevoelige plaat vast te leggen.
Ook zal ik nog even een Foto van de Obhm maken.

Voor nu gaat mijn dank uit naar Walter voor de set en Ruud en Sjors voor het uitbouwen van de
set en de mallen..........en de koffie uiteraard d:)b _/-\o_
 
YW, Aart :)
En de "Spijkenisjes" (??) waren ERG lekker :9~

Ik lees dat je de speakers al omgebouwd hebt ?
Zoals gister verteld, NIET je radio gebruiken tot Vega zijn tovertruukje gedaan heeft, hè... schade aan radio/speakers is niet onbedenkelijk... en het zou zonde zijn als het al stuk is voordat je er plezier aan/van hebt gehad :h

Ik wens je er in ieder geval veel plezier mee :Y
 

yoyo

The UK brothers
Nee Ruud ik zet hem niet aan, ga zelf wel zingen. (dat houdt ook die snelwegschutter weg _O- _O- _O- )
Enne het waren Spijken"aartjes" _/-\o_ :w
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan