Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
warhamstr zei:
Ff een vraag voor de sleuteleaars; Hoe merk je wanneer de thermostaat 'open' gaat?

Volgens TIS moet ik het koelsysteem ontluchten door de motor stationair warm te laten worden 'until thermostat opens' (oid :+ ) Dit staat er dus: ''let engine run warm until thermostat opens (coolant temperature approx. 92 °C / 194 °F).''

Dus warm laten worden tot 94gr is goed?


zonder dop op t expansievat ... en met t linker wiel iets hoger zetten ( stoep)

dan moet t lukken
 

Joep

Verbannen
Gezien m'n oude wieldoppen verweerd waren, heb ik ze gelijk maar in een nieuw jasje gestoken. Opel logo'tjes verwijderd, en die er na het zwart spuiten weer opgeklikt. :)

Hier een tweetal foto's:

imag0113s.jpg


imag0110s.jpg


Ik vind het wel wat hebben :) Soort van Knightrider look. :P

Tevens is hier ook de mistlampen-update te zien! :) Aangezien ik toch naar Ralph moest om de boel uit te laten lezen, heb ik hem ook gelijk de mistlampen in laten bouwen en aan laten sluiten! Ik ben er zo blij mee dat ik continu mistlicht voer op de openbare weg... :X

Nogmaals bedankt Ralph!!! _/-\o_
 

Colinh

Donateur 2023
Da's gaaf Joep !!

Ik houd ook wel van zwarte velgen, zit er bij mijn doppen ook aan te denken. Als t niks is dan ist pech, 'het zijn maar doppen' :+


Op m'n eerste auto, 2.0 A2 Omega, had ik ook mn velgen zwart gespoten,
img980165312.jpg




Gr Colin
 

Joep

Verbannen
Colinh zei:
Da's gaaf Joep !!

Ik houd ook wel van zwarte velgen, zit er bij mijn doppen ook aan te denken. Als t niks is dan ist pech, 'het zijn maar doppen' :+

Op m'n eerste auto, 2.0 A2 Omega, had ik ook mn velgen zwart gespoten,

Gr Colin

Ik las het al in je autogeschiedenis :P Stond haar heel mooi! Je had meerdere Opels met zwartgespoten velgen toch?

Ik vind auto's met zwarte stalen velgen al stoer, weet niet waarom... het heeft wel iets. ;)

Ik zou ze zeker zwart spuiten Colin! Het zijn inderdaad maar doppen! :9
Leuk klusje voor het weekend? ;)
 

Joep

Verbannen
Haha! Die van jou zijn iets duurder als onze dopjes. :P

Ga je bij jouw 2.6 ook die zijknippers vervangen voor blanko exemplaren zoals op je B1.99? Vond dat er wel strak uitzien! :)
 
Joep zei:
...

Ik ben er zo blij mee dat ik continu mistlicht voer op de openbare weg... :X

...

Doen! Kost je maar €85,- + €6,- administratiekosten, om de prijs hoef je het niet te laten dus... :+

Heb nog 2 van zulke rekeningen liggen, 4 dgn. na elkaar geschoord }:)
 

Colinh

Donateur 2023
warhamstr zei:
Joep zei:
...

Ik ben er zo blij mee dat ik continu mistlicht voer op de openbare weg... :X

...

Doen! Kost je maar €85,- + €6,- administratiekosten, om de prijs hoef je het niet te laten dus... :+

Heb nog 2 van zulke rekeningen liggen, 4 dgn. na elkaar geschoord }:)


Mijn eerste bekeuring van mijn leven.

Stadslicht en mistlicht aan. 60 euro. Terwijl ik nog had geleerd dat dimlicht aan mocht of stadslicht mistlicht.

Maar op mijn bekeuring stond alleen dat ik mijn mistlampen aan had, niet in welke combinatie, dus ik verloor mijn bezwaar |:(

Inmiddels is de regel dat je ze zoiezo niet meer aan mag geloof ik, dus pas wees opgelet.


Gr Colin
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
opel_omega_steinmetz zei:
B-Buster zei:
Goed bezig Niels.

Ook mijn eigen auto heeft weer wat aandacht gehad, waarvoor met name dank aan Ralph en Peter. Ik had een vers differentieel geregeld i.v.m. wat geluiden uit het originele diff. Bij nadere inspectie bleek die inderdaad aan vervanging toe, en tevens een aandrijfas die krom was. Daarbij ook nog een deuk in m'n achtervelg, wat hier gebeurd is.. iemand zal het weten maar ik helaas niet. Anyways, de boel is vervangen en ik sta alvast op zomerbanden. :P

:w trillingen.


:'( hoe krijg je dat dan voor elkaar :o
Dat is eigenlijk wel serieuze kost :N

MetalRush zei:
Raadselachtig wat er met Jacco zijn Omega is gebeurd... maar wel een geluk dat de oorzaak (van de trillingen) nu boven water is.

Vandaag de velg afgeleverd bij Wheelcare in Zeeland. De eerste indruk en bijbehorende conclusie was duidelijk: de velg heeft een tik tegen een spaak gehad, waardoor er een slag in zit die eruit te balanceren is maar die een aandrijfas flink op zijn donder geeft. Hierdoor is de as waarschijnlijk na verloop van tijd krom geraakt.

Deze wielen zijn eerst voorzien van een verse laklaag voor ik ermee ben gaan rijden, een dergelijke impact had zichtbaar geweest op het wiel. Ik ben dus blij dat ik kan concluderen dat de rest van m'n auto dat niet heeft meegemaakt, dat moet immers gebeurt zijn in hun vorige leven. :)
 
Niels zei:
Toch handig een trekhaak in zon geval!


Precies wat ik ook dacht !




Joep zei:
Haha! Die van jou zijn iets duurder als onze dopjes. :P

Ga je bij jouw 2.6 ook die zijknippers vervangen voor blanco exemplaren zoals op je B1.99? Vond dat er wel strak uitzien! :)


Dat zijn geen blanco knippers, dat zijn andere lijsten zónder uitsparing voor knippers ! van een heuse échte Cadillac Catera :Y) een Catera heeft side markers (van die brandende lampskes aan de zijkant van de bumper) deze knipperen bij de Catera ook, vandaar dat ze die knippers hebben laten vervallen.



warhamstr zei:
Joep zei:
...

Ik ben er zo blij mee dat ik continu mistlicht voer op de openbare weg... :X

...

Doen! Kost je maar €85,- + €6,- administratiekosten, om de prijs hoef je het niet te laten dus... :+

Heb nog 2 van zulke rekeningen liggen, 4 dgn. na elkaar geschoord }:)


Als je dit nou gaaf vind, maak er dan DRL (Daytime Running Lights) van ! zorg ervoor dat ze op halve kracht branden op het moment van inschakelen contact of met het lopen van de motor, op het moment dat je je lichtschakelaar op stadslicht of dimlicht zet, moeten ze uitgaan, en bij het inschakelen van de mistlampschakelaar vóór, moeten ze gewoon fel branden zoals normaal.

Dán is het legaal ;)









Het weekend begon voor mij niet zo leuk ! -O-
Ik heb mijn MV6 noodgedwongen uit haar winterslaap gehaald, daar mijn Corsa goed stuk is...

Na een lekker relaxte rit van zo'n 45min ben ik bijna thuis, ik rij de rotonde af geef gas.. en inene ratelen als een gek ! DONDERS ! koppeling in en kijk naar mijn tellerunit, geen olie lampje die brand, temp goed enz... was dat nu ? koppeling los weer een beetje gas... RRRRRRRR. nou direct afgezet ! en daar stond ik dan ;( Nét de tweehonderdduizend km niet gehaald) ;( 199.932KM staat ze nu...



att2kz.jpg




Na een 15-20Min stond ons paps er met de GTS V6 en een sleepstang :Y)





Motorkap open gedaan, koelwater expansievat was niet leeg.. pijlstok checken, zat olie aan maar ook een zooi koelwater druppels en sludge !
Nou maar hopen op het beste, volgende week kijken, volgens m'n kameraad die echt de know how heeft,(werkzaam bij Opel) ligt de koppakking eruit en heeft de motor een vette slok koelwater gehad om de boel te 'smeren' of m'n drijfstang lager ligt eruit.. of het is een gevolg van de lekker koppakking.. mja we gaan het mee maken, maar op afstand kun j egeen diagnose stellen... dat moet hij toch in IRL checken.

En dat terwijl ik pas geleden nog een klein beurtje heb uitgevoerd ! alles met OEM Opel/GM onderdelen/olie.. en een week nog het olie pijl gecheckt.. ik weet dat je dat gewoon in de gaten moet houden bij deze motoren.



Nu heb ik gewoon kei veel geluk dat het weer zo mild is, en de straten niet meer zout zijn, dat dat heb ik gecheckt 7(8)7




Groetss,
Sjors
 
Da's naar Sjors, aan de andere kant wordt het pruilipje over je Corsa wel 300% gecompenseerd door het ons allen bekende omega gevoel.

Sterkte met de corsix, ik weet zeker dat ie met jouw tlc wel weer beter wordt.

Gr wim
 

yoyo

The UK brothers
Zo dat klinkt serieus Sjors, en nu maar hopen dat het in redelijkheid te verhelpen valt.
Maar ze heeft je toch de winter doorgeholpen, vergeet dat niet he!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan