Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

yoyo

The UK brothers
Natuurlijk, maar ik geef alleen maar een hint om zoveel mogelijk rendement uit een anticorrosiebeurt te verkrijgen.
Iedereen moet uiteraard zelf weten wat te doen.
 

Andrew

600.000
De laatste tijd had ik een probleem met de Omega, waar ik niet 1-2-3 uit was. Bij constante snelheid hield de motor soms in, maar soms ook niet. Als het euvel zich manifesteerde, dan was het er bij gasgeven niet. Zodra je weer constant reed (onafhankelijk van hoe hard) dan begon het stotteren weer. En zomaar was het weer weg, om na korte tijd er weer te zijn.

In eerste instantie de EGR afgedopt, geen enkel effect op het probleem. Nieuwe bougies (moest qua termijn toch) ook geen effect.

Naar aanleiding van het topic:

<a class="postlink-local" href="http://forum.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=46&t=2135" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=46&t=2135</a>

heb ik hedenmorgen het gasklephuis eens gedemonteerd om te reinigen, je weet maar nooit of het (ondanks de 2 jaar geleden geplaatste olie-afscheider in de carterventilatie) vervuild is. Nou, die vervuiling was verwaarloosbaar. Maar daarbij heb ik waarschijnlijk (ik wil niet te vroeg juichen) de oorzaak wel gevonden. Op het gasklephuis zitten 2 vacuumslangen en onder de montageflens op het inlaatspruitstuk nog eentje. Alle drie zaten erg los, waarvan bij eentje de rubberen slangaansluiting behoorlijk verteerd en krakelee was. dat is echt een forse aansluiting op het gasklephuis en als die slang valse lucht laat aanzuigen, dan lijkt het euvel wel verklaarbaar, het mengsel wordt te arm. Na wat vacuumslangen te hebben vervangen of met isolatietape (tijdelijk) luchtdicht te hebben gemaakt, was de daarop volgende proefrit een verademing. Geen stottertje meer gevoeld tot nu toe. Hopelijk blijft dit zo. En eerdaags uiteraard even bij de VOD een nieuw slangetje bestellen, dat is een bijzondere met aan elke kant een andere diameter.

Andrew
 
Hé Colin,

Mooi zon Irmscher eind-demper, maar naar mijn idee hangt hij er niet helemaal
Goed onder (veel te laag).....

Weet niet zeker hoe dat bij een caravan zit, maar bij een sedan maak je het gat in het kunstof
Groter, zodat de Irmscher demper daar invalt!

Dit lijkt mij persoonlijk bij jouw Omega ook mooier.......

Groetjes,

Niels<br /><br />-- 18 feb 2012 23:07 --<br /><br />Wat ik vandaag aan mijn Omega heb gedaan;

Gewassen, gestofzuigd, velgen gepoetst en banden zwart
gemaakt.........
Daarna ook aan de bijrijders kant de 3M tape geplakt
(lijkt goed te werken :-))

Toen met mijn nieuwe Irmscher velgen bij mijn plaatselijke
banden vriend langs geweest, hij heeft ze gecontroleerd en er
Is er gelukkig geen krom!
Nog wat boutjes uit de velgen gedraaid, en plaklood verwijderd!

Groetjes,

Niels
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Goed bezig Niels.

Ik ben net weer thuis van een aardig aantal uurtjes rommelen aan Omega's. :P

Maurice een tijdje achter me gehad onderweg naar huis met zijn gemodificeerde koplampen. Ik moest weer even wennen aan mijn standaard xenon. _0-

Ook mijn eigen auto heeft weer wat aandacht gehad, waarvoor met name dank aan Ralph en Peter. Ik had een vers differentieel geregeld i.v.m. wat geluiden uit het originele diff. Bij nadere inspectie bleek die inderdaad aan vervanging toe, en tevens een aandrijfas die krom was. Daarbij ook nog een deuk in m'n achtervelg, wat hier gebeurd is.. iemand zal het weten maar ik helaas niet. Anyways, de boel is vervangen en ik sta alvast op zomerbanden. :P

:w trillingen.
 
Goed bezig Jacco!

Zomerbanden kunnen er eigenlijk
sowieso al wel weer op denk ik...
Kon onderhand al een korte broek aan gisteren!

In ieder geval wordt er nergens op bezuinigd bij
Jouw Omega, dat is mooi!

Groetjes,

Niels
 

Vega

Medewerker
Administrator
Inderdaad heel veel gedaan gisteren.
De B1.99 teruggebracht naar B0.99 met hulp van Ralph en Jan.

Daarna schokdempers van Janneman vervangen, en de olie van de automatenbak gecontroleerd, er moest olie bij, oorzaak van dit kwam omdat de ontluchting naar beneden was gevallen en lager hing dan de bak, waardoor er kans bestaat dat de bak leeg stroomt.

B-Buster zei:
Ook mijn eigen auto heeft weer wat aandacht gehad, waarvoor met name dank aan Ralph en Peter. Ik had een vers differentieel geregeld i.v.m. wat geluiden uit het originele diff. Bij nadere inspectie bleek die inderdaad aan vervanging toe, en tevens een aandrijfas die krom was. Daarbij ook nog een deuk in m'n achtervelg, wat hier gebeurd is.. iemand zal het weten maar ik helaas niet. Anyways, de boel is vervangen en ik sta alvast op zomerbanden. :P

:w trillingen.

Graag gedaan.
Wat hier gebeurt was was inderdaad heel bijzonder. :?
Ik heb veel gezien maar dit was wel weer apart, het pignonlager van het differentieel kapot de rest was ook niet veel meer, kilo's metaalgruis erin. :N

Daarna nog wat aan de B2 gewerkt, helaas had ik niet alle pakkingen bij me en kon de geplande thermostaat wissel niet doorgaan, die staat gepland voor een volgende keer.

Ralph bedankt voor je inzet en hulp d:)b volgende keer pakken we het weer op.

Als laatste nog de koplampen geplaatst bij de Omega van Maurice, wat een licht komt eruit die projectoren d:)b die uiteraard weer vakkundig omgebouwd zijn door Ruud met ondersteuning van Sjors en Jacco.

Als allerlaatst nog even aan de B0.99 geknutseld en toen het weer bijna licht werd toch maar huiswaarts gekeerd.
 
We hebben gisteren inderdaad weer erg veel plezier beleefd en aan 5 verschillende Omega's gesleuteld. Héérlijk dagje d:)b
Ralph heeft gewerkt als een paard, dat was prachtig om te zien (en als je weer eens hulp nodig hebt bij het losdraaien van een boutje, zeg je het maar hè... _O- ).

Raadselachtig wat er met Jacco zijn Omega is gebeurd... maar wel een geluk dat de oorzaak (van de trillingen) nu boven water is.
Aankomende vrijdag nog even zijn cardan (tijdelijk) vervangen en zijn eigen naar onze Omega-doctor wegbrengen om een nieuw 'draag-lager' te laten persen.
 
sta net en omi te wassen begint het weer te sneeuwe hagelen what ever :(

maar ja blijf je lekker bezig

en zo diff van jacco hoe is het weer mogelijk :S

gelukkig was je er op tijd bij anders had je toch bij zo'n :( gele paal gestaan langs de weg :Y
 
Het was een mooi (half) dagje en wat is er een hoop gedaan zeg.
Special thanx to Peter en Ralph voor het wisselen van de schokbrekers. d:)b
 
Niels zei:
Hé Colin,

Toen met mijn nieuwe Irmscher velgen bij mijn plaatselijke
banden vriend langs geweest, hij heeft ze gecontroleerd en er
Is er gelukkig geen krom!
Groetjes,

Niels


Foto's Niels ? :9


B-Buster zei:
Goed bezig Niels.

Ook mijn eigen auto heeft weer wat aandacht gehad, waarvoor met name dank aan Ralph en Peter. Ik had een vers differentieel geregeld i.v.m. wat geluiden uit het originele diff. Bij nadere inspectie bleek die inderdaad aan vervanging toe, en tevens een aandrijfas die krom was. Daarbij ook nog een deuk in m'n achtervelg, wat hier gebeurd is.. iemand zal het weten maar ik helaas niet. Anyways, de boel is vervangen en ik sta alvast op zomerbanden. :P

:w trillingen.


:'( hoe krijg je dat dan voor elkaar :o
Dat is eigenlijk wel serieuze kost :N
 

Maurice

OOP Chef de cuisine
Zaterdag in Tiel weer een lange dag geweest, Bi-xenon ingebouwd, wat een wereld van verschil !!!
Ook de US-lights zijn er ingekomen inclusief de led's !!!

Grote dank gaat uit aan Ruud, jacco, Peter en Sjors !!! _/-\o_ _/-\o_


:w
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Maurice zei:
Zaterdag in Tiel weer een lange dag geweest, Bi-xenon ingebouwd, wat een wereld van verschil !!!
Ook de US-lights zijn er ingekomen inclusief de led's !!!

Grote dank gaat uit aan Ruud, jacco, Peter en Sjors !!! _/-\o_ _/-\o_
:w

Menig OOP'er verwacht hier foto's en filmpjes _/-\o_ *O* *O* *O* *O*

Ik ben nog steeds in 'onderdelenzoekenfase' maar dat zal pas vanaf morgen kunnen beteren daar dan de winkels terug opengaan...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan