Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL 3

Status
Niet open voor verdere reacties.

B-Buster

Medewerker
Administrator
Als ik het zou weten... ik rij alleen zelf in m'n auto, op af en toe Sjors na en de monteur van de VOD. Dus hoe e.e.a. is ontstaan aan het wiel en de aandrijfas.. ik weet het niet. Zou er wat voorkomen dan zou ik de dag erna bij de VOD staan om te laten controleren of alles nog in orde was. De laatste klap was een paar maanden geleden op de vooras (met de zomerwielen) en daarna was er niets mis mee na controle. Wel is er enige tijd geleden een nieuwe hardy schijf onder gekomen en had ik sindsdien wat trillingen, maar dan zou ik moeten concluderen dat ze het in de werkplaats verkloot hebben, daarvoor heb ik eigenlijk wat teveel vertrouwen in dat bedrijf.

Het differentieel is waarschijnlijk sinds aanschaf niet helemaal lekker geweest. Ik vond altijd dat de overdrive er niet heel mooi in kwam i.v.m. bijvoorbeeld Sjors zijn bak. Die is wel gespoeld dus ik weet het daaraan, maar nu met het nieuwe diff gaat dat veel soepeler. Kan ik me ook wel voorstellen als ik terugdenk aan de weerstand die ik voelde toen ik eraan draaide. :P
 

Maurice

OOP Chef de cuisine
Illuminat0r zei:
Maurice zei:
Zaterdag in Tiel weer een lange dag geweest, Bi-xenon ingebouwd, wat een wereld van verschil !!!
Ook de US-lights zijn er ingekomen inclusief de led's !!!

Grote dank gaat uit aan Ruud, jacco, Peter en Sjors !!! _/-\o_ _/-\o_
:w

Menig OOP'er verwacht hier foto's en filmpjes _/-\o_ *O* *O* *O* *O*

Ik ben nog steeds in 'onderdelenzoekenfase' maar dat zal pas vanaf morgen kunnen beteren daar dan de winkels terug opengaan...


Ja Stijn, er staan al genoeg foto's en filmpjes over dit onderwerp toch ???
(en te druk met vlaai eten, haha)


:w
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik zit er nog vol van! :9

Was onderweg naar huis een mooi gezicht die lampen in m'n spiegels. :Y
 
Mijn bijdrage in de vorm van hulp met het realiseren van de mod is natuurlijk meer dan graag gedaan Maurice ! _/-\o_


@Jacco, ja dat zie ik als een hele eer ! maar idd, maar zou het zo zo'n dat die 'bonk' op den duur jouw diff heeft kunnen beschadigen ?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat bedoelde ik er niet mee te zeggen. Ik denk dat het diff juist voor die lichte 'bonk' gezorgd heeft. Hoe die beschadiging erin is gelopen zal een raadsel blijven.
 
Ik heb net dit

395449_273705619365950_100001795420640_631091_1134002713_n.jpg


schoon staan maken. :r

Ps: waarom zit dit in m'n hele systeem vanaf het carter tot de luchtinlaat?

408145_273746606028518_100001795420640_631357_1895693996_n.jpg


:S
 
Ja, en t blokkie werd al tijden niet warmer dan 75-80°C heb daarnet de thermostaat vervangen, zometeen de leidingen ontvetten :)
 
R

Ralph

Gast
MetalRush zei:
We hebben gisteren inderdaad weer erg veel plezier beleefd en aan 5 verschillende Omega's gesleuteld. Héérlijk dagje d:)b
Ralph heeft gewerkt als een paard, dat was prachtig om te zien (en als je weer eens hulp nodig hebt bij het losdraaien van een boutje, zeg je het maar hè... _O- ).

Raadselachtig wat er met Jacco zijn Omega is gebeurd... maar wel een geluk dat de oorzaak (van de trillingen) nu boven water is.
Aankomende vrijdag nog even zijn cardan (tijdelijk) vervangen en zijn eigen naar onze Omega-doctor wegbrengen om een nieuw 'draag-lager' te laten persen.

Dat boutje was linksedraad
 

yoyo

The UK brothers
Maurice zei:
Illuminat0r zei:
Maurice zei:
Zaterdag in Tiel weer een lange dag geweest, Bi-xenon ingebouwd, wat een wereld van verschil !!!
Ook de US-lights zijn er ingekomen inclusief de led's !!!

Grote dank gaat uit aan Ruud, jacco, Peter en Sjors !!! _/-\o_ _/-\o_
:w

Menig OOP'er verwacht hier foto's en filmpjes _/-\o_ *O* *O* *O* *O*

Ik ben nog steeds in 'onderdelenzoekenfase' maar dat zal pas vanaf morgen kunnen beteren daar dan de winkels terug opengaan...


Ja Stijn, er staan al genoeg foto's en filmpjes over dit onderwerp toch ???
(en te druk met vlaai eten, haha)


:w

Ik zou graag de how to wel willen zien, anders gaat er hier bij mij niets mee gebeuren. ;(
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Aart ik ga vandaag de Omega nog eens vertroetelen op een ritje naar een autoparts winkel, waar ik normaal ook die Butyl strips zou moeten kunnen verkrijgen.
Eens ik die heb kan ik de ombouw realiseren omdat dat de enige 'silicone' is om te kunnen afdichten.

Dus de race voor een howto is nog steeds open :)
 
R

Ralph

Gast
weer klep p1590-8 motor (toerental te hoog) naar de go*&^%$#domme, deze regelt de druk naar de wastegate. € 102.- ex btw inkoop.
maar ja, ze mag een beetje geld kosten zeg ik dan maar.
gaat hem nu beschermen tegen de hitte van de turbo, dit schijnt de oorzaak te zijn.
dus deze maar besteld.
 
En zou blijven we bezig he 8)7

Ik, of eigenlijk mijn Omega heeft haar koppel eens goed mogen besteden.


Hele dagen een beetje autobaan rijden op de cruise, werken zul je 7(8)7

foto.jpg



Heb nog een paar HQ foto's, maar moet ze eerst van de camera halen.
Deze stond nog op mijn mobiel.
 
Is in ieder geval geen geval een straf om met de dti een hanger te trekken en vooral eentje met een omie erop.. Koppel genoeg.

Rij zelf regelmatig met hanger, geen moeite.
 
effe foto up-datez,
zoals gezegt een dikke vette duitse look 9x16 et 22
met vooraan 215/40 en achteraan 245/45
de omi is 4 cm verlaagd.

ik ben niet echt tevreden omdat ik vooraan met de veel plaats zit tussen de wielboog en de band!

meer verlagen vooraan gaat niet want ik geraak nu al bijna nergens over,
volgend eoptie is om de achterste banden 245 vooraan te plaatsen en achteraan 245/50 serie; maar ik heb geen idee hoe dat gaat rijden? en het lawaai, zelfs nu hoor ik ze vooraan al rollen...

toch maar verkopen en 18" zoals eerst, toen nog niet verlaagd, maar heb wel spijt ze zijn al verkocht

P310112_1555_01.jpg

P310112_1555_02512x384256x192200x150.jpg

P120112_1313-1.jpg

P310112_1555.jpg

P310112_1553.jpg

P310112_1553_02.jpg

DSCF2566-2.jpg


dus bij intresse, +- 500eur voor velgen en banden, zijn spiksplinternieuw, of omruil met 17 of 18 of 19"
 
Ff een vraag voor de sleuteleaars; Hoe merk je wanneer de thermostaat 'open' gaat?

Volgens TIS moet ik het koelsysteem ontluchten door de motor stationair warm te laten worden 'until thermostat opens' (oid :+ ) Dit staat er dus: ''let engine run warm until thermostat opens (coolant temperature approx. 92 °C / 194 °F).''

Dus warm laten worden tot 94gr is goed?
 

Joep

Verbannen
Vandaag was ik bezig met het uitzuigen van de Omega, daarom had ik mijn Omega zo dicht mogelijk tegen de stoep aan gezet, zodat ik geen verlengsnoer nodig had. Toen ik klaar was liet ik de Omega nog een tijdje staan, omdat ik toch nog weg moest...

Toen ik eenmaal weg wou gaan, stond er een auto achter mijn Omega, en let wel, ik dacht dat die zijn of haar bumper om mijn trekhaak had gevouwen! :( Het bleek loos alarm, maar dat ze (het bleek m'n buurmans vriendin te zijn die net 2 dagen haar rijbewijs had...) er dicht op stond, dat getuigd deze foto wel! :
imgp2490u.jpg


Gelukkig heeft ze mijn Omega niet geraakt, maar ik was dus bang voor als ze m zou starten, en de koppeling plots losliet, dat ie bij mij binnen zou komen, en dus heb ik der maar gevraagd of ze 'm weg wou halen. Ik moest er immers toch uit...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan