Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog iets bijzonders met/op/aan je Omega gedaan ? - DEEL 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je leeft nog ! :) donders Lars 2 weken !?

Ik rij momenteel niet met de MV6.. maar de Corsa die ik wél iedere dag gebruik, was ik ik iedere week, ook nu, vandaag ook weer gebeurd, altijd leuk om met zo'n super glimmende auto te rijden tussen al die wit uitgeslagen auto's :*) kan het op m'n werk gewoon binnen doen, en met perslucht en een doekje alles even netjes droog maken, tevens zorgt de luchtverwarming ook wel dat het erg snel droogt allemaal.



Groetss,
Sjors
 

Colinh

Donateur 2023
Sjors-V6 zei:
Ik rij momenteel niet met de MV6.. maar de Corsa die ik wél iedere dag gebruik, was ik ik iedere week, ook nu, vandaag ook weer gebeurd, altijd leuk om met zo'n super glimmende auto te rijden tussen al die wit uitgeslagen auto's :*) kan het op m'n werk gewoon binnen doen, en met perslucht en een doekje alles even netjes droog maken, tevens zorgt de luchtverwarming ook wel dat het erg snel droogt allemaal.

Ja Jaa maak ons maar weer gek :+
Ik rijd rond met een bivakmuts want ik schaam me dood zo erg staat de dame er bij .. Mijn eerste winter dat ik niet was. Bij mijn vorige werkgever kon ik 'm ook binnen zetten in het weekend..
Hoop dat het dit weekend even op + 1 ofzo is..



Gisteren heb ik een druk dagje Rotterdam gehad.








Klik op de foto..




Gr Colin
 

Colinh

Donateur 2023
yoyo zei:
Zo te zien was je bij de ondergrondse caravan opvang in Rotterdam :Y

Jaja ik begreep dat alleen zilvere V6 Caravans naar binnen mochten 8)


Vandaag ook nog maar wat gedaan. Vannochtend begonnen met de MV6/B2 skirts en het zonnetje werd lekker warm dus emmers en flessen warm water gepakt en gauw naar de wasbox gereden *;


110220123284.jpg



Jammer genoeg zit er al weer wat zout op, maar ben allang blij dat ze weer even glimt O+



Gr Colin
 
Hallo

na een tijdje niet actief op het forum te zijn geweest hoop ik dat ik vanaf nu weer wat meer tijd om even elke dag te spieken op het forum:)

vandaag begonnen met de omega.
na een paar andere auto's te hebben gezien en gepraat met garage bedrijven krijg ik dus veel te weinig voor me omega:(

had al tijdje een cherrybomb als midden demper (wat geen succes is) een hele diepe zware brom word je knettergek van.
dus die is eraf en een andere midden demper eronder had ik vorige week al gehaald dus lekker aan de gang en bleek het dus dat ik de rechter demper had gehad in plaats van de linker beetje jammer.
zoals gewoonlijk onze Brezan in Heerhugowaard had geen linker demper op voorraad dus even gebeld met Alkmaar en ja die had er eentje liggen:) dus super mooi prijzie gehad dempers om geruild en met 10 min stond ik weer buiten

en wat een mooi geluid (sinds ik de omega heb was me uitlaat nooit goed) en nu dus bijna perfect alleen met kat. aan de rechterkant rammelt nog een beetje.

toch wel jammer dat ie nu zo mooi klinkt want ik hoor een mooie draaikolk in me tank als ie de kickdown in gaat en in combi van de dikke 6 cilinder en een open luchtfilter is echt super tof :)

nu ga ik sparen voor een body spoiler kit en dan hoop ik van de zomer laten spuiten want onder bij de deuren begint ie al snel te roesten dus denk dat ik de hele omega meteen laat spuiten.

Groetjes Daan<br /><br />-- 11 feb 2012 19:22 --<br /><br />
Colinh zei:
yoyo zei:
Zo te zien was je bij de ondergrondse caravan opvang in Rotterdam :Y

Jaja ik begreep dat alleen zilvere V6 Caravans naar binnen mochten 8)


Vandaag ook nog maar wat gedaan. Vannochtend begonnen met de MV6/B2 skirts en het zonnetje werd lekker warm dus emmers en flessen warm water gepakt en gauw naar de wasbox gereden *;


110220123284.jpg



Jammer genoeg zit er al weer wat zout op, maar ben allang blij dat ze weer even glimt O+



Gr Colin

kijk zo horen ze erbij testaan als morge mooi weer is gaan ik mijne ook weer goed aanpakken die is toch ranzig durf er bijna niet meer mee te rijden haha
 

Colinh

Donateur 2023
Hee Daan dit is de grille die ik bedoel,

<a class="postlink-local" href="http://forum.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=18&t=2904" onclick="window.open(this.href);return false;">viewtopic.php?f=18&t=2904</a>


Als je dan toch gaat spuiten ha ha ;) ;)
 
maak het toch af hé dat leer in een omega ziet er strak uit colin _/-\o_

gisteren een pakje bij de post met daar in jaja me" coming home module" nou effe wacht dat er iemand tijd heb om ze profersoneel ;) in te bouwen

maar dat zit al in het vat :9~
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
opel_omega_steinmetz zei:
Na een tijd van afwezigheid een update van wat zaken voor mijn Omega:

Aller eerst heb ik gisteren op de wintervelgen 4 nieuwe Continental winterbanden gemonteerd.
De Vredestein winterbanden werden aanzienelijk minder, en ik kreeg op het juiste moment weer een goed aanbod, dus gelijk maar gedaan.
Ben erg benieuwd hoe ze zich gaan houden, in de zomer zweer ik bij Continental en niks anders, in de winter heb ik er echter nog nooit op gereden.
Maar ik ga er vanuit dat het mij positief zal stemmen gezien mijn ervaringen.

Ik miste je al, welcome back. :)

Conti winterrubbertjes heb ik ook, ben er nog steeds erg blij mee. De achterbanden lijken nu iets te gaan cuppen, maar ik vermoed dat dat niet zozeer aan de banden ligt maar aan de wielstand, het camber staat voor de winterwielen iets te negatief zo lijkt het.

De grip is super ondanks 235 breed, geluid valt me goed mee. Slijtage had wel wat minder gemogen maar uiteindelijk genoeg pluspunten over.

Als laatste heb ik mijn RVS Bastuck uitlaat (ja die van de MV6) onder de 2.5 DTI gemonteerd.
Oogt toch wel een stuk beter zo.

Interessant, fotootje?

Sjors-V6 zei:
Ik rij momenteel niet met de MV6.. maar de Corsa die ik wél iedere dag gebruik, was ik ik iedere week, ook nu, vandaag ook weer gebeurd, altijd leuk om met zo'n super glimmende auto te rijden tussen al die wit uitgeslagen auto's :*) kan het op m'n werk gewoon binnen doen, en met perslucht en een doekje alles even netjes droog maken, tevens zorgt de luchtverwarming ook wel dat het erg snel droogt allemaal.

Wees maar blij met die mogelijkheid hem zo vaak te wassen. Ik wou dat ik het ook kon!


Gisteren even met Sjors op een sloop geweest voor wat A stijlen voor een later te onthullen projectje, en daarna in Culemborg een splinternieuwe ECC opgehaald.
Daar nog even wat foto's geschoten terwijl een medewerker van de dealer kwam vertellen dat hij het twee mooie auto's vond. Altijd leuk. :)

Meet mister dirt and miss sunshine:

DSC_0066m.jpg


DSC_0069m.jpg


Later die dag nog even nuttig bezig geweest: Project Executive: Webasto Telestart T91
 

yoyo

The UK brothers
Mooie "vieze"plaatjes .
Trouwens die ecc uit het overschot van Mulder van nieuw voor vrij weinig?
Zoja dan heb je zeker een goeie, ben benieuwd hoe die het gaat doen.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Hij blijft voorlopig fijn in zijn doosje zitten. Mijn huidige ECC is weer redelijk goed bezig na meerdere resets, deze aanschaf valt in de categorie 'omdat het kan' en 'je weet nooit waar het nog goed voor kan zijn'. :P
 
DaanMV6 zei:
Hallo

had al tijdje een cherrybomb als midden demper (wat geen succes is) een hele diepe zware brom word je knettergek van.
dus die is eraf en een andere midden demper eronder had ik vorige week al gehaald dus lekker aan de gang en bleek het dus dat ik de rechter demper had gehad in plaats van de linker beetje jammer.
zoals gewoonlijk onze Brezan in Heerhugowaard had geen linker demper op voorraad dus even gebeld met Alkmaar en ja die had er eentje liggen:) dus super mooi prijzie gehad dempers om geruild en met 10 min stond ik weer buiten

Had je slechts 1 tussendemper vervangen door de cherrybomb? of beide?
Wat doe je met de oude? Zijn ze te koop?

Groeten,

Mark
 
gewoon_mark zei:
DaanMV6 zei:
Hallo

had al tijdje een cherrybomb als midden demper (wat geen succes is) een hele diepe zware brom word je knettergek van.
dus die is eraf en een andere midden demper eronder had ik vorige week al gehaald dus lekker aan de gang en bleek het dus dat ik de rechter demper had gehad in plaats van de linker beetje jammer.
zoals gewoonlijk onze Brezan in Heerhugowaard had geen linker demper op voorraad dus even gebeld met Alkmaar en ja die had er eentje liggen:) dus super mooi prijzie gehad dempers om geruild en met 10 min stond ik weer buiten

Had je slechts 1 tussendemper vervangen door de cherrybomb? of beide?
Wat doe je met de oude? Zijn ze te koop?

Groeten,

Mark

ik had alleen de linker vervangen want de rechter zit je in de knoop met de bocht dus moet je een kortere cherrybomb hebben maar het geluid klinjt niet zo mooi maar ze zijn niet tekoop ik wil ze gebruiken voor me bmw want het zijn imitatie volgens mij want ze koste maar 30 per stuk ongeveer

groetjes daan
 

Vega

Medewerker
Administrator
Vanavond de B1.99 naar Flipje gebracht, ze staat nu binnen in afwachting van demontage.
Als iemand nog onderdelen nodig heeft, geef even een pm.
 
Foei Jacco toch,

Zo staat die van mij er helaas ook bij.
Staat vandaag in de planning om er wat aan te doen. Het dooit, dus gaan we maar eens een poging wagen.

Overigens, ook niet helemaal nu, maar net voor het winter seizoen heb ik een flesje van dit spul onder de auto weg gewerkt.
Zou Sjors aan moeten spreken als Nur Original Teil man. :9

27102011595.jpg
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Hmm interessant spulletje. Ideetje voor de toekomst.

Tja, het is niet te doen dat apparaat schoon te houden met die rotzooi op de wegen. Hopelijk morgen even wassen en volgend weekend even tijd maken voor een verse waxlaag.
 

yoyo

The UK brothers
Eigenlijk moet je dat doen als de temparatuur goed is.
Nu zit er nog allerlij troep op en vocht zit in de naden en dat ga je nu inkapselen en zodoende zit
er nog steeds vocht/pekel achter ,en dat gaat ( wel in mindere mate) gewoon invreten op het metaal.

Het beste is eigenlijk en een zomerse periode de hele boel schoon te spoelen/stomen en goed droog laten worden.
Dan pas het anti corrosiemiddel erop.
Dit is echt de enige goede manier en die wordt ook onderbouwd door menige oldtimerclub (en die weten wel wat ze doen)

Als je het nu doet zal het misschien iets helpen, maar niet op de manier zoals je wil hebben.

Mijn advies: wacht even af tot het droog/warm weer is en alle troep eraf is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan